طرز تهیه انواع خورشت لوبیا سبز

156

1399/8/6

13:27


دستور تهیه خورشت لوبیا سبز

امروز با آموزش طرز تهیه خورشت لوبیا سبز اومدیم که امیدوارم این خورشت خوشمزه و پر طرفدار ایرانی رو در منزل تهیه کنید و لدت ببرید؛ درست کردن این غذا خیلی آسونه و فقط کافیه با فوت و فن درست کردنش آشنا باشید … لوبیا سبز از فواید و خواص بسیار بالایی برخوردار است که مصرف آن برای بانوان در دوران بارداری فوق العاده است… لوبیا سبز تازه کالری بسیار کمی دارد. بنابراین، افرادی که به کالری ها بسیار حساس هستند، نیازی به نگرانی ندارند و می توانند آنها را در مقادیر زیادی مصرف کنند.همچنین حاوی مقدار کمی سدیم، چربی اشباع شده و کلسترول هستند….لطفا بعد درست کردن این غذا و حتی خوندن رسپی ها نظرات و پیشنهادات و انتقادات خودتون رو برامون بفرستید…

خورشت لوبیا چیتی

خورش لوبیا سبز  با گوشت

مواد لازم

گوشت: ۳۰۰ گرم
لوبیا سبز: ۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی خشک شده : ۶ تکه
پیاز : ۲ عدد
رب گوجه فرنگی : ۲ ق غ
نمک،فلفل،دارچین و زردچوبه: به مقدار لازم
آبلیمو : به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا یک عدد پیاز رو خرد کنید و کمی تفت بدید و بعد گوشت رو اضافه کنید و تفت بدید تا کمی رنگ گوشت عوض بشه و حدود ۲ تا ۳ لیوان آب بریزید و در قابلمه رو بگذارید و به مدت یک ساعت اجازه دهید تا گوشت کاملا آبپز بشه. لوبیاها رو شسته و به دلخواه خرد کنید و با مقدار کمی آب بگذارید تا آبپز شود.

یک عدد پیاز رو نگینی خرد کنید و بهش فلفل و زردچوبه اضافه کنید و لوبیاهای پخته شده رو تفت دهید بعد رب گوجه رو اضافه کنید و بازم یکم تفت دهید و نمک و دارچین رو در این فاصله اضافه کنید و گوشت و آب گوشت صاف شده رو به همراه گوجه های خشک داخل لوبیاها بریزید و حرارت رو کم کنید تا خورش جا بیفتد ودر آخر آبلیمو رو بریزید و گاز رو خاموش کنید.

خورش لوبیا سبز با سیر

مواد لازم

گوشت 300 گرم

لوبیا سبز 300 گرم
گوجه فرنگی 2 عدد
پیاز 2 عدد
سیر 4 حبه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و آبلیمو به مقدار لازم

طرز تهیه

پیاز و سیرها را ریز خرد کنید. داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. پیاز و سیر خرد شده ، نمک و فلفل را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند ( در صورت تمایل می توانید مقداری زردچوبه اضافه کنید ).

گوشت را به تکه های کوچک خرد کنید و به مواد اضافه نمایید. تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند، سپس 2 لیوان اب اضافه کنید ، حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و به مدت 1 ساعت اجازه دهید گوشت بپزد.
پس از 1 ساعت که گوشت کمی نرم شد گوجه فرنگی های خرد شده ، رب گوجه فرنگی ، 1 لیوان آب و مقداری آبلیمو اضافه کنید.

لوبیاها را تمیز کنید و به تکه های دلخواه خرد نمایید . لوبیاهای خرد شده را در مقداری روغن 2 دقیقه تفت دهید و به خورش اضافه کنید ( برای طعم بهتر لوبیا و جلوگیری از له شدن لوبیا تفت دادن لازم است ). در قابلمه را بگذارید و 1 ساعت دیگر اجازه دهید خورش بجوشد و جا بیفتد سپس بهمراه برنج سرو کنید.

نکته ها : میتوانید مقدار گوشت و لوبیا را در این خورش کم و زیاد کنید. استفاده از گوجه فرنگی سلیقه ای میباشد.

خورش لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده

خور‌شت لوبیا سبز با غوره

موادلازم

۵۰۰گرم لوبیا سبز
۵۰۰گرم گوشت گوسفندی
۱ عدد پیاز بزرگ
۲ حبه سیر
۲ ق‌س رب گوجه‌فرنگی
۲ ق‌س غوره
۲ عدد گوجه‌فرنگی
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم روغن کمی

طرز تهیه خور‌شت لوبیا سبز با غوره

پیاز را پوست کنده بشویید، سپس خلالی خرد کنید و در مقداری روغن سرخ کنید. گوشت را به شکل خورشی خرد کرده و به پیازداغ افزوده و خوب تفت دهید.لوبیاسبزها را هم پاک کرده و بشویید و به اندازه حدود پنج سانتی‌متر برش بزنید و بعد آنها را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید تا همراه با گوشت سرخ شوند.گوجه‌فرنگی‌ها را پوست کنده، سپس به صورت نگینی خرد کنید و به مواد درون تابه اضافه کنید.حبه‌های سیر را هم رنده کنید و به مواد بیفزاییدرب را هم به مواد افزوده و حدود سه لیوان آب بریزید و در ظرف را بگذارید تا مواد خورش یک ساعت با حرارت ملایم بپزند. وقتی گوشت پخت، نمک، فلفل، زردچوبه و غوره را به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا حدود نیم ساعت دیگر خورش بجوشد تا مزه‌دار شود. این خورش را با برنج سرو کنید.

زمان پخت لوبیا سبز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو