چرا مردها نباید طلا استفاده کنند؟ به دلیل منع شرعی و یا مضر بودن آن برای بدن؟

منبع: مینویسم

151

1399/8/5

11:29


چرا مردها نباید طلا استفاده کنند؟ به دلیل منع شرعی و یا مضر بودن آن برای بدن؟

قطعا تا به حال این عبارت را شنیده اید که طلا برای مرد حرام است، مرداها نباید طلا استفاده کنند اما تا به حال به این فکر کرده اید که دلیل آن چیست؟ چرا مردها نباید طلا استفاده کنند؟ به دلیل منع شرعی و یا مضر بودن آن برای بدن؟

طلا، یک عنصر شیمیایی می باشد و درون جدول تناوبی با Au نشان داده می شود، و عدد اتمی آن ۷۹ می باشد. طلا یک فلز نرم و براق ، زرد رنگ و چکش‌خوار می باشد. عنصر طلا منعطف بوده و به دو صورت یک ظرفیتی و سه ظرفیتی در واکنس های شیمیایی شرکت می کند. طلا پایدارترین فلز در طبیعیت می باشد. با ما همراه باشید تا بدانید چرا مردها نباید طلا استفاده کنند.

به شما توصیه می کنیم که مطلب جالبی که درباره تست اصل بودن طلا و تشخیص طلای اصل از طلای تقلبی تهیه شده بازدید کنید.

چرا مردان نباید طلا استفاده کنند؟ (دلیل شرعی و علمی)

براساس تحقیقات انجام شده میزان گلبول های سفید خون در بدن مردان نسبت به خانم ها بیشتر است. طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌های سفید خون در بدن می شود. از این رو هنگامی که آقایان از طلا استفاده می کنند موجب بر هم خوردن تعادل میزان گلبول های خون می شود از این رو به دلیل افزایش گلبول های سفید خون، جا برای گلبول های قرمز کم می شود و بدن دچار کم خونی می شود.

اما با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی بدن زنان و مردان گزارش شده که در ساختار بدن زن و مرد تفاوت هایی وجود دارد. طلا اشعه‌هایی داردکه احتمالا از  پوست رد می شود و بر روی گلبول‌های بدن تاثیر می‌گذارد. اما از آنجایی که بین لایه پوست و گوشت در زنان ، لایه چربی وجود دارد و مردان لایه چربی ندارند، این لایه چربی محافظ است که همچون سدی محکم از رسیدن اشعه‌های مضر طلا به بدن جلوگیری می کند از این رو بدن زنان از این اشعه مصون است.

با توجه به آزمایش های انجام شده در سال ۲۰۱۰ که در ونکوور کانادا انجام شد نشان می دهد که طلا دارای خاصیت شبه القایی است که بر پوست و خون مردان اثر منفی دارد. این موضوع موجب اثر منفی در کبد، نیز می شود و همچنین باعث غلظت خون می شود و به مرور باعث ایجاد امراض قلبی و سکته در آقایان می شود.

اما تاثیر منفی دیگری که طلا بر روی بدن مردان دارد این است که استفاده از طلا بوسیله مردان باعث بروز اختلالات هورمونی در آن ها می شود. این موضوع باعث کند شدن حرکت اسپرم ها شده و که این موضوع قدرت باروری مردان را کاهش می دهد.

چرا مردان نباید طلا استفاده کنند؟ (دلیل شرعی و علمی)

چرا مردان نباید طلا استفاده کنند؟

۳۵ مدل از زیباترین ست حلقه ازدواج و نامزدی ساده و شیک

 در حقیقت بیشترین تاثیر منفی طلا بر روی اندام تناسلی آقایان است. تاثیر منفی بر روی محل تجمع اسپرم ها موجب پایین آمدن قدرت باروری و کاهش حرکت اسپرم ها می شود. از آنجایی که اشعه ‌های مُضر طلا بر روی سرعت حرکت و باروری اسپرم ‌ها تاثیر می گذارد، اسلام استفاده از طلا را برای مردان حرام کرده است. همچنین طلا روند فعالیت ارگانیسم مردان را سرعت می بخشد و به تحریکات عصبی منتهی شود، برخلاف طلا نقره برای مردان آرامش ایجاد می کند.

در طب سنتی نیز توصیه شده که آقایان از طلا استفاده نکنند چراکه باعث ایجاد گرمای بیش از حد در بدن می شود و بدن مردها گرما دارند و در صورت استفاده از طلا ،گرما بالا رفته و سلول هایشان آسیب میبیند.

چرا پلاتین جایگزین طلا برای مردان است؟

بعضی از مردم به اشتباه فکر می کنند که پلاتین همان طلا سفید  است. در صورتی که طلای سفید، مخلوط طلای زرد با کمی نقره است اما پلاتین فلزی جداگانه است و کاملا با طلا سفید فرق دارد. استفاده از طلا سفید نیز برای مردان حرام است و همان ضررها را دارد. پلاتین هیچ کدام از اشعه‌های منفی طلا را ندارد و مردان با خیال راحت می‌توانند از این قبیل جواهرات همانند پلاتین یا نقره که حتی برای بدن مفید هم هستند، استفاده کنید.

در صورتی که می خواهید برای ازدواج و نامزدی حلقه پلاتین انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم مجموعه جدید مدل های حلقه ازدواج مردانه طلا و نقره و پلاتین متنوع و زیبا را در سایت می نویسم ببینید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو