چگونه بهترین روش درمان خانگی گال را انتخاب کنم؟

منبع: همگردی

30

1399/8/5

11:31


مجله پزشکی دکتر سلام/گال نوعی بیماری تحریک کننده پوستی است که توسط کنه های ریزی ایجاد می شود که به عنوان گال سارکوپت یا جرب شناخته می شود. برخی از روغنهای اساسی مانند درخت چای و روغن اسطوخودوس می توانند این کنه ها را از بین ببرند. کرم هیدروکورتیزون و حمامهای خنک نیز ممکن است به تسکین خارش ناشی از این انگل ها کمک کنند. درمان های طبیعی گال اغلب بسیار بیشتر از داروهای تجویز شده برای درمان گال به طول می انجامد

روغن درخت چای برای درمان گال

از آنجا که این روغن بسیار قوی است ، روغن درخت چای را نباید مستقیماً به عنوان درمان خانگی گال روی پوست قرار داد. در عوض ، می توان چندین قطره از این روغن را به آب حمام فرد اضافه کرد. اگر مستقیماً روی پوست قرار گیرد ، روغن باید رقیق شود. به عنوان مثال می توان مخلوط نیمی از روغن درخت چای و نیمی از روغن زیتون را در جوش های گال استفاده کرد. کرم های درخت چای نیز به صورت کارخانه ای وجود دارد و فروخته می شوند.

روغن چریش و درمان گال

روغن چریش یکی دیگر از درمان های خانگی گال موثر است. این روغن از گیاهAzadirachta indica تهیه می شود. مانند روغن درخت چای ، می توان آن را به آب حمام مبتلا به گال اضافه کرد. همچنین می توان آن را به صورت چوب خریداری کرد که می تواند مستقیماً روی بثورات گال اعمال شود.

زردچوبه ادویه ای موثر برای درمان گال

زردچوبه بعضاً به عنوان درمان خانگی گال به درخت چای یا روغن چریش اضافه می شود. این ادویه دارای خواص ضد باکتری طبیعی است ، که می تواند به جلوگیری از عفونت در زخم های باز کمک کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی طبیعی است.

روغن خالص اسطوخودوس برای درمان گال

همچنین از روغن خالص اسطوخودوس بعنوان درمان خانگی گال نیز استفاده می شود. مانند سایر روغنهای اساسی مورد استفاده در درمان های خانگی گال ، روغن اسطوخودوس را می توان به آب حمام اضافه کرد. همچنین می تواند با الکل مخلوط شود و مستقیماً روی پوست قرار گیرد. همچنین ، روغن اسطوخودوس می تواند به بازسازی پوست کمک کند ، و می تواند به سرعت بهبودی گال کمک کند.

در حالی که از درمان خانگی گال استفاده می کنید ، مهم است که از شر این کنه ها از محیط فرد مبتلا خلاص شوید. لباس و ملافه را باید با آب داغ شسته و در خشک کن خشک کرد. سایر اشیا را که نمی توان شست ، مانند بالش ها و پر پرندگان ، باید در خشک کن با حرارت زیاد قرار داد.

داروهای تجویز شده توسط پزشک معمولاً سریعترین و کارآمدترین روش برای خلاص شدن از گال است. از طرف دیگر ، درمان های طبیعی گال نیاز به استفاده مداوم و برای مدت زمان طولانی تری دارند. معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد تا درمان خانگی طبیعی انجام شود. اگر بعد از این وضعیت ادامه پیدا کرد ، توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید

چگونه بهترین روش درمان خانگی گال را انتخاب کنم؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو