اختصاصی/ وقتی بدون نیاز به تست کرونا، باید خود را قرنطینه کنید

37

1399/8/5

14:06


شرایط ویژه ای که ویروس کرونا برای مردم سراسر دنیا ایجاد کرده موجب شده سلامتی اهمیت بیشتری پیدا کند؛ تا آنجا که توصیه می شود در برخی موارد حتی بدون انجام تست تشخیص کرونا،‌ افراد فورا خود را قرنطینه کنند.

اختصاصی/ وقتی بدون نیاز به تست کرونا، باید خود را قرنطینه کنید

سرویس ترجمه بهداشت نیوز، برای آنکه مطمئن شوید به ویروس کرونا مبتلا شده اید یا خیر،‌ باید تست انجام دهید. در برخی مراکز با وجود دست‌کم یکی از علائم زیر، آزمایش رایگان تشخیص کرونا گرفته می شود: 
دمای بدنی بالا
سرفه مداوم
حس بویایی یا چشایی شما از بین رفته و یا تغییر کرده
 
همچنین در صورت فراخوان شورای محلی و یا شرکت در پروژه های آزمایشی دولتی، این آزمایش به صورت رایگان از شما گرفته می شود. همچنین زمانی که شما به این بیماری ویروسی مبتلا شدید، فرد یا افرادی که با شما زندگی می کنند نیز باید آزمایش بدهند. علاوه بر این، افرادی که قصد انجام اعمال جراحی را دارند باید پیش از این کار از ابتلا یا عدم ابتلای خود به کرونا مطمئن شوند. 
 
اگر شما هیچ علامتی نداشته و  در پروژه های آزمایشی پزشکی هم شرکت نکرده اید لزومی ندارد تست رایگان کرونا دریافت کنید؛ حتی اگر با کسی زندگی می کنید که مبتلاست، با شخصی که کرونا داشته در تماس نزدیک بوده اید، به تازگی از یک کشور یا شهر پرخطر به منطقه مسکونی خود بازگشته اید، قصد مسافرت به شهر یا کشور دیگری را دارید و  کارفرما و یا مدیرتان از شما درخواست کرده یک آزمایش انجام دهید. در هر یک از این موارد شما باید برای انجام آزمایش، هزینه پرداخت کنید.
 
نکته مهم اینجاست که باید به محض مشاهده هر یک از علائم، آزمایش دهید. حتی برخی ممکن است از آزمایش های آنلاین نیز استفاده کرده و به مراکز تست کرونا مراجعه نکنند اما بدانید که دقت و صحت تست های آنلاین به اندازه آزمایش های حضوری و PCR نیست. کیت های تشخیصی نیز در دسترس عموم مردم بوده و می توانند به آسانی آن را تهیه کنند. 
 
اگر علائمی دارید در خانه بمانید و تا دو هفته این قرنطینه خانگی را حفظ کنید. اگر هم علامتی ندارید ولی به تازگی فردی را ملاقات کرده اید که کرونا داشته، بدون وقفه و حتی بدون انجام آزمایش خود را قرنطینه خانگی کنید. بدیهی است که انجام آزمایش و اطمینان از ابتلا یا عدم ابتلا، بهترین و ایده‌آل ترین شرایط است اما حتی اگر نتوانستید تست دهید، باید خود را در خانه و به مدت دو هفته نگه دارید.
 
 
 
منبع: وب‌سایت دولت انگلیس/ اکتبر ۲۰۲۰
مترجم: لیلا فرجی
سرویس ترجمه بهداشت‌نیوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو