علت ۱۰ سال حبس برای مدیر عامل آپارات چیست؟

منبع: ساتین

110

1399/8/6

14:24


در یک برنامه تلویزیونی خطاب به معاون سابق دادستان کل کشور گفت:  اگر یک نفر محتوای مجرمانه‌ای را در پیام‌رسان داخلی بارگزاری کرد، شما مالک پیام رسان را به زندان می‌اندازید. این حمایت از تولید داخل نیست.

مدیرعامل آپارات مالک فیلیمو فیلیمو صاحب سایت آپارات سایت آپارات چیست بیوگرافی محمدجواد شکوری مقدم

اواسط مهر ۱۳۹۸ بود که ویدئویی با محتوای مجرمانه در اینستاگرام و شبکه اجتماعی ویدئو محور آپارات منتشر شد. این ویدئو حواشی و جنجال‌های زیادی را به دنبال داشت.

مدیر عامل آپارات به خاطر انتشار کدام ویدئو ۱۰ سال حبس متهم شد؟

مدیرعامل آپارات مالک فیلیمو فیلیمو صاحب سایت آپارات سایت آپارات چیست بیوگرافی محمدجواد شکوری مقدم

مدیر عامل آپارات به خاطر انتشار کدام ویدئو ۱۰ سال حبس متهم شد؟

 

در این ویدئو خانم مجری در حالی که پوششی نامتعارف داشت در مصاحبه با کودکان کم سن و سال پرسش‌هایی جنسی مطرح می‌کرد. در این ویدئو این خانم مجری از کودکان درباره چگونگی به دنیا آمدنشان سوال می‌پرسید و به اصطلاح پیگیر آموزش‌های جنسی به کودکان شده بود.

گفته می‌شود طبق حکم دادگاه بدوی که دیروز اعلام شد محمد جواد شکوری مقدم ، مدیرعامل آپارات به خاطر آپلود این ویدئو در آپارات به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

جزئیات اتهام ده ساله برای مدیرعامل آپارات

 

محمد جواد شکوری مقدم، بنیان‌گذار آپارات، فیلیمو و مجموعه‌ی صبا ویژن به‌ دلیل انتشار ویدیویی از سوی یکی از تولیدکنندگان محتوا در آپارات، به ۱۰ سال زندان محکوم شد. این حکم شامل ۷ متهم دیگر هم می‌شود که در تهیه‌ی گزارش مذکور همکاری داشته‌اند.

حکم محکومیت جواد شکوری در حالی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده که به گزارش روابط عمومی آپارات، رأی بدوی است و تجدیدنظر خواهی در این زمینه صورت پذیرفته است.

واکنش روابط عمومی آپارات به اتهام ده سال حبس برای محمد جواد شکوری مقدم مدیر آپارات و فیلیمو

روابط عمومی آپارات که در تجدیدنظر خواهی آپارات، بر مصوبات حمایتی شورای عالی فضای مجازی از پلتفرم‌ها استناد می‌شود: «رأی صادرشده از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، رأی بدوی (نخستین) بوده، تجدیدنظر خواهی از این دادنامه صورت‌‌ پذیرفته و در لایحه‌ی اعتراضیه با اشاره به ماده ۲۳ قانون جرایم رایانه‌ای و مصوبات حمایتی شورای عالی فضای مجازی از پلتفرم‌ها که به‌صورت رویه‌ی ثابت درآمده، استناد شده؛ امیدواریم بر این مبادی محکمه‌ی تخصصی رأی مناسب را صادر نمایند.»

آپارات پیش از این هم بارها اخطاریه‌هایی برای منتشر شدن محتوای نامناسب روی پلتفرم دریافت کرده بود. برای مثال در ۲۹ اسفند ۹۸، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای انتشار محتوایی نامناسب، به آپارات اخطار داد. این درحالی است که آپارات هر بار با دریافت گزارش کاربران و نظارت خود، نسبت به جلوگیری از انتشار گسترده‌ی ‌ویدئوهایی با محتوای نامناسب اقدام می‌کند. گفته می‌شود آپارات ۴۵ میلیون کاربر ماهانه دارد. گزارش عملکرد سال ۹۸ آپارات نشان داد که روزانه بیش از ۱۸۰ میلیون دقیقه ویدئو در آپارات نمایش داده شده که به‌صورت میانگین، برابر با ۳۲ میلیون ویدئو است.

آپارات پلتفرم ارائه‌ی محتوای ویدیویی است و اکثر محتوایی که روی آن قرار می‌گیرد توسط کاربران آن تولید و منتشر می‌شود بااین‌حال ظاهرا دادگاه آپارات را به دلیل انتشار محتوای کاربران محکوم کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو