آموزش درست كردن دستبند با مهره و نخ [ساده و شیک] + فیلم

آموزش درست كردن دستبند با مهره و نخ [ساده و شیک] + فیلم


منبع: زیبامون

504

1399/8/6

12:18


آموزش درست كردن 3 مدل دستبند با مهره و نخ رو به همراه عکس و فیلم در این بخش از زیبامون ببینید و یاد بگیرید!

آموزش درست كردن دستبند با مهره و نخ [ساده و شیک] + فیلم

درست کردن دستبند با استفاده از وسایل ساده و ارزان قیمت، یکی از سرگرمی‌های بسیار عالی هم برای کودکان و نوجوانان و هم برای افرادی هست که به دنبال یک فعالیت مفید و سرگرم کننده برای سپری کردن اوقات فراغت خودشون هستند!

اینکه شما بتونید با توجه به سلیقه خودتون، رنگبندی و دیزاین یک دستبند رو انتخاب کنید و با صبر و حوصله دستبند دلخواه خودتون رو درست کنید، نه تنها باعث میشه تا احساس خیلی خوبی پیدا کنید بلکه میتونید این دستبند رو به عنوان یادگاری به دوستان خود هدیه بدید و یک دستبند دوستی مشترک بین خودتون داشته باشید!

ما در این بخش از زیبامون دات کام آموزش درست کردن آموزش 3 دستبند با مهره و نخ رو به همراه عکس و فیلم براتون آماده کردیم که میتونید با استفاده از این آموزش، دستبند دوستی فوق العاده زیبایی رو درست کنید و به دوستان و عزیران خود هدیه دهید!

 

حتما بخوانید: آموزش ساخت دستبندی زیبا و شیک

 

آموزش درست كردن دستبند با نخ و مهره نگین دار

این دستبند زیبای دخترانه خیلی ساده درست میشه و در عین حال زیبایی خاصی داره و برای هر سنی مناسب هست. تنها کاری باید انجام بدید این هست که رنگ مورد علاقه خودتون رو انتخاب کنید و این دستبند با نخ و مهره نگین دار رو مطابق با آموزش زیر درست کنید و از داشتن یک دستبند فوق العاده جذاب و شیک لذت ببرید!

 

وسایل مورد نیاز برای درست کردن دستبند دخترانه با نخ و مهره

 

  • نخ کاموایی در رنگ دلخواه
  • یک رشته نگین مخصوص بدلیجات
  • نخ و سوزن

 

حتما بخوانید: آموزش ساخت بدلیجات دست ساز-دستبند مدرن با مهره

 

مراحل درست کردن دستبند با نخ کاموا و مهره نگین دار

 

1. برای شروع کار باید 6 رشته نخ کاموا به طول 30 تا 40 سانتی متر جدا کنید و کنار هم قرار بدید. یک سمت رشته‌های نخ کاموا رو به هم گره بزنید.

 

نخ کاموا

 

2. یک رشته از نگین رو به اندازه مچ دست جدا کنید و قسمت بالایی این نگین رو به قسمت بالایی رشته‌های نخ گره بزنید.

 

کاموا و نگین

 

3. در این مرحله باید 6 رشته نخ کاموا رو به صورت دو رشته دو رشته جدا کنید و به شکل بافتن مو، به هم ببافید. این بافت رو تا جایی ادامه بدید که به اندازه مچ دست و رشته نگین متصل شده به کاموا بشه.

 

کاموا بافته شده

 

4. حالا یک رشته نخ همرنگ با نخ دستبند جدا کنید و از سوزن عبور بدید. با استفاده از این نخ و سوزن، رشته کاموایی بافته شده رو با دقت و ظرافت به رشته نگین بدوزید به گونه‌ای که رشته کاموا بافته شده، در کنار رشته نگین قرار بگیره.

 

دوختن دستبند

 

حتما بخوانید: آموزش ساخت دستبند با کریستال های درخشان

 

5. این کار رو تا انتهای دستبند ادامه بدید و بعد نخ باقی مونده رو به انتهای دستبند گره بزنید.

 

دستیند با کاموا و نگین

 

6. شما میتونید از زنجیر و گیره مخصوص دستبند برای انتهای دستبند خود استفاده کنید تا بتونید این دستبند زیبا رو به دور مچ دست خود ببندید و فیکس کنید. در غیر این صورت میتونید با استفاده از رشته‌های کاموا، دستبند رو به دور مچ دست گره بزنید و یا مطابق با این تصویر، یک فاصله یک سانتی متری بین دو انتهای دستبند باقی بگذارید تا این دستبند برای هر سایز از مچ دست مناسب باشه.

 

دستبند با کاموا و نگین

 

7. این دستبند دخترانه و شیک رو میتونید در رنگهای متنوع و جذاب درست کنید و به دوستان خود هدیه دهید و یا به عنوان هنر دست به فروش برسونید!

 

دستبند دخترونه با کاموا و نگین

 

حتما بخوانید: آموزش ساخت بدلیجات دست ساز، دستبند دخترانه مدرن

 

آموزش دستبند دوستی با مهره

این دستبند دوستی رو میتونید به ساده‌ترین روش ممکن درست کنید و همچنین میتونه به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده و جذاب برای کودکان و نوجوانان باشه. این دستبند رو میتونید با نخ کاموا رنگارنگ و مهره‌های پلاستیکی رنگارنگ و متنوع درست کنید و یک دستبند دوستی مشترک و زیبا بین دوستان صمیمی خود داشته باشید.

 

وسایل مورد نیاز برای درست کردن دستبند دوستی با مهره

 

  • نخ کاموایی در رنگهای متنوع و دلخواه
  • مهره‌های پلاستیکی دارای حروف انگلیسی
  • دکمه
  • قیچی
  • چسب نواری

 

وسایل مورد نیاز برای درست کردن دستبند دوستی

 

مراحل درست کردن دستبند دوستی با مهره

 

1. ابتدا اندازه مچ دست خودتون و یا کسی که قرار از دستبند استفاده کنه رو اندازه گیری کنید و به اندازه سه برابر اندازه مچ دست، از نخ کاموا برش بزنید. شما به سه رشته نخ کاموا با این اندازه نیاز دارید. اگر نخ کاموا خیلی ظریف و باریک بود میتونید از 6 رشته نخ استفاده کنید.

رشته‌های کاموا رو در کنار هم قرار بدید و از وسط تا کنید و گره بزنید. این گره باید به شکلی باشه که یک حالت اشکی شکل در بالای کاموا باقی بمونه. درست مانند تصویر.

 

کاموا برای بافتن دستبند

 

2. قسمت گره خورده کاموا رو با استفاده از چسب نواری بر روی میز کار بچسبونید تا کار کردن براتون راحت‌تر باشه. حالا رشته‌های نخ رو به سه قسمت مساوری تقسیم کنید و به به هم ببافید.

(اگر در ابتدا سه رشته کاموا استفاده کردید، در این مرحله سه رشته کاموا دوتایی خواهید داشت. اما اگر در مرحله اول، از 6 رشته کاموا برای درست کردن دستبند استفاده کردید در این مرحله 3 رشته کامواد 4 تایی خواهید داشت).

 

بافتن کاموا

 

حتما بخوانید: 2 روش ساختن دستبند متصل به انگشتر

 

3. زمانی که به اندازه 3 تا 4 سانتی متر از کاموا بافته شد، نوبت اضافه کردن مهره به دستبند دوستی هست. اگر از مهره‌های رنگی که بر روی انها حروف انگلیسی چاپ شده استفاده می‌کنید، بهتره ابتدا کلمه مورد نظر خودتون رو پیدا کنید و بچینید و سپس به ترتیب این مهره‌ها رو در بافتن دستبند مورد استفاده قرار بدید. کلمه‌های پیشنهادی زیر بهترین انتخاب برای درست کردن دستبند دوستی دخترانه هستند:

 

  • Best / Friends
  • BFFS / Besties
  • Friends / Forever
  • BFFS / Forever
  • Best / Friends / Forever
  • نام خود یا دوستانتان

 

اضافه کردن مهره به دستبند دوستی

 

4. مهره اول رو از کاموایی که در وسط وجود داره رد کنید و به بافتن ادامه بدید. وقتی یک مرحله بافت کامل انجام شد، مهره دوم رو مجددا به کاموا وسط اضافه کنید و به بافتن کاموا ادامه بدید. وقتی تمام مهره‌ها رو بافتید، دوباره باید به اندازه 3 تا 4 سانتی متر کاموا رو ببافید تا شکل نهایی دستبند دوستی شما کامل بشه.

 

دستبند دوستی بافته شده

 

5. یک دکمه پلاستیکی که دارای چهار یا دو حفره هست رو بردارید و نخ‌های اضافی انتهای دستبند رو از این حفره‌ها عبور بدید تا دکمه بر روی دستبند بافته شده فیکس و محکم بشه.

 

دکمه برای انتهای دستبند دوستی

 

6. دستبند دوستی شما آماده هست. قسمت گرد بالای دستبند رو بر روی دکمه انتهای دستبند بندازید تا این دستبند روی مچ دست شما فیکس بشه.

 

دستبند دوستی زیبا با کاموا و مهره

 

این دستبند دوستی ساده و زیبا رو میتونید در رنگهای متنوع و زیبا مطابق با سلیقه دوستاتون درست کنید و به عنوان یک هدیه ارزشمند به آنها تقدیم نمایید!

 

حتما بخوانید: آموزش ساخت دستبند خوشه ای بسیار زیبا با فیروزه

 

فیلم آموزش درست كردن دستبند با مروارید

در این فیلم به طور واضح، آموزش درست کردن دستبند با کاموا و مروارید رو مشاهده کنید و این دستبند زیبا رو برای خودتون یا دوستانتون درست کنید و لذت ببرید.

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو