تالاب زربیجار از دیدنی ترین مناطق دیدنی املش

منبع: تاپ تراول

193

1399/8/6

11:42


لیدوما تریپ

تالاب زربیجار املش

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی املش شما را با تالاب زربیجار که یکی از مناطق دیدنی این شهرستان و استان گیلان به حساب می آید آشنا خواهیم کرد.

مختصری درباره شهرستان املش بدانید:

املش در هرفصلی از سال زیبایی های خودش را دارد و همیشه این شهر دیدنی و زیبا است. اگر به گیلان سفر می کنید حتما یک برنامه بازدید از مکان های دیدنی املش را بگذارید . این شهرستان از شمال به دو شهرستان لنگرود و رودسر از غرب و جنوب به شهرستان سیاهکل و از شرق به رحیم آباد رودسر محدود است .آب و هوای املش به علت قرار گرفتن در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات، بسیار مطبوع می‌باشد. قومیت مردم املش گیلک با لهجه بیه پیش (شرق گیلان) و گویش املشی تکلم می‌کنند. مردم املش دارای اعتقادات مذهبی بسیار قوی و اثنی عشری می‌باشند این شهرستان نیزدر قدیم مرکز فرمانروایی سلاطین بوده است

یکی از دیدنی ترین مناطق املش تالاب زربیجار است که قدمت آن به دوران پلهوی می رسد. این تالاب که بعنوان یک زیستگاه طبیعی برای حیوانات و پرندگان مهاجر و همچنین محل ذخیره آب جهت مصارف شالیکاری حائز اهمیت است. پوشش گیاهان مردابی و نیلوفرهای آبی در تالاب، جلوه ای فرح بخش برای گردشگران در فصل بهار و تابستان ایجاد می‌کند. تالاب طبیعی زربیجار بر حسب ظاهرش درگذشته بسیار وسیع بوده ولی به دلیل کاهش سطح آب و دخالت‌های انسان از سطح آن کاسته شده است و دارای دو استخر می باشد که قسمت اول در کنار جاده و قسمت دوم به صورت تالاب همراه با گونه های تالابی است. تالاب از طریق جاده کمربندی املش قابل دسترسی است.

مطالب بیشتر بخوانید
پارک آبشار تهران

تالاب زربیجار املش

 




   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو