دفتر نوری المالکی رییس ائتلاف دولت قانون سه شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در عراق امروز با نوری المالکی دیدار و گفت وگو کرد.

این بیانیه افزود: در این دیدار درباره مسائل جاری منطقه و راههای همکاری مشترک بین عراق و روسیه برای برقراری ثبات بحث و تبادل نظر شد.

براساس این بیانیه، المالکی در این دیدار بر "لزوم تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور دوست در زمینه های مختلف" تاکید کرد و گفت که "عراق انتخابات زودهنگام تعیین کننده و مهمی را پیش رو دارد که تامین همه مستلزمات را برای موفقیت آن و مهیا کردن فضای مناسب برای برگزاری آن در موعد مشخص شده، ایجاب می کند".

این بیانیه می افزاید،  سفیر روسیه در عراق نیز بر نقش متوازن بغداد در صلح سازی در منطقه تاکید کرد و به دعوت صورت گرفته از عراق برای شرکت در کنفرانسی اشاره کرد که روسیه از کشورهای همسایه سوریه دعوت کرده تا در نیمه ماه آینده میلادی در آن شرکت کنند. ماکسیموف هدف از این کنفرانس را برقراری ثبات و بازگشت پناهجویان سوری عنوان کرد.

براساس این بیانیه، سفیر روسیه در عراق همچنین دعوت رسمی از نوری المالکی برای سفر به مسکو را تسلیم وی کرد و المالکی نیز به نوبه خود به این دعوت پاسخ مثبت داد.

روسیه در قالب کمیته چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی با ایران، عراق و سوریه همکاری دارد که با هدف تبادل اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم از سال ۱۳۹۴ با عضویت وابستگان نظامی این کشورها و نماینده عراق در بغداد راه اندازی شده است.

تبادل اطلاعات به ویژه تغذیه اطلاعاتی نیروهای عراقی و سوری در شناسایی و هدف گرفتن مواضع مهم و حساس گروه تروریستی داعش و تکفیری ها در عراق و مواردی نیز در سوریه یکی از مهمترین و موفق ترین کارکردهای این مرکز بوده است.