با ۶۰۰ میلیون تومان کدام خودروی چینی را بخریم؟

منبع: نبض ما

165

1399/8/5

17:12


خرید خودرو در بازار فعلی ایران بیشتر به یک مسابقه شبیه است. چراکه اگر امروز نخرید فردا مجبورید مدل پایین‌تر را با قیمت بالاتری بخرید. برای خرید یک خودروی خوب لازم است که بودجه خود را مشخص کرده و انتظاراتتان را نیز تعیین کنید. اگر دارای بودجه‌ای 600 میلیونی هستید و قصد خرید خودرو کارکرده چینی را دارید، این مقاله مخصوص شما است. پس تا پایان با ما همراه شوید.

 

هایما S5 توربو مدل 97

پرداخت چیزی حدود 650 میلیون تومان برای خودرویی که حدود دو سال پیش با قیمتی زیر 100 میلیون تومان به فروش می‌رسید احتمالا شما را متعجب خواهد کرد. اما زمانی که از منظر رقابتی به هایما S5 توربو نگاه کنید متوجه خواهید شد که به‌خوبی توانسته از پس رقبای قدرتمند خود بربیاید. پیشرانه مورداستفاده در این خودرو از نوع توربوشارژ و 1.5 لیتری است که قدرتی معادل 161 اسب بخار و گشتاوری برابر با 223 نیوتن متر را تولید می‌کند.

گیربکس این خودرو از نوع CVT بوده و به کمک سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو آن را در مدت 9 ثانیه به سرعت 100 می‌رساند. مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در هر 100 کیلومتر و حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت از دیگر مشخصات فنی هایما S5 توربو است. هایما S5 توربو دارای سیستم تعلیق نرمی بوده و امکانات رفاهی جذابی را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد. همچنین مدل‌هایی که پس از مهرماه 97 عرضه شده‌اند از یک گیربکس به‌روزشده استفاده می‌کنند که هماهنگی بیشتری با موتور دارد.

قدرت و گشتاور تولیدی موتور این خودرو به نسبت دیگر رقیبان خیلی بهتر است اما متاسفانه به دلیل وزن بالا حرکت در سربالایی‌ها و جاده‌های ناهموار را کمی دشوار می‌کند. علاوه بر آن نرمی بیش‌ازحد فرمان در سرعت‌های بالا تسلط راننده را کمتر خواهد کرد اما وجود کروز کنترل می‌تواند تا حدی این مشکل را برطرف سازد. اصلی‌ترین مشکلی که گریبانگیر هایما S5 است، مونتاژ آن توسط ایران‌خودرو است. عرضه نامناسب و خدمات پس از فروش ضعیف ایران‌خودرو سبب شده که علیرغم شایستگی‌ها خرید خودرو دست‌دوم هایما S5 طرفداران زیادی نداشته باشد.

جک S5 اتوماتیک مدل 96

جک S5 اتوماتیک مدل 96 خودرویی است که با پرداخت 570 تا 640 میلیون تومان صاحب آن خواهید شد. این خودرو از یک پیشرانه 2 لیتری با قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن متر استفاده می‌کند که از طریق گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و در مدت 11.5 ثانیه خودرو را به سرعت 100 می‌رساند. مصرف سوخت 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر و حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت از دیگر مشخصاتی است که جک S5 را به یک خودروی خانوادگی مناسب برای سفرهای شهری و برون‌شهری تبدیل می‌کند.

اصلی‌ترین مزیت‌های خرید خودرو جک S5 اتوماتیک پیشرانه قدرتمند و امکانات رفاهی گسترده آن است. اما ایمنی تقریبا مناسب، ظاهر جذاب و کابین و صندوق‌عقب جادار از دیگر مزیت‌های خرید این خودرو است. در مقابل بسیاری از خریداران از نبود کروز کنترل در این خودرو شکایت می‌کنند. چراکه کروز کنترل در خودروهای شاسی‌بلند تسلط راننده بر فرمان در سرعت‌های بالا را بالاتر برده و کنترل این خودروهای بزرگ را راحت‌تر می‌کند. همچنین وجود برخی اشکالات در مونتاژ خودرو ممکن است باعث نارضایتی خریداران از جک S5 اتوماتیک مدل 96 شود.

چری تیگو 5 مدل 97

خرید خودرو دست‌دوم چری تیگو 5 در بازار فعلی با پرداخت مبلغی بین 590 تا 640 میلیون تومان امکان‌پذیر است. درون کاپوت این خودروی 600 میلیونی یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت و گشتاور 139 اسب بخار و 182 نیوتن متر در حال فعالیت است. نیروی تولیدی این موتور را گیربکس CVT اتوماتیک 7 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند تا امکان رانندگی با حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت را برای شما فراهم کند. علاوه بر آن این پیشرانه 2 لیتری قادر است در زمان 14 ثانیه خودروی سنگین‌وزن چری تیگو 5 را به سرعت 100 برساند و برای پیمودن هر 100 کیلومتر نیز به 9 لیتر سوخت نیاز دارد.

برای کسانی که قصد خرید خودرو کارکرده را دارند، خدمات پس از فروش و تامین قطعات مسئله بسیار مهمی است. خوشبختانه مدیران خودرو به‌عنوان مونتاژکننده چری تیگو 5 خدمات پس از فروش مناسبی را به مشتریان ارائه می‌دهد و قطعات موردنیاز آن‌ها را در زمان مناسبی در اختیارشان قرار می‌دهد. این موضوع در کنار ظاهر جذاب، کابین جادار، گیربکس هماهنگ با موتور و تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسب باعث شده است که خرید خودرو چری تیگو 5 در ایران طرفداران زیادی داشته باشد. البته سیستم تعلیق سفت و خشک و قدرت پایین موتور می‌تواند شما را از خرید این خودرو منصرف کند.

خریدن یا نخریدن خودروهای چینی برای خریداران ایرانی همواره یک معضل بزرگ بوده است. معضلی که در آن ظاهر جذاب و امکانات متنوع خودروها در یک کفه ترازو قرار گرفته و کیفیت ساخت نه‌چندان مناسب و ایمنی پایین در کفه دیگر آن است. البته همه خودروهای چینی این ویژگی‌ها را ندارند و شما می‌توانید با تحقیق کافی و مشورت با افراد متخصص بهترین گزینه‌های متناسب با بودجه خود را انتخاب کنید. البته با توجه به افزایش لحظه‌ای قیمت خودروها نمی‌توانید زمان زیادی را صرف تحقیق کنید. بنابراین باید به یک مراجعه معتبر فروش و خرید خودرو دست‌دوم مراجعه کنید.

همراه مکانیک به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه آنلاین فروش و خرید خودرو کارشناسی شده، مقاله‌هایی نظیر مقاله فوق را برای شما تهیه‌کرده تا با شناسایی کامل نقاط قوت و ضعف هر خودرو اقدام به خرید آن کنید. شما می‌توانید پس از انتخاب خودروی موردنظر مشخصات آن را در سایت همراه مکانیک وارد کنید و منتظر تماس کارشناسان باشید. با این شیوه شما خرید خودرو را بدون حتی 1 تماس با فروشندگان خودرو انجام می‌دهید. همچنین ضمانت 7 روزه پرداخت خسارت به شما این امکان را می‌دهد که در صورت بروز هر مشکلی در کارشناسی خودرو کل خسارت وارده را تمام و کمال دریافت کنید. این خدمات برای کسانی که وقت، حوصله و تجربه کافی در خرید خودرو دست‌دوم را ندارند بسیار مناسب است. علاوه بر آن خانم‌ها می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به بنگاه‌های مختلف با کمترین دردسر ماشین موردنظر خود را خریداری کنند. پس همین الان وارد http://bia2safa.net/goto/web/url/1819365 شوید و از نمایشگاه همراه مکانیک دیدن کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو