واکسن فعلی کرونا ماسک است

34

1399/8/5

10:22


واکسن فعلی کرونا ماسک است

سلامت نیوز:عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا، از ماسک به عنوان واکسن حال حاضر مقابله با ویروس کووید ۱۹ نام برد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،رضا ملک زاده، با اشاره به روند رو به افزایش موارد ابتلا به کرونا در خانواده‌ها، به خبرنگار مهر، گفت: با توجه به در پیش بودن روزهای سرد سال، اگر نخواهیم پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم، باید منتظر افزایش تلفات کرونا در کشور بود.


وی، خطر انتشار ویروس در فضاهای بسته را گوشزد کرد و افزود: با سرد شدن هوا، در و پنجره‌ها بسته می‌ماند و همین مسئله می‌تواند به انتشار و انتقال ویروس در فضاهای بسته منجر شود.


ملک زاده ادامه داد: لازم است در محیط‌های سربسته حتماً تهویه مناسب استفاده شود. ضمن اینکه باید پنجره‌ها را در زمان‌های مختلف باز نگه داشت تا به جایجایی هوای سالم محیط بسته کمک کند.


عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با تاکید بر گسترش فعالیت مراکز ۱۶ ساعته برای خدمت به بیماران کرونایی، گفت: تسریع افراد مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته، می‌تواند از افزایش موارد ابتلا و انتقال ویروس به دیگران جلوگیری کند.


ملک زاده به افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، هشدار داد تا بیشتر مراقب سلامت خود باشند.


وی گفت: بیماران قلبی، دیابتی، سرطانی، دیالیزی و کسانی که فشارخون دارند و همچنین، افراد بالای ۶۵ سال، باید بیشتر از دیگران مراقب کرونا باشند.
ملک زاده به افراد چاق و دچار اضافه وزن نیز هشدار داد تا نسبت به خطر ابتلا به کرونا، هوشیار باشند.


وی با عنوان این مطلب که زمان از نابودی این ویروس به طور دقیق مشخص نیست، گفت: آنچه مسلم است، اینکه حداقل تا یک سال آینده باید با این ویروس زندگی کنیم.
ملک زاده با اشاره به اینکه برای دسترسی به واکسن فعلاً باید منتظر ماند، افزود: بهترین واکسن در حال حاضر، استفاده صحیح از ماسک است. این ماسک می‌تواند ما را تا حدود زیادی در مقابل این ویروس محافظت کند، به شرطی که همراه با ماسک، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو