نماینده خمینی‌شهر: روحانی حاشیه‌سازی نکند

منبع: برترین ها

45

1399/8/5

13:44


نماینده مردم خمینی شهر خطاب به رهبر انقلاب گفت: اماما ما به امر شما تمکین می‌کنیم اما به رئیس جمهور می‌گوییم اگر توهین به شما ممنوع است، توهین به ساحت مقدس معصومین به طریق اولی ممنوع تر است پس بیایید اکنون که مورد مهر و عطوفت امام جامع قرار گرفتید، دست از حاشیه سازی و تحریف بردارید و به مشکلات معیشتی، مسکن و ازدواج جوانان بپردازید.

دیده بان ایران: نماینده مردم خمینی شهر خطاب به رهبر انقلاب گفت: اماما ما به امر شما تمکین می‌کنیم اما به رئیس جمهور می‌گوییم اگر توهین به شما ممنوع است، توهین به ساحت مقدس معصومین به طریق اولی ممنوع تر است پس بیایید اکنون که مورد مهر و عطوفت امام جامع قرار گرفتید، دست از حاشیه سازی و تحریف بردارید و به مشکلات معیشتی، مسکن و ازدواج جوانان بپردازید.

محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور با یادآوری روایتی از امام علی(ع) مبنی بر « حق شما به گردن من خیرخواهی برای شما و دیگری کامل ادا کردن حق شما از بیت المال و آموزش شماست تا جاهل نمانید و تربیت شما تا دانا شوید»، گفت: در نگاه امیر مومنان دو تکلیف مهم معیشتی و تربیتی- فرهنگی از مهمترین تکلیف منحصر به فرد حاکمیت است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: کارگزاران نظام دینی و مشخصا کارگزاران اجرایی باید بدانند کوتاهی در این دو وظیفه به ویژه درباره معیشت و اشتغال مواخذه الهی و مزمت نزد مردم را به همراه خواهد داشت.

ورود مجلس به حوزه نظارت بر بازار خودرو

وی با بیان اینکه بیشترین مراجعات مردمی به دفاتر نمایندگان درباره مشکل مسکن، شغل، ازدواج و امکانات رفاهی است، افزود: امروز ضعف مدیریت در عرصه‌های اقتصادی که بعضی از آنها را میدانی بازدید کردم به شرح زیر است؛ ضعف در حوزه نهادهای دامی تحت عنوان سامانه بازارگاه، ضعف در توزیع فولاد تحت عنوان سامانه بهین یاب که محل رانت فولاد شده و ضعف در توزیع خودرو که موجب سوء استفاده رانت خواران در عرصه خودرو شده است.

نقدعلی ادامه داد: مجلس در حوزه وظیفه نظارتی بر وضعیت بازار خودرو وارد شده است و از دولت محترم تقاضا دارد دستورات مجلس را جدی بگیرد و به این قصه پایان دهد.

موضوع توزیع آب مسأله ملی است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مسئله جدی آب در کشور به عنوان موضوع ملی، گفت: نگاه به توزیع آب نباید به شکل منطقه‌ای باشد. در نگاه مردم استان اصفهان، خوزستانی و یزدی و چهارمحال و بختیاری همه هم وطن و لایق بهترین خدمت‌ها هستند. امروز اگر مردم چهارمحال و بختیاری مشکل آب شرب دارند، مردم اصفهان هم به دلیل عدم توجه به طومار چند صد ساله توزیع آب شیخ بهایی، عدم رعایت حق آبه تالاب گاوخونی، بارگذاری نابه‌جا بر روی آبریز زاینده رود و عدم جبران آن با وجود تعهدات جبران، کشاورزی در شرق و غرب استان نابود شده و مردم حتی در مرکز استان با مشکل آب شرب مواجه شدند.

عضو کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در حالات عادی بیش از ۳ میلیارد متر مکعب آب به خلیج فارس از سرشاخه‌های کارون می‌ریزد. ما نمایندگان با همراهی و کارشناسی دقیق می‌توانیم گفت‌وگو کنیم. کما اینکه نمایندگان اصفهان با نمایندگان چهارمحال و بختیاری کنار هم نشسته‌ایم اما همه باید درباره تشکیل هیات کارشناسی بی‌طرف توافق کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مردم بروجن باید از حوزه آبریز زاینده رود سیراب شوند، طرح بهشت آباد طی کارشناسی دقیق باید برای جبران برداشت هایی که از حوزه آبریز زاینده رود شده و تکلیف اجرا نشده دولت است، به اجرا در بیاید البته با کارشناسی، وفاق و توافق نمایندگان این کار باید انجام شود. کار را نباید بین مردم کشاند، قصه آب ملی است و انتقال آب از شمال به سمنان، از کرمانشاه به ایلام و از چهارمحال و بختیاری به اصفهان و دیگر نقاط کشور ملی است.

رئیس جمهور در فرصت باقی مانده از دولت به فکر معیشت مردم باشد

وی خطاب به رهبر انقلاب گفت: اماما ما به امر شما تمکین می‌کنیم اما به رئیس جمهور می‌گوییم اگر توهین به شما ممنوع است، توهین به ساحت مقدس معصومین به طریق اولی ممنوع تر است پس بیایید اکنون که مورد مهر و عطوفت امام جامع قرار گرفتید، دست از حاشیه سازی و تحریف بردارید و مشکلات معیشتی، مسکن و ازدواج جوانان را در فرصت باقی مانده وجهه همت خود کنیم و این لطف امام جامعه که ضربه گیر اعتراضات مردمی شد و خود را سپر بلایی رئیس جمهور کرد را قدر بدانید و قدر دانستن آن عبارت است از پرهیز از حاشیه سازی و پرداختن به مشکلات اساسی مردم به ویژه معیشت در فرصت باقی مانده دولت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو