شیوه پذیرش دانشجوی دکتری تغییر کرد

منبع: برترین ها

64

1399/8/6

18:08


دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور از تغییر شیوه پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه‌ها به دلیل پایین بودن کیفیت علمی این دانشجویان خبر داد.

ایرنا: دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور از تغییر شیوه پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه‌ها به دلیل پایین بودن کیفیت علمی این دانشجویان خبر داد.

منصور کبگانیان بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه جلسه نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی دانشگاه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دانشگاه ‌های برتر به نحوه پذیرش دانشجوی دکتری انتقاد دارند و بر این باور هستند دانشجویان دکتری که از کنکور به دانشگاه‌ ها وارد می ‌شوند فاقد صلاحیت های لازم هستند.

وی افزود: در این زمینه ۲ راه حل در جلسه پیشنهاد شد؛ یک راه حل کوتاه مدت تا زمان انتشار دفترچه سوالات کنکور دکتری ۱۴۰۰ که البته مسوولان وزارت علوم روی آن اصرار دارند. بر اساس این راه حل به دانشگاه‌ ها اجازه تعیین حد نصاب مرحله دوم آموزش در پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی، می دهد.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، این موضوع به میزان زیادی دانشگاه ‌ها را راضی می کند و باعث جذب دانشجوی با کیفیت می شود.

کبگانیان اظهار داشت: این طرح به زودی به وزارتخانه های علوم و بهداشت همچنین دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ می شود تا مشکل حقوقی در این زمینه ایجاد نشود. بر این اساس، وزارت علوم ظرف مدت حداکثر یک ماه، طرح جامع ساماندهی کنکور تحصیلات تکمیلی برای دوره دکتری را به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه دهد تا برای آن راه حل عملیاتی تهیه شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو