ساختمان قدیمی عبدالعلی خان صوفی | از برجسته‌ ترین بناهای املش

منبع: تاپ تراول

106

1399/8/6

10:41


لیدوما تریپ

عمارت عبدالعلی خان صوفی

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با یکی از جاهای دیدنی املش بنام عمارت عبدالعلی خان صوفی آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید

مختصری درباره شهرستان املش:

املش در هر فصلی از سال زیبایی های خودش را دارد و همیشه این شهر دیدنی و زیبا است. اگر به گیلان سفر می کنید حتما یک برنامه بازدید از مکان های دیدنی املش را بگذارید . این شهرستان از شمال به دو شهرستان لنگرود و رودسر از غرب و جنوب به شهرستان سیاهکل و از شرق به رحیم آباد رودسر محدود است .آب و هوای املش به علت قرار گرفتن در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات، بسیار مطبوع می‌باشد. قومیت مردم املش گیلک با لهجه بیه پیش (شرق گیلان) و گویش املشی تکلم می‌کنند. مردم املش دارای اعتقادات مذهبی بسیار قوی و اثنی عشری می‌باشند این شهرستان نیزدر قدیم مرکز فرمانروایی سلاطین بوده است.

عمارت عبدالعلی خان صوفیعمارت عبدالعلی خان صوفی

خانه عبدالعلی خان صوفی

عمارت عبدالعلی خان صوفی که توسط حاج میرزا محمدعلی خان صوفی در شهرستان املش ساخته شده یکی از برجسته‌ ترین بناهای شهرستان املش به شمار می‌آید. این بنا که سال 1350 خورشیدی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده حدود 190سال قدمت دارد و در عصر قاجارها به شیوه معماری گره‌ چین  بنا شده است.عمارت صوفی پنج هزار متر مربع مساحت، 700 متر مربع زیربنا  است که شامل دو طبقه عمارت تابستان و زمستان نشین، 12 اتاق و 6 پستو است. گچ بری‌های ظریف و پنجره ‌های رنگی این عمارت قدیمی که هنر دستان توانای ایرانی است چه از بیرون و چه دورنمای درون آنقدر باشکوه است که انسان خود  را در باغی پرگل احساس می‌کند.

عمارت عبدالعلی خان صوفی




   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو