سلام کردن در کشورهای مختلف و آداب و رسوم های جالب آن ها

سلام کردن در کشورهای مختلف و آداب و رسوم های جالب آن ها


منبع: آرگا

98

1399/8/6

14:05


در این مطلب شما را با نحوه سلام دادم در کشور های مختلف آشنا می کنیم و نکاتی را درباره این کار در چین، فرانسه و هند و سایر کشور ها بررسی خواهیم کرد.

سلام کردن در کشورهای مختلف و آداب و رسوم های جالب آن ها

سلام کردن یکی از روش های ادای احترام و برقراری روابط اجتماعی می باشد. در ادامه قصد داریم شما را با روش های سلام کردن در کشور های متفاوت آشنا کنیم.

سلام کردن در کشور های مختلف

آشنایی با نحوه سلام کردن در کشورهای مختلف

باید بدانید که همه احوال پرسی ها در کشور های مختلف متفاوت می باشد و افراد با روش های مختلفی این آداب را به جا می آورند. چون همه مردم به یک صورت احوال پرسی نمی کنند گاهی ممکن است سلام کردن آن ها برای بقیه افراد متفاوت و گاها جالب باشد.

آرژانتین

در این کشور زمانی که فردی را برای اولین بار می بینید باید گونه راست خود را بر روی گونه راست وی قرار بدهید و ادای بوسیدن را در بیاورید. هرگز نباید این کار را با گونه چپ انجام بدهید مگر آن که خود فرد پیش قدم باشد.

بوتسوانا

مردم این کشور قبل از این که درباره چیز های دیگر حرف بزنند به یکدیگر سلام می دهند. سلام دادن رسمی در این کشور «دوملارا» می باشد و اگر شما یک زن را ملاقات کردید باید از لفظ «دوملا ماما» استفاده کنید.

بادیه نشین ها

بادیه نشین ها قبایل بسیار بزرگی دارند و اکثرا در بیابان ها زندگی می کنند. این افراد برای سلام دادن از مالیدن بینی استفاده می کنند. این کار بین مردان و زنان یکسان صورت می گیرد.

سلام کردن بادیه نشین ها چگونه است؟

چینی ها

در کشور چین اولین چیزی که به عنوان سلام یاد می گیرید «نین هو» است. این کلمه بسیار محترم است و شما می توانید در جلسات رسمی از آن استفاده کنید. رسم این کشور به این صورت می باشد که چینی های جوان در برابر بزرگ تر های خود زانو می زنند و حالت سجده را انجام می دهند. شایان ذکر است که این رسم در حال انقراض می باشد.

فرانسه

سلام کردن در کشورهای مختلف متفاوت می باشد و هر کدام معنای خاصی دارد. باید بدانید که یکی از رایج ترین خوش آمد گویی ها در فرانسه سلام کردن می باشد. رسم دیگر این کشور بعد از سلام کردن بوسیدن گونه ها می باشد. مردمان این کشور چهار بار این کار را تکرار می کنند.

ژاپنی ها

مردمان این کشور بعد از سلام کردن تعظیم می کنند و خم می شوند. در واقع زاویه خم شدن آن ها با توجه به موقعیتشان فرق می کند.

مالزی

یکی دیگر از کشور هایی که در آن رسم خاصی برای سلام کردن وجود دارد مالزی می باشد. مالزی یکی از کشور های چند فرهنگی می باشد که روش یکسانی برای سلام کردن دارد.  آن ها بعد از سلام کردن دستان خود را لمس می کنند و آن ها را به سمت قلب می کشند.

آداب و رسوم سلام کردن در چین

میکرونزی

این بخش از تعدادی جزیره تشکیل شده است و همه مردم آن از یک روش برای سلام کردن استفاده می کنند. آن ها بعد از سلام دادن ابرو های خود را بالا می برند و یکدیگر را تصدیق می کنند.

خاور میانه

به طور کلی در خاور میانه رسم یک سانی برای سلام دادن وجود دارد و افراد هم جنس در این کشور ها با یکدیگر روبوسی می کنند و دست می دهند.

فیلیپین

این کشور برای ادای احترام و سلام دادن رسم جالبی دارد. افراد جوان دست بزرگ تر ها را می گیرند و به پیشانی خود می فشارند. این رسم «مانو» نام دارد.

روسیه

روسیه یکی از کشور هایی می باشد که سنت های قدیمی را برای سلام دادن حفظ کرده است. مردم این کشور برای خوشآمد گویی از نان و نمک استفاده می کنند و احترام بسیار زیادی برای نان می گذارند.

سری لانکا

مردم این کشور رسم جالبی برای سلام دادن دارند و سعی می کنند در حین سلام کردن به میهمان خود دست خود را بگیرند.

رسم جالب و شگفت انگیز سلام کردن در تبت

تبت

اگر می خواهید مضحک ترین نوع سلام کردن را بشناسید باید به تبت بروید. اگر فردی در این کشور بخواهد سلام بدهد باید زبان خود را بیرون بیاورد و از پهلو زبان طرف مقابل را لمس کند. این کار در تبت مودبانه ترین نوع ادای احترام می باشد. ریشه این کار از پادشاه قرن ۹ این کشور می باشد.

اوکراین

مردان اوکراینی فقط به مرد ها دست می دهند و سلام می کنند ولی این کار را با خانم ها انجام نمی دهند و به سلام دادن خالی اکتفا می کنند. باید بدانید که یک مرد جنتلمن در اوکراین برای خوش آمد گویی به خانم ها دست آن ها را می بوسد.

آمریکا

سلام کردن در کشورهای مختلف تفاوت بسیار زیادی دارد. در آمریکا در موقعیت های رسمی افراد با یکدیگر دست می دهند و لبخند می زنند. اگر موقعیت رسمی نباشد مردان با مشت به یکدیگر ضربه می زنند. این کار از اوایل دهه ۴۰ میلادی رایج شده است.

زامبیا

در این کشور آداب خاصی برای سلام کردن وجود ندارد و عمدتا مردمان آن کشور اعتقادی به سلام کردن ندارند و مستقیما از لفظ « شما چطورید؟ » استفاده می کنند.

آفریقا

این کشور تنوع بسیار زیادی برای سلام دادن و دست دادن دارد. دست دادن در این کشور باید محکم باشد و اغلب این کار طولانی است.

سلام کردن در کشورهای مختلف

قطر و یمن و عمان

در این سه کشور رسوم یکسانی برای سلام کردن وجود دارد. در این کشور ها تنها یک راه برای سلام دادن وجود دارد آن هم زدن بینی به بینی می باشد. البته این کار برای خانم ها انجام نمی شود.

زیمباوه

دست زدن  یکی از رسوم سلام کردن در این کشور می باشد. باید بدانید که در این کشور ها اولین نفر یکبار دست می زند و نفر بعدی دو بار در پاسخ به وی دست خواهد زد. زاویه دست زدن خانم ها بسیار اهمیت دارد.

مغولستان

در این کشور برای ادای احترام به میهمان و سلام دادن خم می شوند و هدیه ای به طرف مقابل می دهند. این هدیه یک نوع شال مخصوص می باشد که Hada نام دارد.

یونان

یونان یکی از زیبا ترین کشور های جهان می باشد که مردم این کشور برای سلام دادن به یکدیگر سعی می کنند به شانه های دیکدیگر زنند.

سلام کردن در یونان

در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در رابطه با اطلاعات عمومی و تفاوت پاسپورت و ویزا  مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو