لوگو خودروها بیانگر طیف وسیعی از معانی، سمبل ها و یا زادگاه آن ها است. در ادامه با پشت پرده لوگو برخی از مشهورترین خودروسازان جهان آشنا می شوید: 

۱- آلفا رومئو

کلمه آلفا مخفف کارخانه خودروسازی لمباردی و رومئو نیز نام بازرگانی ایتالیایی است که در سال ۱۹۱۵ این شرکت را خریداری کرد.  

۲- استون مارتین

مارتین برگرفته از نام لیونل مارتین- بنیان گذار این خودروساز است. لوگوی این خودروساز در بر دارنده یک بال است که نماد سرعت بالای محصولات این شرکت است.  

۳- آئودی

نام این خودروساز برگرفته از لغتی با ریشه لاتین به معنی گوش دادن است. چهار حلقه حاضر در لوگوی این برند نماینده چهار شرکتی هستند که با اتحاد با یکدیگر این خودروسازی را تشکیل دادند.  

۴- بی ام و

بی ام و مخفف باوریان موتور ورکس است و رنگ های سفید و آبی لوگوی آن برگرفته از پرچم محلی ایالت باوریا در آلمان (زادگاه بی ام و) است.  

۵- بورگوارد

لوگوی این خودروساز به شکل یک لوزی با رنگ های سفید و قرمز است که به مانند بی ام و برگرفته از پرچم محلی زادگاه این خودروساز (شهر برمن آلمان) است. این برند توسط کارل بورگوارد تاسیس شد.  

۶- کادیلاک

نام این خودروساز برگرفته از لقب یک جهانگرد فرانسوی به نام آنتونی لومه دو لا موث است که خود را آقای کادیلاک می نامید.  

۷- شورولت

لوگوی این خودروساز برگرفته از پرچم سوییس است که به یاد زادگاه لوییس شورولت- بنیان گذار سوییسی این شرکت به این شکل طراحی شده است.  

۸- فراری

در بالای لوگوی این خودروساز پرچم ایتالیا و در میانه آن دو حرف اس و اف (مخفف گروه فراری) دیده می شود. اسب حاضر در لوگوی این شرکت نماد سرسختی و جنگندگی است.  

۹- هیوندای

اگرچه در نگاه اول لوگوی این شرکت یک حرف اچ است اما در اصل این لوگو بیانگر دو فرد است که در حال دست دادن با یکدیگر هستند که نمادی از خودروساز و مشتریان است.

۱۰- لامبورگینی

پس از سفر بنیان گذار لامبورگینی به اسپانیا و دیدن مسابفات گاوبازی، وی تصمیم گرفت نقشی از یک گاو را به عنوان نمادی از قدرت برای لوگوی خود استفاده کند.  

۱۱- مازاراتی

لوگوی این خودروساز ایتالیایی از مجسمه خدای نپتون در میدان پیازا ماگیوره شهر بولونیا اقتباس شده است.  

۱۲- مزدا

نام این خودروساز ژاپنی برگرفته از نام اهورا مزدا است. لوگوی آن نیز طرحی از حرف ام در میان یک بیضی است.  

۱۳- نیسان

نام این خودروساز مخفف عبارت نیهون سانگیو به معنای صنایع ژاپن است.  

۱۴- رنو

در ابتدا لوگوی این خودروساز فرانسوی به شک یک حلقه بود که بعدها به دلیل جذابیت ظاهری بیشتر و  سهولت در نصب روی خودرو به شکل فعلی تغییر پیدا کرد.