برگزاری وبینار اصول حاکم بر چک و اصلاحات نو قانون چک

منبع: دلگرم

20

1399/8/4

23:31


برگزاری وبینار اصول حاکم بر چک و اصلاحات نو قانون چک

اصلاحات نو قانون چک

باتوجه به اینکه قانون صدور چک پس از تصویب آن در ۱۳۵۵٫۴٫۱۶ طی ادوار مختلف و در چند مرحله در معرض تغییر بوده و اصلاحات یاد شده بر مبنای شرایط اقتصادی و اقتضائات حاکم آن دوره بوده است، طی سال‌های اخیر مجمع شورای مسیحی مجدداً با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به انجام تغییراتی با رویکرد کاهش تعداد چک‌های برگشتی و افزایش اعتبار چک اقدام کرد.

با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کانتری و روند افزایشی تعداد چک‌های برگشتی، اتخاذ تدابیر لازم نیازمند وجود مبانی قانونی قابل اتکا بوده که در نسخه اصلاحی قانون صدور چک، سازوکارها و ابزارهای قانونی لازم پیش بینی شده و این مهم محقق شد. لازم به ذکر است افزایش نظارت دقیق بر اعطای دسته چک به مشتریان و ایجاد شرایط پیشگیرانه در این خصوص می‌تواند منجر به اعتمادسازی بیشتر در انجام مبادلات شده و تبعاً از به وجود آمدن زمینه‌های گوناگون برای جرایم مختلف جلوگیری به عمل خواهد آورد. در این راستا طرح خطایابی قانون صدور چک متضمن تغییرات و اصلاحاتی در برخی موارد قانون مورد اشاره در جلسه علنی ۱۳‌‏.۰۸‌‏.۱۳۹۷ مجمع شورای مسیحی تصویب و متعاقباً پس از تأیید شورای مراقب تحت عنوان «قانون خطایابی قانون صدور چک» ابلاغ شد.

رضا برادران - وبینار اصول حاکم بر چک و اصلاحات جدید قانون چک

وبینار اصول حاکم بر چک و اصلاحات جدید قانون چک

جناب آقای رضا برادران اصفهانی باس کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان و نایب باس کمیسیون حقوقی و حمایت های قضایی و مقرراتی اتاق بازرگانی ایران در تاریخ ۵ آبان ماه ۱۳۹۹ در وبیناری با عنوان اصول حاکم بر چک و اصلاحات نو قانون چک در تعاملی آنلاین و دوسویه به بررسی مسئله مذکور می پردازند و پاسخگوی سوالات شرکت کنندگان در این وبینار خواهند بود.

با توجه به اینکه مسئله چک و معضلات ناشی از عدم اطلاع صحیح از قوانین آن می تواند برای بسیاری از افراد مشکل آفرین باشد لذا حضور در این وبینار می تواند پاسخگوی بسیاری از ابهامات و سوالات شرکت کنندگان باشد.

روش شرکت در وبینار اصول حاکم بر چک و اصلاحات نو قانون چک

برای شرکت در این وبینار به پیوند زیر مراجعه کنید:

http://bia2safa.net/goto/web/url/1954622

جهت اطلاعات بیشتر از طریق شماره ۳۶۵۶۰۰۰۰-۰۳۱ داخلی ۲۲۲۱ اقدام نمائید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو