آتش‌سوزی در کالیفرنیا گسترش یافت

منبع: برترین ها

100

1399/8/6

03:52


گسترش آتش سوزی در کالیفرنیا باعث شد تا مقامات این ایالت روز دوشنبه از ساکنین شهر ارواین بخواهند تا منازل خود را ترک کنند.

ایرنا: گسترش آتش سوزی در کالیفرنیا باعث شد تا مقامات این ایالت روز دوشنبه از ساکنین شهر ارواین بخواهند تا منازل خود را ترک کنند.

از نشریه هیل، با گسترش آتش سوزی بزرگ "سیلورادو" که از صبح دوشنبه (به وقت محلی) شدت گرفته است، مقامات از ۶۰ هزار ساکن شهر ارواین خواستند تا منازل خود را ترک کنند.

مقامات آتش نشانی کالیفرنیا با وخیم خواندن آتش سوزی سیلورداو اعلام کرده اند که تاکنون دو هزار هکتار مناطق جنگلی در آتش سوخت و تلاش نیروهای آتش نشانی برای مهار آتش به نتیجه نرسیده است.

آتش‌سوزی در کالیفرنیا گسترش یافت

گزارش رسانه های محلی، در پی اعلام دستورات متوالی در مورد تخلیه منازل، شش کمپ اسکان ایجاد شده و تاکنون سه کمپ پر شده است.

کریستینا شیا شهردار ارواین در بیانیه ای اعلام کرد که آتش سوزی در دره سیلورداو آغاز شده و تیم امداد و نجات هوایی در حال استقرار درمنطقه است، وزش باد به وخیم تر شدن اوضاع کمک کرده است.

آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا که در هفته‌های اخیر شدت گرفته، اینک در گستره وسیع‌تری زبانه می‌کشد و از ماه اگوست (شهریور) ۲۰۲۰ تاکنون پنج مورد از ۱۰ حریق بزرگ جنگل‌ها در تاریخ این ایالت را رقم زده است.

این آتش‌سوزی‌ها تاکنون دستکم هشت هزار و ۷۰۰ ساختمان را که اغلب مسکونی بودند، از بین برده و جان ۳۱ نفر را نیز گرفته است.

ایالت‌های غرب آمریکا مدت‌هاست در شعله‌های آتش می‌سوزند و با وجود امکانات پیشرفته هنوز این آتش‌سوزی‌های گسترده مهار نشده‌است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا سرگرم کمپین های انتخاباتی است و برنامه‌ای برای آتش سوزی ها اعلام نکرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو