چالش نفتی بایدن در آستانه انتخابات

منبع: برترین ها

81

1399/8/5

07:22


9روزمانده به انتخابات آمریکا57میلیون نفر رای زودهنگام داده اند ،همزمان سخنان بایدن درباره استخراج نفت برایش دردسرساز شده است

روزنامه خراسان: در حالی که ۹ روز به روز نهایی انتخابات آمریکا مانده است تاکنون 57.4 میلیون نفر پیش هنگام رای داده اند .همان گونه که انتظار می‌رفت رقابت بین نامزدها هم شدیدتر شده است.دونالد ترامپ برای تاثیرگذاری بر آرای مردم فلوریدا که یکی از ایالت‌های سرنوشت ساز در انتخابات محسوب می‌شود از شامگاه جمعه راهی ملک شخصی خود در مارا لاگوی این ایالت شد و صبح شنبه هم به پای صندوق رای رفت تا نام خود را در انتخابات پیش از موعد به صندوق رای بیندازد.

وی با این کار نشان داد که اعتقادی به رای‌گیری پستی ندارد و در جمع خبرنگاران هم گفت که آرای پستی امنیت رای‌گیری حضوری را ندارند.وی پس از این اقدام و در حالی که همسرش برخلاف سال ۲۰۱۶ او را در رای گیری همراهی نمی‌کرد، عازم ایالت کارولینای شمالی شد تا در گردهمایی انتخاباتی موسوم به "آمریکا را بار دیگر عظمت می‌بخشیم" سخنرانی کند.

ترامپ که به استناد نظر سنجی‌ها از رقیب خود عقب‌تر است، پیش از رفتن به این ایالت در واکنش به حضور باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در میامی فلوریدا برای حمایت از جو بایدن، این گونه خود را پیشتاز دانست که در همه گردهمایی‌های وی حداقل ۲۰ تا ۲۲ هزار نفر حضور داشته‌اند اما در سخنرانی اوباما تنها ۴۲ نفر بودند.

وی با این استنتاج، پیروزی خود را حتمی دانست. پس از کارولینای شمالی، ترامپ راهی اوهایوشد و از آن جا هم به ویسکانسین رفت.در این میان،تصاحب آرای پنسیلوانیا ترامپ را بر آن داشته است تا به گفته محیط‌زیست طلبانه بایدن درباره شکاف متعدد پوسته زمین برای استخراج نفت حمله کند و این گونه وانمود کند که او به دنبال بستن پالایشگاه‌ها یا تعطیلی مشاغل حوزه استخراج نفت با این روش است.

شروع این مسئله در آخرین مناظره این دو رقیب در شامگاه پنج‌شنبه رخ داد و پس از آن حامیان ترامپ کوشیدند از این مسئله علیه بایدن در ایالت پنسیلوانیا بهره ببرند.اما نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به این اتهام گفت،در صورت پیروزی، استخراج نفت به روش شکستن پوسته زمین را ممنوع نمی‌کند و از مشاغل آمریکا محافظت خواهد کرد.جو بایدن در شهرستان باکس ایالت پنسیلوانیا بر این نکته پافشاری کرد و افزود: من فرکینگ را در پنسیلوانیا و نقاط دیگر ممنوع نمی‌کنم. من از مشاغل پنسیلوانیا محافظت می‌کنم، تمام.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو