اختصاصی / بیماران کرونا در چه صورت بستری می شوند

51

1399/8/7

09:23


آیا بیماران کرونایی نسبت به 8 ماه قبل بدحال تر شده اند؟/ بیمارستان ها برای پذیرش بیماران کرونایی چه کمبودهایی دارند؟/ کمبودهای بیمارستان ها در شرایط کرونایی/ بیشترین میانگین سنی و جنسی بیماران کرونایی

اختصاصی /  بیماران کرونا در چه صورت بستری می شوند

رئیس بیمارستان پاسارگاد و البرز بیان کرد:

آیا بیماران کرونایی نسبت به 8 ماه قبل بدحال تر شده اند؟/ بیمارستان ها برای پذیرش بیماران کرونایی چه کمبودهایی دارند؟/ کمبودهای بیمارستان ها در شرایط کرونایی/ بیشترین میانگین سنی و جنسی بیماران کرونایی

رئیس بیمارستان پاسارگاد از بدحال تر شدن بیماران کرونایی از ابتدای مهر خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای مهر و طی چند هفته ی اخیر تعداد بیماران بدحال کرونایی بیشتر شده است و می توانم بگویم خیلی از علائم بالینی و شرایط بیماران بدتر و شدیدتر از ماه اسفند و فروردین بوده است.

دکتر مصطفی انوری، رئیس بیمارستان پاسارگاد و البرز در خصوص پذیرش بیماران کرونایی به بهداشت نیوز گفت: متخصص عفونی ما از ساعت 3 بعد از ظهر تا شب بیماران را غربال می کند و در واقع روزانه دو نوع بیمار کرونایی به ما مراجعه می کند.

از چه افرادی تست کرونا گرفته می شود؟

وی افزود:  افرادی که مشکوک به کرونا هستند باید تست بدهند تا وضعیت آن ها مشخص شود. در واقع اگر  کمتر از 5 درصد هم به یک بیمار شک کنیم که کرونا داشته باشد از او تست کرونا می گیریم.

او خاطرنشان کرد: افرادی که مبتلای قطعی هستند اما حال عمومی خوبی دارند، دستورات و مراقبت های لازم به آن ها داده می شود که خود را در خانه قرنطینه کنند تا بیماری طی شود.  اما از بین حدود 30 بیمار کرونایی که روزانه به طور سرپایی ویزیت می کنیم، حدود 3 الی 4 مورد نیاز به بستری دارند.

شرایط بستری بیماران کرونایی به چه صورت است؟

انوری در خصوص بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه و بستری دارند هم گفت: ما یک بخش کامل بیمارستان را با 20 تخت و یک بخش آی سی یو را با 8 تخت کلا در اختیار بیماران بد حال کرونایی قرار داده ایم و تمام افراد بستری شده، تحت شرایط کاملا بهداشتی و ایزوله مراقبت می شوند و تمام امکانات لازم در اختیار هست که نهایت اصول بهداشتی و ایزوله رعایت شود.

نایب رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران در رابطه با بخشی که به بیماران بدحال کرونایی اختصاص داده شده هم اظهار داشت: به این بخش اصطلاحا بخش پست آی سی یو می گوییم یعنی بیماران پس از بهتر شدن در بخش آی سی یو، به بخش پست منتقل می شوند و مراقبت های لازم از آن ها صورت می گیرد.

آیا بیمارستان ها با مشکل تخت برای بیماران کرونایی مواجه هستند؟

وی ادامه داد: تلاش می کنیم کمبود تخت را با همکاری ستاد و وزارت خانه و بیمارستان های دیگر بر طرف کنیم، مثلا اگر بیمار بدحال کرونایی به ما مراجعه کرد و آی سی یو ما پر باشد، او را پذیرش می کنیم، اقدامات اولیه را برایش انجام می دهیم و با ستاد و سایر بیمارستان های دیگر هماهنگ کرده و او را به مراکز دیگر می فرستیم.

رئیس بیمارستان پاسارگاد  با بیان اینکه  بیشتر بیمارانی که به ما مراجعه می کنند در گروه میانسالی قرار دارند، گفت: درصد بیشتر بیماران کرونایی از 40 تا 65 سال هستند و در خصوص جنسیت بیماران هم باید بگویم نسبت زن و مرد نسبتا یکسان بوده است.

بیماران کرونایی بدحال تر شده اند؟

او گفت: افرادی که بیماری زمینه ای دارند به دلیل ضعف در سیستم ایمنی، مسلما شرایطشان حادتر و وضع آن ها عیان تر است، بنابراین  ما حتما این بیماران را تحت نظر ویژه قرار می دهیم.

دکتر مصطفی انوری از بدحال تر شدن بیماران کرونایی از ابتدای مهر خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای مهر و طی چند هفته ی اخیر تعداد بیماران بدحال کرونایی بیشتر شده است و می توانم بگویم خیلی از علائم بالینی و شرایط بیماران بدتر و شدیدتر از ماه اسفند و فروردین بوده است.

کمبودهای بیمارستان ها در شرایط کرونایی

وی از مشکلات و کمبودهای بیمارستان ها در این روزهای هم حرف زد: یکی از مشکلات ما این است که در رسیدن وسایل بهداشتی و محافظتی مانند ضد عفونی کننده ها و ماسک ها و غیره کمی با تأخیر مواجه می شویم البته وزارتخانه در حد توان همکاری می کند اما گاهی کمبودهایی وجود دارد.

رئیس بیمارستان پاسارگاد به بهداشت نیوز گفت: هر انسان با اخلاقی باید رعایت اصول بهداشتی را با حداقل زدن یک ماسک در اجتماع رعایت کند. من معتقدم هر چه مسائل بهداشتی رعایت شود درصد شیوع بیماری کرونا کم تر خواهد بود و ما بهتر به نتیجه می رسیم. اما متأسفانه می بینیم که برخی از شهروندان رعایت اصول را نمی کنند و دود سهل انگاری آن ها به چشم بقیه افراد جامعه می رود.

گفتگو: مشکات سخاوتی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو