دکاپاژ ابرو چیست + چگونگی انتخاب رنگ و مراحل انجام دکاپاژ ابرو

دکاپاژ ابرو به این معنی می باشد که اکر ابرو ها شما بعد از تتو رنگ بدی را دارد که باعث زشت شدن می شود که با استفاده از دکاپاژ می توانید از رنگ بد آن خلاص شوید و با تزریق رنگ جدید و بهتر آن را درست کنید و زیبایی خود را به دست آورید .

دکاپاژ ابرو

همان طور که قابل مشاهده می باشد و می دانید ، این روز ها همه خانوم ها دنبال این کار ها می باشد و آرایشگاه ها و کلینیک ها بسیار شلوغ می باشد . که خانوم ها با مراجعه به این مکان ها ، نواقص خود را از بین می برند و ابرو های خود را به آن مدلی که می خواهند فرم می دهند . که بر روی ابرو های خود مدل های مختلفی را تاتو و یا هاشور می زنند که بعد از گذشت چند ماه دل آن ها را می زند و تصمیم به عوض کردن و یا پاک کردن آن ها می شود . علت اینکه تصمیم به پاک کردن می گیرند ، بخاطر دوست نداشتن فرم ابرو یا رنگ ابرو می باشد . که در چنین مواقعی دست به ترمیم مجدد و یا عوض کردن رنگ و فرم آن ها می شود .

مفهوم دکاپاژ چیست ؟

تفاوت بسیاری زیادی بین دکاپاژ و ریموور در تاتو ابرو وجود دارد که اکثر افراد این دو را یکی می دانند و بدون داشتن اطلاعتی انجام می دهد .  معنی دکاپاژ این است  که بد رنگی ابرو را اصلاح کرده و رنگ جدید را به  به داخل پوست تزریق کرده رنگ ابرو را تغییر دهیم و یا برای همیشه آن را پاک کنیم . اما در ریمو کردن یا همان پاک کردن تاتو  در ابرو به این معنی است که از زیر پوست رنگ ابرو را خارج یا همان ساکشن کنیم . و دیگر رنگی را در زیر پوست قرار ندهیم .

در دکاپاژ کردن دقیقا تمامی مراحلی که در تاتو ابرو انجام می شود ، صورت می گیرد و دیگر نیاز به تغییرات و استفاده مواد و وسایل خاصی جز لوازم تاتو نمی باشد . تنها تفاوتی که در بین این دو وجود دارد این است که فقط رنگ مورد نظر متفاوت انتخاب می شود . و آن رنگ را برای شما می زنند .

چه زمانی نیاز به انجام دکاپاژ می باشد؟

شاید برایتان جای سوال پیش آید که چه زمانی باید دکاپاژ را انجام دهیم ، که  پاسخ این است ف وقتی میکروپیگمنتیشن یا تاتو ابرو به رنگ سبز کمرنگ یا دودی در می آید و یا نا خالصی های رنگی دیگری در ابرو به وجود می آید نیاز به دکاپاژ می باشد که دکاپاژ بهترین گزینه است .  زمانی که نیاز به روشن کردن ابروی خود را دارید حتما باید از دکاپاژ کمک بگیرید .مهم ترین نکته ای که در مورد دکاپاژ وجود دارد و حتما شما باید بدانید ، این است که  تاثیر بسیار زیادی را  در نتیجه نهایی دارد که آن نتیجه انتخاب صحیح رنگ ها می باشد . که در انتخاب رنگ ها باید دقت و حواستان باشد که بعد از زدن دچار مشکل نشوید .

انتخاب رنگ در دکاپاژ :

اینکه در دکاپاژ از یک یا چند رنگ استفاده شود ، بستگی به ابرویی دارد که قرار است رنگ آن تصحیح شود و همچنین به شما نیز بستگی دارد که دوست دارید ابروهایتان چه رنگی شود . اگر بالا و وسط و انتهای ابرو هر قسمت یک رنگ داشته باشد ،  شما مجبورهستید که طبق همان رنگ ها و با انتخاب رنگ های خنثی که رنگ ابرو را به کمک دکاپاژ به یک رنگ مناسب و زیبا در آورد .

همچنین یادتان باشد که در عمل دکاپاژ انتخاب رنگ ها باید به گونه ای باشد که چهره فرد را به حالت غیر طبیعی نشان ندهد و باعث طبیعی جلوه دادن آن و زیبایی بیشتر آن شود .  به همین دلیل است  که از رنگ های مکمل و ترکیبی استفاده  می شود که باعث به وجود آمدن رنگ خنثی و مورد نظر مشتری شود .

امکان دارد ابروی مشتری تاتوی مشکی ، دودی تیره داشته باشد و از طرفی مشتری بخواهد ابروهای خود را قهوه ای  روشن و یا حتی هر نوع قهوه ای کند .  در چنین مواقعی نیاز به دکاپاژ کردن می باشد اما چنانچه رنگ ابروها خیلی تیره بود ، باید قبل از آن دکاپاژ و یک مرحله که آن مرحله ریمو صورت می باشد که کمک بسیار زیادی را می کند . اول ریمو انجام می شود و بعد از انجام آن نویت به شروع دکاپاژ می شود و علت آن هم تیره بودن ابرو باعث می باشد که مشکل فقط با دکاپاژ کردن برطرف نشود و حتما باید از ریمو کردن هم کمک گرفت و در نهایت اگر دکاپاژ به تنهایی انجام شود و از ریمو کمک گرفته نشود ، موجب برجسته شدن پوست مشتری شود . و آنچنان زیبایی را ندارد .

تاتو های قدیمی که به رنگ قرمز به وجود می آمد که اصلا زیبا نمی شود . نباید فقط با خنثی کننده دکاپاژ انجام شود ، بلکه باعث بد رنگ شدن ابرو می شود . زمانی که ابروهای شما قرمز بود ، حتما باید ۵۰ درصد رنگ خنثی کننده و ۵۰ درصد رنگ انتخابی مشتری استفاده شود . زیرا اگر این گونه نباشد باعث بد رنگ شدن ابرو و طبیعی جلوه ندادن ابرو می شود .

نکات کلیدی درباره استفاده رنگ های خنثی کننده :

۱- برای خنثی کردن تاتوی ابرویی که قرمز شده است بهترین رنگ برای رفتن این قرمزی رنگ زیتونی بوده که کمک بسیار را می کند .

۲- اگر تناژ رنگ آبی یا دودی بالا باشد بهتر است برای خنثی کردن آن  از رنگ نارنجی استفاه شود . که باعث به وجود آمدن رنگ دلخواه شما می شود .

۳- اگر دودی که تناژ رنگ آبی اش بالا بود ، بهتر است از رنگ قرمز برای خنثی کردن و به دست آمدن رنگ طبیعی استفاده شود .

۴- اگررنگ تاتو انجام شده شما به رنگ بنفش درآمده بود ، بهترین و موثر ترین رنگ برای  خنثی کردن آن رنگ زرد می باشد .

در بالا توضیحاتی داده شد که به شما در انتخاب رنگ کمک بسیار زیادی را می کند . بعد از خواندن اطلاعات بالا معنی دکاپاژ را فهمیدید که با شناخت و انتخال درست رنگ ها می توانید ابرو های خود را به هر رنگ که دوست داشتید در بی آورید .

مراحل انجام دکاپاژ ابرو :

در بالا در مورد دکاپاژ و فرق آن و حتی رنگ های آن نیز به شما گفته شد .  در عمل دکاپاژ کردن نیز مانند تاتو ابرو در مرحله اول باید از پماد بی حسی استفاده کرده و بعد از زدن آن کیسه فریزه را ( تیکه کوچک از کیسه فریز ) بر روی آن قرار دهید تا عمل بی حسی زود انجام شود . بعد آرایش گر باید سوزن مناسب با توجه به پوست مشتری انتخاب کند . اگر ابرو ها   باریک بود ،  سوزن ۳ سر لازم است و همچنین  ابرو پهن تر بود سوزن ۵ سر مورد نیاز می باشد . که باید قبل از سوزن زدن ، ابرو ها را نگاه کرده و با توجه به باریک و یا پهن بودن آن سوزن را برداشته .

تمامی رنگ هایی که در دکاپاژ استفاده می شود ، به  جزو رنگ های تاتو که قرمز ، بنفش بوده است استفاده نمی شود و فقط از رنگ هایی همانند رنگ سبز خام و خالص استفاده خواهد شد .

دکاپاژ به دو روش انجام می شود :

۱- در روش اول به این صورت انجام می شود اول باید شرایط مشتری در نظر گرفته می شود برای مثال چنانچه فرصت کافی برای مراجعه دوبار نداشتید ،  و برای انجام دادن کارش عجله زیادی را دارد ، بهتر است هم زمان دکاپاژ و رنگ اصلی را در یک جلسه انجام دهید . اما یادتان باشد که حتماً باید برای گرفتن نتیجه دلخواه  به مشتری بگویید که بهتر است حداقل دو جلسه الهی سه جلسه  مراجعه کند تا آن ابرو و رنگ ابروی که می خواهد داشت باشد به دست آید .

۲- دومین روش مختص مشتریانی بوده است  که زمان کافی برای مراجعه کردن را  دارند و برای گرفتن نتیجه دلخواه بسیار صبور هستند .  در این روش دکاپاژ در سه یا چهار جلسه در بازه زمانی ۲۰ روز انجام خواهد شد . همچنین اگر احتیاج به دکاپاژ بود بهترین روش و کار  هم این روش دوم می باشد . چرا که با تعداد جلسات بالا نتیجه خوبی گفته و رنگ و مدل دلخواه به دست می آید .

دکاپاژ ابرو

نکات تکمیلی دکاپاژ ابرو :

برای دکاپاژ ابروی توی پر ابتدا باید طبق نوع و جنس پوست به روش ضربه ای ، و با عمق سوزن ۰.۸ تا ۱.۵ میل و با زاویه ۷۵ درجه و رنگ را به منتهی الیه لایه اپیدرم ( مرز لایه اول و دوم ) برسانید  و بعد به حالت کوک کوک رفت و برگشت در حد یک سانت با تکرار کار ۵ الی ۱۰ دور بسته به میزان روشن کردن ، با سوزن های ۳ و ۵ و پاور بسته به سطح انجام کار ، با سرعت حرکت دست آهسته و سرعت دستگاه متوسط رو به بالا دکاپاژ انجام می شود .

روشن بودن جنس پوست در انتخاب عمق سوزن بسیار تاثیر دارد و چنانچه پوست حساسی دارید با بهتر است عمق نفوذ کمتری این کار انجام شود .

پس از سپری شدن ۲۰ الی ۲۵ روز و بعد از مدت زمانی که برای استراحت لازم بود .سپس از فرصت بازسازی پوست و واکنش ترکیب رنگ ها استفاده می شود . همچنین اگر از  رنگ جدید راضی بودید می توانید با رنگ دلخواه مشتری هاشور بزنید . و باعث زیبا تر شدن ابرو ها شود .

به این نکته توجه داشته باشید که رنگ های قدیمی و تیره هرگز با یک بار دکاپاژ کردن از بین نخواهند رفت و باید حداقل ۲ الی ۳ بار دکاپاژ انجام شود و در صورت لازم بودن از ریمو کردن نیز استفاده شود .

نکته دیگری که وجود دارد این است که باید بدانید انجام هم زمان تاتو و دکاپاژ یک کار اشتباهی است و به ابرو و پوست آسیب بسیار جدی ای را وارد می کند . و اگر اقدام به روشن کردن رنگ قدیمی کرده اید دیگر قادر به انجام هم زمان با  تاتو به پوست خود نخواهید بود .

ممکن است در موارد خاصی همچون تنالیته هایی که بد رنگی بسیار کمی را دارند ، بتوان هم زمان هاشور یا تاتو و دکاپاژ انجام داد که به بهتر شدن رنگ کمک بسیار زیادی می کند . هم زمان انجام دادن این ۳ روشه به این معنی است که با نیمی از تشتک واریاسیون خنثی کننده پیگمنت های بد رنگ به اضافه تناژ رنگی جدید کار تاتو و دکاپاژ را هم زمان در یک جلسه به اتمام برسانید و نیاز به بیشتر کردن جلسات نباشد .  ولی در رابطه با بد رنگی های تیره گاهی نیاز به سه مرحله در انجام دکاپاژ جهت تغییر تناژ می باشد .

در آخر کار از آنجایی که عمدتا با رنگ های زرد ، قرمز و نارنجی دکاپاژ انجام می شود برای اینکه ظاهر قشنگتری در صورت مشتری ایجاد شود دور آخر را با ترکیب رنگ های زرد و عسلی خیلی روشن انجام داده شود تا از پر رنگ بودن رنگ های نارنجی و قرمز و جیغ بودن جلوگیری شود و باعث زیبا تر شدن صورت و ابرو شود . همچنین باید گفت که   رنگ عسلی به تنهایی قادر به غلبه و ترکیب با واریاسیون های نارنجی و قرمز می باشد و صرفاً جهت برطرف کردن پر رنگی و بد رنگی پس از اتمام کار کاربرد بسیار زیادی را  دارد .

نکته مهمی که باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید ، این است که اگر ابروی تیره ای را دکاپاژ کرده اید اما باز هم رنگ آن تیره شد باید بدانید که دلیل آن به خاطر نامناسب بودن ضرب دست می باشد که باید ضربه دست درست باشد .  پس بایستی دوباره با ضرب دست مناسب دکاپاژ شود . بهتر است ضربه های درست انجام شود که نیاز به دو باره کاری نشود و حتما برای این کار پیش مختصص این کار بروید . و از رفتن پیش تازه وارد و کار آموز اجتناب کنید .