تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه در چیست + انواع اکستنشن مژه

کاشت و اکستنشن مژه هر دو روشی برای بلند کردن ، پر پشت و زیبا کردن چشم می باشد که طرفدار زیادی را دارد . این کار دیگر لازم نمی باشد از ریمل استفاده کنید و حالت خود را دارد و نیاز به وقت گذاشتن برای ریمل زدن نمی باشد . کاشت و اکستنشن هر دو فرق دارد  .

کاشت و اکستنشن مژه

فرق کاشت و اکستنشن مژه :

داشتن مژه های ضخیم و پر پشت در زیبایی چشم ها تاثیر گذار است و از این رو بسیاری از خانم ها به دنبال روش هایی برای پر پشت کردن مژهای خود و خلاص شدن از شر ریمل زدن و گذاشتن وقت برای این کار به این روش روی می آورند . کم پشت بودن مژه ها در برخی از افراد ژنتیکی بوده و یا حتی به علت عوامل محیطی نیز بوده است .

برای تقویت و بهتر شدن مژه ها و همچنین پر پشت شدن آن ها روش های گوناگونی مانند درمان های خانگی وجود دارد که این روش ها زمان بوده و باعث خسته شدن می شود . و گاهی نیز منجر به نتیجه دلخواه نمی شود و باید پاک کرده و دوبار انجام شود . در چنین مواقعی می توان از  روشی نوین و مدرن که به تازگی وارد بازار های آرایشی و بهداشتی شده است استفاده کنید که نام این روش های مدرن اکستنشن مژه و کاشت می باشد و به سرعت به نتیجه دلخواه رسید و با استفاده از این مژه های نیمه دائم مژه ها را پرتر و بلند تر نشان داد و باعث زیبا تر شدن چشم خا شود .

اما برخی از افراد فرق بین  اکستنشن را با کاشت مژه نمی دانند و اشتباه می گیرند در صورتی که این دو با هم متفاوت و فرق های زیادی را دارد . که هر کدام به نحوه خود خوبی هایی و بدی هایی نیز دارد . تار های مصنوعی مژه که در لابه لای مژه ها قرار دارد را اکستنشن مژه می گویند و  کاشت مژه ولی خیلی طبیعی تر از اکستنشن مژه به نظر می آید . و به دلیل طبیعی نشان دادن مژه ها و چشم ها افراد از کاشت مژه استفاده می کنند و کاشت مژه نسبت به اکستنشن طرفدار بیشتری را دارد .

–  اکستنشن مژه چیست ؟

اکستنشن را با تار هایی از ترکیبات مصنوعی از جنس مو ساخته می شود و تک به تک لابه لای مژه ها با چسب می چسبانند . که این چسباندن باعث می شود ، وقتی می خواهید مژه های مصنوعی را جدا کنید ، تار های مژه ها خودتان نیز کنده یا دچار ریزش می شود .  و به این ترتیب باعث می شود مژها را پر پشت و زیبا کنند تا دیگر نیازی به استفاده ازمژه های مصنوعی نشوید .

– تفاوت اکستنشن مژه با مژه مصنوعی :

هنگامی که اکستنشن مژه انجام می دهید این مژه ها تفاوت زیادی با مژه های طبیعی تان ندارد و به سختی قابل شناسایی است اما مژه های مصنوعی را می توان با یک نگاه ساده تشخیص داد . نتیجه اکستنشن مژه به مراتب بالا تر و بهتر از مژه مصنوعی می باشد . اکستنشن مدت ماندگاری بیشتری دارد و زمان طولانی تری روی مژه های شما باقی می ماند . حتی امکان دارد روی مژه ها ۱ الی ۲ ماه نیز باقی بماند .

– مراحل انجام کار اکستنشن مژه :

۱- برای انجام اکستنشن مژه فرد باید دراز بکشد و چشم هایش را ببندد و به هیچ عنوان باز نکند  و فرد انجام دهنده این کار باید زیر مژه هایش پارچه ای تمیز بیاندازد تا چسب به پوستش آغشته نشود .  .

۲- با کمک فرد دیگر نوک مژه ها را به اندازه یک میلی متر به چسب آغشته کرند و در گوشه خارجی چشم که لازم است مژه ها بیشتر و بلند تر باشند ، بگذارید تا چشم زیبا شود .

۳- بعد از اینکه کار تمام شد ، با استفاده از برس مژه ؛ مژه ها را شانه زده و با لوسیون به نام پاک کننده آرایش و به کمک پنبه را روی پلک و مژه ها را بشوید تا به آرامی چسب ها کنده شود و چسبی روی مژه باقی نماند که باعث زشت شدن چشم ها شود .

۴- این مژه ها به مدت ۳ تا ۴ هفته ماندگاری دارد  اما این مدت به نوع مژه های طبیعی شما و سرعت رشد آن ها بستگی دارد .

۵- هر چند روز یک بار برای ترمیم باید به  سالن زیبایی که برای انجام اکستنشن به آن جا رفته بودید ، بروید تا مژه های شما را چک کند و در صورت داشتن مشکل آن را حل کند .

۶- در صورت انجام اکستنشن برای پاک کردن آرایش چشم ها بهتر است از ژل های شستشو استفاده کنید و بعد با دستمالی نرم آهسته اطراف مژه ها را تمیز کنید . برای شستشوی پوست صورت و چشم ها حتما باید از  شامپو بچه استفاده کنید .

– اکستنشن های مژه انواع مختلفی دارند :

اکستنشن مژه انواع مختلفی مانند مینک ( ساخته شده از موی حیوانات ) ، ابریشم یا الیاف مصنوعی می باشد که بستگی دارد شما از کدام نوع مژه استفاده کنید . اکستنشن های جنس مینک گران تر، لطیف تر و طبیعتی ترند ، اما الیاف مصنوعی نیز گاهی بسیار طبیعی هستند و حتی از اکستنشن های مینک گران می باشد . برای اینکه به نتیجه ی دلخواه خود برسید ،  ابتدای عکس مدل مدنظرتان را پیدا کنید و بعد به مژه کار نشان دهید تا بتواند راهنماییتان کند و مژه پر پشت تر و فر و بلندی برایتان در نظر بگیرد و مانند همان مدل مژه هایتان را درست کند .

– کار را به کاردان بسپارید :

انواع مختلفی از اکستنشن وجود دارد اما بهترین نوع اکستنشن ، مژه های تک به تک هستند که بین مژه های طبیعی قرار می گیرند . و هیچ فرقی با مژه های خودتان ندارد .  انجام کامل اکستنشن مژه معمولا به ۲ ساعت زمان نیاز دارد و حتی امکان دارد بیشتر نیز شود ( تایمش بستگی به انجام کار مژه کار دارد . ) . اگر می خواهید از نتیجه کار مطمعن شوید بهتر است از یک برس ریمل تمیز استفاده کنید . شما نباید پس از کشیدن برس داخل مژه هایتان احساس کنید مژه های مصنوعی دارید ، بلکه باید حس کنید مژه های شما طبیعی می باشد .

اگر اکستنشن مژه توسط افراد نا وارد انجام شود سبب زخم شدن پوست پلک خواهد شد که در این صورت حتما باید اکستنشن برداشته شود و اگر قرار است انجام شود اجتناب کنید . بهتر است پیش متخصص مژه بروید و از رفتن پیش افراد تازه کار و نا وارد اجتناب کنید .

اگر شخص انجام دهنده اکستنشن مژه ماهر نباشد ممکن است مژه های پلک بالا و پایین را به هم بچسباند و مژه های طبیعی نیز کنده و یا دچار ریزش شود و دیگر چشم های شما مژه ای نداشته باشد .  از عوارض اکستنشن یا همان کاشت مژه موقت ورود چسب به چشم است که موجب به وجود آمدن آلرژی و عفونت های چشم می شود که برای جلوگیری از این موضوع ها بهتر است پیش مختصصش بروید .

عوارض اکستنشن مژه باعث قرمزی و خارش چشم  و ایجاد ترشحات چشمی و چی احتمال دارد دچار عفونت های چشمی وشد یکی  از دلایل ابتلا به عفونت های چشمی می تواند این باشد که مژه کار باید بدون دستکش کارش را انجام دهد و همین مسئله انتقال عفونت را افزایش می دهد . پس اگر مژه کار شما دستکش دستش بود ، بهتر است بگوید بدون دستکش انجام دهد .

کاشت و اکستنشن مژه

– برای کاهش خطر ابتلا به عفونت های چشمی مژه کارها باید موارد زیر را رعایت کنند :

۱- شستن دست ها قبل از شروع کار ( اگر این کار را انجام نداد ، حتما به مژه کار خود بگویید دستانش را بشوید .  )

۲- پوشیدن ماسک ( زیرا زمان انجام کار نفس هایش به صورت شما می خورد که باعث خورد شدن اعصاب ، و کم شدن صبر شما می شود . )

۳-  حتما از روبالشی های بهداشتی و یک بار مصرف استفاده شود و یا حتی می توانید با خودتان ملافه ای برده و بعدا آن را بشویید .

۴- ضد عفونی کردن موچین ها ( اگر دیدید این کار را انجام نمی دهد ، می توانید با خودتان موچین ببرید و یا اینکه به مژه کار خود بگویید . )

۵- از  برس های مژه ی یک بارمصرف استفاده کنید . ( حتی می توانید با خود برس های یک بار مصرف نیز ببرید . )

– تفاوت کاشت و اکستنشن مژه :

اکستنشن مژه را با موهای طبیعی مدت زمان و ماندگاری اش ۶ ماهه می باشد .  اما بهتر است فرد دو هفته یک بار برای ترمیم اکستنشنبه سالن برود و از مژه کارش بخواهد مژه هایش را چک کند .  اما اگر اکستنشن با تارهای مصنوعی باشد طول عمرآن کوتاه تر بوده و نیاز به رفتن پیش مژه کار نمی شود و اگر مشکلی پیش آمد ( در بالا گفته شد ) بهتر است پیش مژه کارش برود . متخصصان عقیده دارند دلیل پیوند مژه نزدیک به چشم و بسیارحساس است عوارض زیادی در به همراه دارد که باید حواستان باشد که چشمتان دچار مشکل نشود .

– نکاتی که باید درمورد کاشت و اکستنشن مژه بدانید :

۱- قبل از اینکه برای اکستنشن بروید ، بهتر است صورت خود را نشسته تا مژه هایتان خشک باشد .

۲- ۲۴ ساعت قبل از اینکه به  اکستنشن مژه حرکت های ورزشی انجام ندهید زیرا سبب تعریق می شود و امکان دارد باعث به وجود آمدن مشکل شود و همچنین  ۴۸ ساعت قبل از اکستنشن ورزش هایی مانند شنا و سونا ممنوع می باشد .

۳- اکستنشن های نیمه دائمی که انجام می دهید مدت زمانی که می ماند ۶ الی ۸ هفته می باشد .

۴- اگر مژه های خیلی بلند دوست دارید باید مژه های بیشتری بکارید و دلیل آن هم اکستنشن های بلند اگر کم باشند کم حجم به نظر می رسند ، پس بهتر است به مژه کار خود بگویید .

۵- بعد از  کاشت مژه حداقل تا ۱۲ ساعت نباید به صورت تان آب بزنید تا چسب ها خشک شوند و همچنین  اگر چسب مژه خوب خشک نشود و به داخل چشم می رود و باعث سوزش و قرمزی چشم شما خواهد شد  .

۶- هزینه ی خرید اکستنشن جنس خوب و انجام کاشت پیش مژه کار حرفه ای کم نمی باشد و باید هر چند هفته یک بار برای  ترمیم پیش مژه کار خود بروید .

– مراقبت های لازم در کاشت و اکستنشن مژه :

۱- اگرمزمان ترمیم را عقب بی اندازید ، اکستنشن های بیشتری می ریزند و حتی امکان دارد مژه های شما نیز دچار ریزش شود و نتوانید از اکستنشن استفاده کنید و باید از کاشت مژه کمک بگیرید .

۲- با اکستنشن مژه به و خط چشم دیگر نیاز نمی باشد ،  زیرا ردیف کاشت اکستنشن ها حالتی از خط چشم هم ایجاد می کند که حتی از خط چشم نیز زیبا تر می شود و باعث به وجود آمدن چشم های زیبا داشته می شود .

۳- مژه های اکستنشن جلوی دیدتان را برای کشیدن خط چشم خواهد گرفت و خط چشم کشیدن را برای شما سخت می کند و شما قادر به دیدن پشت پلک نیستید و حتی زمانی که می خواهید خط چشم را پاک کنید ، دچار مشکل می شوید که باعث شل شدن و ریزش مژه های طبیعی خودتان نیز می شود . در صورتی که خط چشم کشیدید برای پاک کردنش بهتر است  از پد های آرایش پاک کن که فاقد چربی می باشد استفاده شود .

۴- بعد از خواب یا حمام برای مرتب کردن مژه هایتان بهترین روش استفاده از برس های مخصوص مژه می باشد که باعث حفظ شدن حالتش می شود .

۵- قبل از خواب برای تمیز کردن مژه هایتان بهترین گزینه و روش شامپو بچه ی می باشد که آسیبی به چشم های شما نمیزند و همچنین از مالیدن چشم های خود اجتناب کنید .

۶- باید مژه کار جوری اکستنشن مژه را انجام دهد که باعث شکسته شدن مژه های طبیعی خودتان نشود .