باربری با خودرو‌های لاکچری در تهران! + عکس

باربری با خودرو‌های لاکچری در تهران! + عکس


86

1399/8/6

00:27


حمل بار با خودروی سواری، شیوه‌ای عجیب برای جابجایی بار در سطح شهر است که جان و مال شهروندان را به خطر می‌اندازد و نظارت هر چه تمام‌تر مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

باربری با خودرو‌های لاکچری در تهران! + عکس

باربری از جمله مشاغلی است که تعداد قابل توجهی از شهروندان در سطح شهر برای گذران زندگی خود مشغول به انجام آن هستند و با استفاده از خودرو‌های باری اعم از وانت بار‌ها و کامیونت‌ها اقدام به این کار می‌کنند.
در این میان عده‌ای هستند که با خودروهای شخصی اقدام به جابجایی بار می‌کنند، خودروهایی که هیچ جایی برای جاگذاری بار ندارند و با این حال رانندگان این قبیل خودروها نسبت به بارزنی اقدام کرده و در سطح شهر تردد می‌کنند غافل از اینکه برای خود و سایرین خطرآفرین هستند.
 
فرض کنید یک خودروی سواری با حجم بالایی از بار که از اطراف خودرو بیرون زده، وارد حریم خیابان یا بزرگراهی شود و در مسیر سایر خودرو‌ها قرار گیرد و ناگهان موتورسیکلت یا خودروی دیگری بدون رعایت احتیاط به هنگام عبور از کنار این خودرو با آن برخورد کند و در آخر هم تصادفی رخ دهد که منجر به تلفات مالی یا جانی شود. حال می‌بینید که به دنبال یک بی احتیاطی شاهد وقوع تصادفات جبران ناپذیری می‌شویم که در برخی از مواقع منجر به رخداد تصادف زنجیره‌ای و برخورد چندین خودرو با یکدیگر می‌شود.
 

باربری با خودرو‌های لاکچری در تهران! + عکس

این روز‌ها با توجه به قیمت بالای حمل بار توسط شرکت‌های باربری، بسیاری از افراد با خودرو‌های شخصی اقدام به باربری و یا حتی در بسیاری از موارد اقدام به اثاث کشی منازل خود می‌کنند و با حجم زیادی از وسایل سوار بر خودروی خود وارد معابر می‌شوند، این اقدام علاوه بر کاهش دید راننده نسبت به اطراف، سبب ایجاد خطر برای سایر خودروهایی که قصد عبور از کنار خودروی حامل بار سنگین را دارند می‌شود و در چنین حالتی ریسک وقوع خطر تصادفات خیابانی افزایش می‌یابد.
 
متأسفانه در کنار باربری خودرو‌های سواری، شاهد این هستیم که موتورسواران نیز برای فعالیت و کسب روزی خود اقدام به باربری آن هم باری با حجم بسیار بالا می‌کنند و علاوه بر بازی کردن با جان خود، سلامتی و جان سایر شهروندان  را هم در معرض خطر قرار می‌دهند.
 
حمل و جابجایی بار توسط برخی خودرو‌های گران قیمت باعث ایجاد شگفتی می‌شود، این موضوع به دفعات در کلانشهر تهران دیده شده است.
در تصویر زیر شخصی با خودرویی گران قیمت که ارزش مالی آن رقمی میلیاردی است، اقدام به حمل تشک رختخواب کرده است!
 

باربری با خودرو‌های لاکچری در تهران! + عکس

حال نکته قابل تأمل این است کسی که توانایی خرید چنین خودرویی را دارد آیا امکان پرداخت چند 10 هزار تومان را ندارد تا توسط وانت حمل بار و به صورت قانونی و استاندارد این کار را انجام دهد؟
متأسفانه عدم نظارت مراجع نظارتی و قانونی باعث شده تا این قبیل اشخاص چنین بی پروا قوانین را به سخره بگیرند و به خود اجازه هنجارشکنی دهند و با انجام اعمال خود جان سایر شهروندان را به خطر بیاندازند.
 

باربری با خودرو‌های لاکچری در تهران! + عکس

بدیهی است که پلیس پایتخت حسب انجام خدمت و رسیدگی به تخلفات هنجارشکنان، به برخورد با این گونه افراد که با جان و اموال شهروندان بازی می‌کنند، اقدام کند.
 

باربری با خودرو‌های لاکچری در تهران! + عکس

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو