آزمایشات چکاپ کودکان، چند وقت یکبار باشد؟

منبع: نی نی بان

70

1399/8/4

23:26


معاینه پزشکی برای کودکان می ‌تواند از ابتلای آنها به تعداد زیادی از مریضی ها و همین طور تضمین سلامت آنان اطمینان کامل به والدین دهد.اگرچه تعداد زیادی از ما تنها زمانی که بیمار می‌شویم سراغ پزشکان میرویم اما عاقلانه تر این هست که با آنها بعنوان حافظان سلامتی خود ملاقات های اکثر و منظم تری داشته باشیم.
همانگونه که توصیه می‌شود دوبار در سال بدون در نظر گرفتن مشکلات مرتبط با دندان به دندان دکتر مراجعه شود توصیه میکنیم سالی یکبار نیز برای معاینه ی کلی بدن نزد دکتر خانوادگی خود بروید.شاید اینکار از سوی بزرگسالان جدی گرفته نشود اما در مورد کودکان موضوع بسیار مهمی هست. واکسیناسیون و تغییر برنامه های خوراکی کودک از اجتناب ناپذیرترین کارهایی هست که باید درمورد ی نوزاد زیر یکسال رعایت شود.
اضافه بر این بدن کودک میتواند میزبان تعداد زیادی از مریضی ها باشد که تنها پزشکان می‌توانند از آن با خبر شوند. گرچه دکتر خانواده قادر هست این شرایط را مدیریت کند اما مراجعه به دکتر متخصص اطفال که در بیماریهای کودکان مهارت دارد عاقلانه تر هست.
این متخصصان با برخورداری از کلینیک های خصوصی می‌توانند نظارت دقیق تری بر سلامت کودک داشته باشند. اگر کسی بتواند از پس هزینه های چنین پزشکانی برآید بهتر هست پیش از تولد کودکش برنامه ریزی هایی در این اساس انجام دهد."
دکتر انتخابی شما باید از شخصیت مناسبی برخوردار باشد تا بتوانید به راحتی درمورد ی مشکل صحبت کنید. همین طور باید شرایطی فراهم شود که بتوانید تلفنی نیز با او در رابطه باشید. بهره گیری از این امکان برای افرادی که در مطب راحت نیستند مهم تر هست.
شما حق دارید از نحوه ی مدیریت شرایط کودک از سوی دکتر رضایت کامل داشته باشید. یک دکتر مفید اضافه بر داشتن مهارت های تخصصی پزشکی باید نسبت به والدین ، صمیمی و با روحیه باشد و درمورد ی مشکلات عاطفی و اختلالات فیزیکی آگاهی مناسبی داشته باشد.
رضایت شما از دکتر مهم‌ترین موضوع هست و در صورتی که این رضایت وجود نداشته باشد هیچ شرمندگی و خجالتی نیز از به خدمت گرفتن یک دکتر اخیر وجود نخواهد داشت.فارغ از میزان صمیمیت و مهارت دکتر باز هم کودک یادگرفته هست که احساس خوبی نسبت به او نداشته باشد. گرچه علت این موضوع کاملا مشخص هست : دکتر و درد همۀ وقت{literal}}{/literal} کنار هم قرار دارند.
وقتی کودک مریض هست با دکتر ملاقات میکند و او نیز برای درمان کودک از آمپول دردناک بهره گیری می‌کند. پس کودک هرگاه اسم دکتر را میشنود ناگریز «« درد »» را به یاد می آورد.

هرگز کودک خود را از دکتر نترسانید ملاقات با دکتر برای درمان هست نه برای تنبیه
برای کمک به تغییر دیدگاه کودک درمورد ی دکتر می‌توان سه راهکار زیر را امتحان کرد :
هرگز کودک خود را از دکتر نترسانید . ملاقات با دکتر برای درمان هست نه برای تنبیه . بهره گیری از عباراتی نظیر «« اگر لباس نپوشی مریض می شوی و باید نزد دکتر بروی ! اگر کار بد کنی پیش دکتر می برمت تا به تو آمپول بزند »» به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
همه ی وقت درمورد ی دوستانمان مثبت و دلپذیر صحبت می‌کنیم. بنابراین برترین فرصت آن هست که دکتر را در لیست دوستانمان قرار دهیم و مدام از او تعریف و تمجید کنیم و از استرس به وجود آمده از نام دکتر را کم کم زمان از ذهن کودک دور کنیم.
هرگز به علت همکاری نکردن کودک در مطب وی را سرزنش و تحقیر نکنید. اجازه دهید دکتر کارش را انجام دهد. بعضی مادرها به علت حضور دکتر دستپاچه می‌شوند و نمی‌توانند عصبانیت خود را مهار کنند. پس بهتر هست بازرسی وضعیت را به او بسپارید زیرا او تجربیات نمونه بسیاری داشته باشد.
همۀ وقت{literal}}{/literal} به یاد داشته باشید که فارغ از شدت واکنش فرزندتان به دکتر او بعدها یاد می‌گیرد که چطور با این موضوع کنار بیاید.در نهایت بهتر هست این را هم در ذهن خود بگنجانید که نباید خیلی نگران رفتارهای کودک در مطب دکتر باشید زیرا او کم کم زمان به جای ترسیدن از دکتر دست به تعریف و تمجید از او خواهد زد ، چرا که متوجه می‌شود دکتر نقش بسیار مهمی را در سلامت او ایفا میکند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو