آیا مسمومیت با مواد شوینده کشنده است؟

70

1399/8/5

12:02


مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان داشت:طبق آمارهای کشوری سالیانه در ایام پایان سال و نوروز تعدادی از هموطنان در اثر مسمومیت با مواد شوینده جان خود را از دست می دهند.

آیا مسمومیت با مواد شوینده کشنده است؟

به گزارش بهداشت نیوز، ندا محمدسعید،در پنجمین روز از هفته پیشگیری از مسمومیت ها اظهار داشت:از هموطنان عزیز تقاضا می شود هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده های شوینده نکات ایمنی را رعایت نمایند.

دکتر محمدسعید گفت:در هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده های شوینده و پاک کننده پنجره ها را باز کنید تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد.

وی تأکید کرد:از مخلوط کردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمک با فرآورده های سفید کننده جداً خودداری کنید چون بخارات و گازهای تولیدشده بسیار سمی و کشنده است.

وی افزود:پس از مصرف مواد شوینده،سفیدکننده،جرم بر و لوله بازکن در محیط های در بسته و کوچک مانند دستشویی و حمام به هیچ عنوان توقف نکنید چرا که گازهای تولید شده در این محیط های بدون تهویه مناسب،سمی است.

دکتر محمدسعید گفت:برای استفاده از مواد شیمیایی حتماً از وسایل محافظت کننده مانند دستکش بلند،کفش نفوذ ناپذیر،لباس آستین بلند،شلوار بلند و جوراب استفاده شود.

در خاتمه مدیر دارویی دانشگاه به هموطنان گرامی بخصوص افرادی که با مواد شوینده سروکار دارند توصیه کرد:از مواد شوینده مرغوب و مورد تأیید سازمان های استاندارد و غذا و دارو استفاده نمائید.با استفاده از محصولات قاچاق و زیرزمینی بدون استاندارد سلامتی خود و خانواده را مورد تهدید قرار ندهیم.

برای پانزدهمین سال متوالی هفته اول آبان توسط وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی هفته پیشگیری از بروز مسمومیت ها نامگذاری شده است و پنجم آبان روز پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات نباتی و مواد شیمیایی می باشد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو