جمعی از فعالان حقیقی و خرد بازار بورس ظهر امروز (دوشنبه ۵ آبان ۹۹) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

معترضین از قوای مجریه و مقننه و همچنین مدیران ارشد بازار بورس خواستند که از سرمایه‌های خرد بازار بورس حمایت کرده و مانع از منفعت طلبی حقوقی‌ها در بازار سرمایه شوند.

این در حالی است که در طول هفته‌های اخیر شاخص بورس با روند کاهشی روبرو شده و همین موضوع انتقاداتی را در پی داشته است.

معترضین در این تجمع پلاکاردهایی با مضامین «دولت به مردم دروغ گفت و از پس‌اندازهای خرد صیانت نکرد»، «مجلس خلف وعده کرد و از بورس صیانت نکرد» و «رئیس‌جمهور با دعوت  به بورس مردم را فریب داد» در دست داشتند.

همزمان با این تجمع حسن قالیباف اصل رییس سازمان بورس که مهمان نمایندگان مجلس بود، گزارشی از وضعیت امروز بازار به نمایندگان ارایه داد.

رییس سازمان بورس با حضور بین تجمع‌کنندگان مقابل مجلس به سوالات معترضین پاسخ داد.

همچنین در بخش دیگری از محوطه مقابل مجلس جمعی از کارکنان قراردادی و شرکت حوزه بهداشت و سلامت کشور تجمع کرده و خواستار حمایت دولت و مجلس از خود شدند؛‌ این عده با همراه داشتن بنری بزرگ اعلام کردند که منتظر اجرای عدالت در مورد مدافعان سلامت کشور که در ایام شیوع کرونا خوش درخشیدند، هستند.

در بخش دیگری از تجمع امروز مقابل مجلس تعداد زیادی از صیادان و سرمایه‌گذاران در بخش صید از فراکسیون محیط زیست و متولیان حوزه دریا خواستند که حمایت قانونی از آنها صورت گیرد.

این افراد تجمع کننده بنرها و پلاکاردهایی با مضامین مختلف در این زمینه در دست داشتند که می‌توان به این موارد اشاره کرد: «بیکاری سه هزار نفر در سال جهش تولید»، «بدهی بانکی صیادان و مالکین را چه کسی می‌پردازد» ، «انتظار نداشتیم سه هزار ملوان را بدون مصوبه بیکار کنند».

در بخش دیگری از محوطه مجلس جمعی از هواداران باشگاه پرسپولیس از مجلس و دولت به ویژه وزارت ورزش خواستند در آستانه برگزاری مسابقه فینال جام باشگاه‌های آسیا با تعین هیأت مدیره و مدیرعامل حواشی ایجاد شده در باشگاه پرسپولیس پایان یافته و مانع از جوسازی برای این نماینده ملی در آسیا شوند.