اتفاق عجیب برای نقاشی ۱۰ میلیون دلاری بنکسی/ عکس

منبع: ایران آرت

62

1399/8/6

10:13


این نقاشی ۷/۵ میلیون پوند معادل حدود ۱۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده بود، اما نظافتچیان مترو، بدون اطلاع از اینکه نقاشی را بنکسی خلق کرده و چه ارزش گزافی دارد، آن را شسته و پاک کردند.

ایران آرت: مسولان اتحادیه کارکنان مترو لندن با ابراز نارضایتی می‌گویند نقاشی گرافیتی بنکسی در داخل یکی از واگن‌های مترو نشان می دهد که ایستگاه‌های مترو این شهر اصلاً جای امنی نیست.

اثری با ارزش ۷.۵ میلیون پوند که نظافتچیان مترو در حین تمیزکاری، ندانسته آن را پاک کردند. حالا شرکت حمل و نقل لندن بخاطر پیشگیری از کپی برداری از ذکر جزئیات در مورد واگن و ایستگاهی که اثر بنکسی در آن کشیده شده بود، خودداری کردند.

بنکسی، هنرمند بریتانیایی که همچنان ناشناخته مانده، در ویدیویی که خود منتشر کرد، او را به تاریخ دهم جولای با لباس نظافت‌چی‌های مترو، در حال کشیدن یک گرافیتی در داخل یک واگن نشان می‌داد.

به گزارش فارس این نقاشی ۷/۵ میلیون پوند معادل حدود ۱۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده بود، اما نظافتچیان مترو، بدون اطلاع از اینکه نقاشی را بنکسی خلق کرده و چه ارزش گزافی دارد، آن را شسته و پاک کردند.

مسولان شبکه حمل و نقل لندن تایید می‌کنند که این نقاشی بین ساعت پنج و نیم تا شش و نیم صبح ۱۰ جولای امسال کشیده شده، اما ادعا می کنند کارکنان مترو، با بنکسی یا هر کسی که آن گرافیتی را کشیده، هیچ تماسی نداشته‌اند.

این اثر نقاشی گرانبها در حالی توسط کارکنان بخش نظافت واگن های قطار متروی زیرزمینی لندن در حین تمیزکاری پاک شده و از بین رفته که خود بنکسی بعد از کشیدن این اثر، ویدیویش را در فضای مجازی و در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و با بازتاب گسترده ای در انگلستان و دنیا مواجه شد آنگاه کارکنان مترو بی اطلاع از تمام این موارد آن را از بین بردند.

اتحادیه کارکنان مترو از این بیانیه نتیجه گرفته که وقتی هنرمندی مانند بنکسی بتواند بدون اینکه شناسایی شود، در داخل یک واگن مترو نقاشی بکشد و از آن فیلم بگیرد، نشان می‌دهد که مترو و ایستگا‌های آن، جای امنی نیست.

اتحادیه راه آهن RMT هشدار می دهد که ویدیوی بنکسی کمبود نیرو و امنیت در برخی از مکان های ایستگاه‌های متروی لندن را نشان می دهد.

شرکت حمل و نقل لندن نام ایستگاهی که بنکسی آن را به عنوان بوم نقاشی خود انتخاب کرده اعلام نکرد و از ذکر جزئیات و اطلاعاتی که در این زمینه کسب کرده خودداری کرد.

اتحادیه راه آهن RMT در مورد ناامنی متروی لندن گفت این قضیه بنکسی به حدی نگران کننده است که نشان داد یک نفر می تواند با تابوتی حاوی یک جسد هم در مترو لندن تردد کند چه رسد به یک نفر با یک قوطی رنگ.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو