سه روش مهاجرت به کانادا

منبع: همگردی

96

1399/8/6

11:23


کانادا در شمال قاره ی آمریکای شمالی واقع شده و از نظر مساحت پس از روسیه بزرگ ترین کشور جهان محسوب می شود که بیش از 80 درصد مردم این کشور از زندگی خود و شرایط حاکم بر این کشور رضایت دارند. کانادا تنها 35 میلیون نفر جمعیت دارد که نسبت به این مساحت طولانی جمعیت بسیار کمی است. همچنین مرز مشترک کانادا با ایالات متحده امریکا بلندترین مرز زمینی در جهان است و اکثریت مردم کانادا در امتداد همین مرز و تا فاصله 200 کیلومتری از ایالات متحده امریکا زندگی می کنند. کانادا منابع طبیعی و جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. این کشور دارای سیستم تأمین اجتماعی ارزشمندی است که به واسطه آن حجم زیادی از خدمات آموزشی و پزشکی را برای شهروندان این کشور رایگان می نماید و یکی از اصلی ترین دلایل برگزیده شدن این کشور بعنوان یکی از بهترین کشورهای جهان در بررسی های بین المللی می باشد. از مطالب بالا می توان نتیجه گرفت که کانادا یکی از بهترین کشورها بعنوان مقصد مهاجرت است و همه ساله جمعیت زیادی از سرتاسر دنیا از انواع روش ها خواهان مهاجرت و زندگی در این کشور هستند. دور از انتظار نیست که یکی از محبوبترین مقاصد ایرانیان برای مهاجرت همین کشور است و تقاضا برای مهاجرت به کانادا هر روز بیشتر می شود. ما قصد داریم در این مقاله بهترین و نوین ترین روش های مهاجرت به کانادا را برای شما به صورت مختصر شرح دهیم تا با توجه به شرایطی که دارید و اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید مناسب ترین راه را برای خود برگزینید پس حتما با ادامه این مقاله همرا باشید.

بهترین روش های مهاجرت به کانادا

مناسب ترین و بهترین روش های مهاجرت به کانادا در سال 2020 برای ایرانیان عزیز (بدون توجه به شرایط بیماری کرونا) روش های زیر است:

مهاجرت کانادا از طریق استارت آپ

مهاجرت کانادا از طریق خود اشتغالی

مهاجرت کانادا از طریق خویشاوندی

قصد داریم هر یک از راه های مهاجرت به کانادا را تک تک برای شما شرح دهیم تا با شرایط کلی آنها آشنا شوید.

مهاجرت کانادا از طریق ویزا استارت آپ

بر اساس بسیاری دلیل مختلف و مزیت های فوق العاده، مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ همواره مورد توجه متقاضیان مهاجرت به کانادا بوده است. مهم ترین شرط لازم برای دریافت ویزا استارتاپ کانادا، داشتن ایده خلاقانه تجاری می باشد چرا که به واسطه یک ایده و برنامه دقیق استارت آپی امکان ورود به کانادا با کمترین هزینه ممکن برای شما و کلیه اعضای خانوادتان فراهم می شود.
مهمترین ویژگی این برنامه این است که می توانید سریعا اقامت دائم کانادا را کسب نمایید! پس بیایید راجع به شرایط کلی این برنامه صحبت کنیم:
همانطور که گفتیم شرط اصلی برای دریافت این نوع ویزا داشتن یک ایده خلاقانه برای یک کسب و کار است. کسب و کاری که به رشد اقتصادی و شرایط بازار در کانادا کمک کند و پتانسیل رشد نیز داشته باشد.
برای پذیرش این ایده باید از فیلتر های مختلفی عبور نمایید.
علاوه بر داشتن ایده و بیزنس پلن قابل ارائه، برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا، حتما باید از حمایت یک یا چند سازمان سرمایه گذاری مشخص شده از سوی دولت کانادا برخوردار شوید.
سه سازمان معرفی شده از سوی دولت کانادا، گروه های تجاری هستند که برای سرمایه گذاری در حوزه استارتاپ تعیین شده اند.
لیست این سه دسته سازمان نظارتی برای کسب حمایت از استارت آپ به شرح زیر است:

Venture capital funds
Angel investor groups
Business incubators
خب پس یکی دیگر از شروط دریافت نامه حمایت از یکی از سازمانهای فوق است. شرط بعدی داشتن یکی از مدارک معتبر زبان نظیر Ielts است. البته که داشتن مدرک زبان فرانسه نیز مفید است.
همچنین شما باید تمکن مالی خود برای برآوردن کلیه هزینه های زندگی خود (و همراهانتان) را در مدت زمانی که در کانادا حضور دارید و هنوز کسب و کارتان راه اندازی و یا به سود دهی نرسیده را به اداره مهاجرت کانادا اثبات نمایید.
بعد از دریافت مدارک مربوط به عدم سوء پیشینه و سلامت پزشکی و همچنین پرکردن فرم های مربوطه و انگشت نگاری شما می توانید وارد فرآیند دریافت ویزای استارت آپ کانادا شوید.

مهاجرت کانادا از طریق ویزا استارت آپ

مهاجرت کانادا از طریق خود اشتغالی

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا مهاجرت از طریق خوداشتغالی است. کار کردن در کانادا با ویزای خوداشتغالی یکی از راه های بسیار پرطرفدار اقامت در کاناداست و برای هنرمندان و ورزشکاران روش بسیار مناسبی جهت مهاجرت است.
برنامه ویزای خوداشتغالی به افراد اجازه می دهد بتواند اقامت دائم کانادا را در صورت داشتن برخی شرایط کسب نماید. اگر مایل به استفاده از این روش برای مهاجرت و کار در کانادا هستید باید شرایط لازم را داشته باشید:
داشتن تجربه فعالیت ورزشی یا فرهنگی در سطح جهانی و بتوانید نقش خود را در ارتقاء فرهنگ و ورزش کانادا ایفا کنید.
مزرعه ای در کانادا خریده و مدیریت نمایید.
در موارد بالا باید حداقل 2 سال سابقه و تجربه داشته باشید.
قبولی در آزمایش های پزشکی
داشتن تمکن مالی برا ایجاد اشتغال و زندگی در کانادا
داشتن مدرک زبان معتبر (Ielts)
به طور کلی هر کدام از شرایط شما از قبیل مدرک تحصیلی یا مدرک زبان و یا حتی سن و شرایط دیگر دارای امتیازاتی هستند. برای اخذ این نوع ویزا شما باید حداقل 35 امتیاز از 100 امتیاز ممکن را کسب نمایید تا واجد شرایط باشید اما هرچه امتیازتان بالاتر باشد شانس شما برای دریافت این ویزا بیشتر می شود.
بعنوان مهمترین مزایای این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی ندارید.
نیازی به راه اندازی کسب وکار پیش از رسیدن به کانادا ندارید.
در صورت موفقیت اقامت کانادا را به صورت دائمی دریافت می کنید.
مدت زمان برای فرآیند پذیرفته شدن در این پروسه کوتاه است.

مهاجرت کانادا از طریق خویشاوندی

برای اینکه کسی واجد شرایط این برنامه مهاجرتی باشد حتما می بایست حداقل یکی از اعضا درجه یک خانواده اش ساکن کشور کانادا باشد.
برای شروع فردی که ساکن کاناداست باید بعنوان اسپانسر شخصی که قصد دریافت ویزای کانادا را دارد اقدام کند. البته که باید شرایطی را نیز دارا باشد تا مراحل تشکیل پرونده را شروع نماید. شرایطی که در ادامه برایتان بازگو می کنیم اما قبل از آن باید بدانید که این برنامه مهاجرتی به دو دسته تقسیم می شود:

مهاجرت همسر و فرزندان
مهاجرت سایر بستگان واجد شرایط

مهاجرت برای همسر و فرزندان

شخص اسپانسر می تواند برای دریافت اقامت همسر و فرزندانش اقدام کند به این صورت که باید اول اثبات کند توانایی کافی برای سرپرستی خانواده خود را داراست و می تواند تمام هزینه های زندگی آنان را تامین نماید سپس می تواند اقدام به تشکیل پرنده و دریافت ویزای آن ها نماید.
مهاجرت برای سایر بستگان واجد شرایط:
می توان در این برنامه برای پدر و مادر، پدربزرگ و مادر بزرگ، خواهر برادر و یا حتی فرزندان آن ها نیز اقدام کرد البته مانند همسر و فرزند، شخص اسپانسر باید تمکن مالی خود برای تامین نیازهای شخصی که قصد مهاجرت دارد را اثبات نماید.
البته اسپانسر باید شرایط زیر را نیز داشته باشد:

در ابتدا رایطه خانوادگی بین شخص اسپانسر و اسپانسر شونده باید اثبات شود.

فرد اسپانسر و فرد تحت تکلف باید در ابتدا یک موافقت نامه تنظیم کند مبنی بر این موضوع که شخص اسپانسر باید حمایت های مالی لازم را برای شخص اسپانسر شونده انجام دهد.

یک استثنا وجود دارد که فرزندان زیر 22 سال نیازی به امضاء این توافق نامه ندارند.

شخص اسپانسر بایستی متعهد شود که حمایت های مالی از تمامی اعضاء خانواده خود که وارد کانادا شده اند را برای یک دوره 3 تا 10 سال تضمین می کند. شخص هنگامی می تواند برای همسر و یا فرزندان خود اقدام به تشکیل پرونده کند که اولا به اداره مهاجرت کانادا نشان دهد که برای حمایت و سرپرستی کردن خانواده این توانایی را دارد.

یک نکته وجود دارد که در صورتی که فرزندان وابسته اسپانسر باشند و حتی همسر شخص اسپانسر خود نیز دارای فرزندانی باشد این وظیفه اسپانسر است که باید شرایط مالی خود را ثابت کند

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره 02172819 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو