با ارزش‌ترین برندهای جهان در ۲۰۲۰

منبع: فوت و فن

149

1399/8/6

11:03


با ارزش‌ترین برندهای جهان در ۲۰۲۰

نشان اپل با ارزش‌ترین نشان جهان و تویوتا با ارزش‌ترین نشان صنعت خودرو جهان شد.

بر اساس بررسی مؤسسه اینتربرند، اپل توانسته است با رسیدن به ارزش ۳۲۳ میلیارد دلار با ارزش‌ترین نشان تجاری جهان باشد. ارزش نشان اپل در یک سال اخیر حدود ۳۸ درصد رشد داشته است.

این شرکت هم‌اکنون برنامه گسترده‌ای برای ساخت سخت افزار جدید دارد و به سمت ساخت پردازنده‌های خاص خود با معماری آرم پیش می‌رود. این نشان به تازگی آیفون ۱۲ را معرفی کرده و در چند سال گذشته موفقیت‌های بسیاری در زمینه ساخت محصولات جدید خود داشته است.

نکته مهمی که در سری جدید گوشی‌های اپل دیده می‌شود، استفاده از پردازنده A14، قوی‌ترین پردازنده موبایلی جهان با لیتوگرافی پنج نانومتری است.

اپل در دو سال گذشته برنامه جدیدی را هم برای استقلال بیشتر از گوگل داشته است. این شرکت در حال توسعه سامانه خاص ترجمه و نقشه اختصاصی‌اش است. اپل همچنین برنامه گسترده‌ای را برای توسعه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین پیگیری می‌کند.

پس از اپل شرکت آمازون رشد ۶۰ درصدی را تجربه کرده و توانسته ارزش برند خود را به ۲۰۰ میلیارد دلار برساند.

بر خلاف اکثر شرکت‌ها در سال جاری، کرونا برای آمازون به یک مزیت تبدیل شد. طرح قرنطینه در کشورهای مختلف سبب شده بسیاری از مردم به خرید بیشتر از آمازون روی آورند. همچنین خانه نشین شدن مردم باعث شده است تا استفاده از سیستم تماشای فیلم آمازون هم با استقبال بیشتری روبه‌رو شود.

مایکروسافت پس از آمازون قرار دارد. این شرکت هم با رشد ۵۳ درصدی ارزش نشان خود طرف بوده است و هم اکنون برند مایکروسافت ۱۶۶ میلیارد دلار ارزش دارد.

این شرکت در سال جاری با معرفی موبایل تاشو خود، دوباره به بازار تلفن همراه بازگشته است.

مایکروسافت در حال توسعه اپلیکیشن‌های خود است و با استفاده از فضای ابری در این بخش بازار هم موفق عمل کرده است.

در مکان چهارم گوگل قرار دارد این شرکت البته با افت یک درصدی در ارزش برند خود روبرو شده است. بخش‌های زیادی از برنامه‌های گوگل در چند سال گذشته موفق نبوده است و از طرفی فعالیت این شرکت در بسیاری از کشورها با انتقادهایی از جمله انحصار یا سوءاستفاده از اطلاعات کاربران روبه‌رو بوده است.

این شرکت همچنین در زمینه توسعه تلفن‌های همراه خود و مسائل سخت‌افزاری با مشکلاتی روبه‌رو بوده است. نشان گوگل هم اکنون ۱۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

سامسونگ پنجمین نشان با ارزش جهان و اولین نشان غیرآمریکایی این فهرست است. این شرکت با رشد دو درصدی در ارزش نشان خود هم‌اکنون برندش، ۶۲ میلیارد دلار ارزش دارد.

سامسونگ در زمینه توسعه اینترنت نسل پنجم و فروش موبایل در یک سال اخیر به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده است.

برند کوکاکولا با افت ۱۰ درصدی هم اکنون ۵۶ میلیارد دلار ارزش دارد. پس از کوکاکولا تویوتا قرار دارد.

تویوتا با ارزش‌ترین نشان صنعت خودرو جهان است. این شرکت هم البته با افت هشت درصدی ارزش نشان خود روبرو بوده است و برند تویوتا هم اکنون ۴۲ میلیارد دلار ارزش دارد.

صنعت خودرو در یک سال اخیر و با همه‌گیر شدن بیماری کرونا، دچار مشکلات فراوانی شده است. با کاهش تولید، تقاضا هم کاهش داشته است و به دلیل بحران اقتصادی، بسیاری از مردم از خرید خودرو منصرف شده‌اند. البته تویوتا سعی داشته با ارائه برخی طرح‌های فروش مشتریان را به سمت خرید خودرو سوق دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو