زنان و نقش‌آفرینی در قامت ریاست‌جمهوری

منبع: برترین ها

48

1399/8/6

07:07


نقش غيرقابل انکار زنان در قالب مادران، همسران و خواهران در ايجاد دلگرمي و انسجام نيرو‌هاي انقلابي است.

آرمان ملی: نقش غيرقابل انکار زنان در قالب مادران، همسران و خواهران در ايجاد دلگرمي و انسجام نيرو‌هاي انقلابي است.

در پيروزي انقلاب اسلامي و باور امام به حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف باعث شد تا موانع پيش‌روي زنان تا حدود زيادي از سر راه برداشته شده با شروع جنگ تحميلي زنان قهرمان و شجاع با حضور در جبهه‌هاي حق عليه باطل و مديريت و پشتيباني پشت جبهه پابه‌پاي مردان در دفاع از آب و خاك و انقلاب اسلامي سهم بسزايي را به خود اختصاص دادند و شجاعانه در دفاع از آب و خاک و انقلاب و ناموس خود ايستادگي کرده و در اين راه شهدايي تقديم نمودند.

اولين شهيده جهاد سازندگي صديقه رودباري که در کردستان در راه آموزش و نشر قرآن و اشاعه اخلاق اسلامي به شهادت رسيد. زنان قهرماني چون بانو مرضيه دباغ و دختر شجاع و دلاورشان راضيه ميرزا دباغ، خانم منيره گرجي، مرحومه مريم بهروزي، اعظم طالقاني، خانم معصومه آباد که مدت‌ها در چنگال دژخيمان بعثي در اسارت بودند و صدها بانوي دلاور و شجاع که حماسه آفريدند،

مادران و همسران با شجاعت و ازخودگذشتگي فرزندان و همسران خود را راهي جبهه‌هاي حق عليه باطل نموده و با رشادت و شجاعت فرزندان و همسران خود را با دست خود به خاك مي‌سپردند كه اين عمل باعث تضعيف شديد روحيه دشمن زبون مي‌گرديد و در پشت جبهه با مديريت قوي خود پشتيباني از جبهه را مي‌نمودند.

زنان بعد از انقلاب در سنگر علم و دانش بر مردان پيشي گرفته و مدارج علمي را طي کرده و با در دست گرفتن پست‌هاي كليدي پابه‌پاي مردان و در كنار آنها به ايفاي نقش پرداختند.

حضور بانوان در كسوت وزارت، معاونت وزير، مديركل و كسب عناوين علمي روزبه‌روز بر اين حضور واقعيت بخشيدند و اميد است كه زنان با كسب تخصص‌هاي مورد لزوم بتوانند در عرصه‌هاي مختلف افتخار بيافرينند. با توجه به اموري که زنان با دقت و مديريت به سرانجام رساندند و اين پيشرفت و فرصتي را ايجاد نمودند تا طبق اصل قانون اساسي به اين باور برسند که براي اداره کشور در پست رياست‌جمهوري هم زنان قابليت کانديدا شدن را دارند،

چنانکه با يک تحقيق ساده مي‌توان به اين حقيقت دست يافت که زناني که در پست‌هاي مديريتي مسئوليت يافتند به‌خوبي توانستند محيط کاري خود را مديريت و چالش‌هاي موجود را برطرف کنند. زنان توانستند اثبات کنند که در اداره امور کم از مردان که نيستند، شايد سر و گردني هم سر دارند.

زنان قدرتمند و شجاع که با حفظ وقار و شان زنانه خود قدرت و مديريت خود را به رخ کشيدند. در عرصه‌هاي علمي و فرهنگي زناني که فاتح آسمان‌ها شدند و در مقام خلبان و استاد خلبان ساعت‌ها داشتند بدون ذره‌اي خطا البته آنچه براي بنده و زنان کشورم مهم و حياتي مي‌نمايد جنگ برتري زن و مرد نيست.

اصل مهم شايسته‌سالاري است اما به شرطي که به زنان فرصت ابراز وجود داده شود و اين اعلام عدم منع حضور زنان در اعلام کانديداتوري يک شوي تبليغاتي نباشد فقط براي کشاندن مردم به پاي صندوق‌هاي راي. البته اين اعلام فعلا در حرف است و بايد از طرف رئيس‌جمهور يا رئيس مجلس يا يکي از فقهاي محترم شوراي نگهبان تقاضا شود تا کلمه رجل سياسي تفسير صحيح گردد. اميدواريم رئيس‌جمهور محترم در سال آخر مديريت خود اين گام را برداشته تا نام نيکي از خود به‌جاي بگذارد و اميدواريم کشتي طوفان‌زده کشور عزيزمان از درياي پرتلاطم به درياي آرام ببريد با مديريت صحيح و مدبرانه.

افسانه اقبال‌نیا رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو