جاذبه های تفریحی توچال تهران و دیدنی های طبیعی که در انتظار شماست

جاذبه های تفریحی توچال تهران و دیدنی های طبیعی که در انتظار شماست


منبع: آرگا

130

1399/8/5

10:07


توچال تهران یکی از مکان های دیدنی و تفریحی در نواحی اطرافی تهران است وجود جاذبه های توریستی و امکانات تفریحی متنوع همچون تله کابین و رستوران گردان های مجلل از جذابیت های مهم در این منطقه هستند که می تواند مورد توجه شما قرار بگیرد. از دیگر امکانات تفریحی در این منطقه می توان به زمین های ورزش اسکیت، پینت بال و … اشاره نمود که مورد توجه گردشگران هستند.

جاذبه های تفریحی توچال تهران و دیدنی های طبیعی که در انتظار شماست

تهران کلان شهری با جاذبه های توریستی مختلف است که هر ساله از نقاط مختلف ایران گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند این کلان شهر با وجود اینکه در میان چرخ های مدرنیته در تلاش است در برخی از مناطق چشم اندازهای طبیعی و زیبایی های بی شماری را جای داده است از جمله مناطق بکر و پر جاذبه در این شهر می توان به توچال تهران اشاره کرد منطقه ای که با وجود جاذبه های طبیعی و بکر خود در میان گردشگران بیرونی و داخلی شناخته شده است و از جذابیت های زیادی برخوردار می باشد. این منطقه تفریحی توریستی دارای امکانات تفریحی مختلفی است تله کابین این منطقه یکی از جذابیت های مهیج و امکانات تفریحی در این منطقه محسوب می شود که می تواند مورد توجه شما قرار بگیرد. این منطقه در یکی از ارتفاعات ایران واقع شده است و واقع شدن آن در رشته کوه های البرز موجب اهمیت بیشتر این منطقه تفریحی توریستی شده است ارتفاع این رشته کوه ها ۳۶۹۲ متر است از بالای این ارتفاعات می توانید زیبایی هاش شهر را ببینید و به اصطلاح شهر زیر پایتان خواهد بود با بالا رفتن از این ارتفاعات و قرار گرفتن بر بالای این کوه ها هوای معتدل و مطبوعی را احساس می کنید که روحتان را طراوت می بخشد و جلا می دهد از سویی با دیدن بکرترین مناظر از بالای این کوه ها حال و هوایتان عوض می شود و می توانید یکی از مهم ترین جاذبه های تهران را مشاهده کنید.

منطقه تفریحی توچال تهران:

مهم ترین امتیازات و ویژگی هایی که توچال را در میان بازدیدکنندگان و گردشگران خود برجسته کرده است مناظر زیبا و سرسبز، چشمه سارها و رودخانه ها، آب های روان و زلال، فضای سبز دلنشین، مناظر زیبا و بکر اشاره نمود وجود این ویژگی ها موجب شده است تا این منطقه یکی از مناطق توریستی در تهران باشد امکانات و امتیازات این دره و جذابیت های تفریحی آن بسیار شناخته شده است و آن را به یکی از امکان گردشگری و ورزشی در تهران تبدیل کرده است که هم مورد استقبال تهرانیان است و هم از شهرهای اطرافی بازدیدکنندگان زیادی را جذب خود می کند. این منطقه یکی از مکان های دیدنی حومه تهران است که با وجود جذابیت های خود مورد توجه علاقه مندان زیادی است و می تواند یکی از مکان های تفریحی مهمی باشد که دارای جاذبه های متنوع و با امکانات به روز و مناسب است.

دیدنی های توچال تهران

دیدنی ها و امکانات تفریحی:

این منطقه به دلیل برخورداری از امکانات تفریحی بسیار زیادی که دارد مورد توجه است همچین دیدنی های توچال تهران به قدری دارای جذابیت می باشند که مورد توجه گردشگران زیادی هستند این منطقه دارای تله کابین هایی است که به عنوان طولانی ترین و مرتفع ترین تله کابین های ایران شناخته می شوند و از اهمیت و هیجان زیادی برای گردشگران خود برخوردار می باشند. از دیدنی های این منطقه تفریحی می توان به چشم اندازهای طبیعی و چشمه سارهای آن اشاره نمود یکی از جذابیت های تفریحی در این منطقه تله کابین است همچنین وجود رستوران های لوکس و لاکچری و سفره خانه های سنتی موجب شده است تا تنوع امکانات گردشگری در این رو به افزایش باشد. با توجه به استقبال زیادی که گردشگران از این منطقه دارند پروژه های تفریحی زیادی هر ساله در این منطقه رو به گسترش و راه اندازی هستند که رونق این منطقه را بیشتر کرده اند و بر جذابیت های تفریحی توریستی این منطقه افزوده اند.

جاذبه های توچال

ویژگی های مثبت:

از دیگر امتیازات این منطقه می توان خوش آب و هوا بودن آن را اشاره کرد که محیطی فراهم اورده تا گردشگران و تهرانی ها ایام تعطیلات خود را در این منطقه در آرامش سپری کنند این منطقه یکی از معروف ترین پاتوق های تهرانی ها است و یکی از تفریحات لاکچری این افراد در آخر هفته ها است. در ابتدای مسیر رسیدن به تله کابین این منطقه مناظری کوهستانی را مشاهده خواهید کرد مناظر کوهستانی می تواند یکی دیگر از جذابیت های این منطقه باشد و یک مسیر بسیار مناسب برای پیاده روی های گروهی می باشد. وجود امکانات ورزشی نیز موجب می شود تا گردشگران کمی به تکاپو و فعالیت بیافتند زمین هایی که برای ورزش های گوناگون تنیس، پینت بال، اسکیت و تیراندازی راه اندازی شده اند این امکان را به گردشگران می دهند تا بیشتر از طرفیت های تفریحی ان منطقه استفاده کنند و نهایت لذت را از سفر خود داشته باشند.

مناظر توچال

شهربازی که در منطقه توچال تهران مشاهده می کنید یکی دیگر از پروژه های تفریحی است و بازدیدکنندگان زیادی دارد جالب است بدانید پروژه های تفریحی در این منطقه با همکاری فرانسوی ها صورت گرفته است و شرکت های خارجی بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند. از دیگر نکات مهمی که درباره این منطقه و تله کابین تفریحی آن باید بدانید این است که تله کابین این منطقه یکی از طولانی ترین تله کابین های پیوسته در دنیا است و دارای ایستگاه های مختلفی است در هر مسیر این امکان برای گردشگران وجود دارد از این تله کابین استفاده کنند مسیر اول و ایستگاه اول تله کابینی منطقه  از ولنجک آغاز می شود و بازدیدکنندگان زیادی دارد.

بام توچال

این منطقه یکی از دیدنی های اطراف تهران است که دارای جذابیت های بسیار زیادی است و از مهم ترین جاذبه های تفریحی در این کلان شهر است هر یک از ایستگاه های تله کابینی در این منطقه دارای امکانات ویژه ای هستند که راحتی گردشگران را فراهم می کنند و به خودی خود دارای جذابیت های زیادی هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو