آبشار سیاه ‌تاش املش را بیشتر بشناسید

منبع: تاپ تراول

190

1399/8/7

09:28


لیدوما تریپ

آبشار سیاه ‌تاش

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول شما را با یکی دیگر از مکان های دیدنی املش بنام آبشار سیاه تاش آشنا خواهیم کرد در ادامه با ما همراه باشید

املش در هرفصلی از سال زیبایی های خودش را دارد و همیشه این شهر دیدنی و زیبا است. اگر به گیلان سفر می کنید حتما یک برنامه بازدید از مکان های دیدنی املش را بگذارید . این شهرستان از شمال به دو شهرستان لنگرود و رودسر از غرب و جنوب به شهرستان سیاهکل و از شرق به رحیم آباد رودسر محدود است .آب و هوای املش به علت قرار گرفتن در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات، بسیار مطبوع می‌باشد. قومیت مردم املش گیلک با لهجه بیه پیش (شرق گیلان) و گویش املشی تکلم می‌کنند. مردم املش دارای اعتقادات مذهبی بسیار قوی و اثنی عشری می‌باشند این شهرستان نیزدر قدیم مرکز فرمانروایی سلاطین بوده است.

شمال ایران همواره یکی از مقصدهای گردشگری محسوب می‌شود. در بین تمام زیبایی‌های مناطق شمال ایران، استان گیلان دارای جاذبه ‌های طبیعی و دیدنی  بسیاری است. یکی از این جاذبه‌ های طبیعی ابشار سیاه تاش است که در بخش رانکوه و 20 کیلومتری شهرستان املش، در میان کوه‌های زیبا و بلند این منطقه قرار دارد . این آبشار ۵۰ متر ارتفاع دارد و اگر در بهار یا تابستان به آن سر بزنید، خنکی هوای اطرافش و سبزی حوالی ‌اش باعث می‌شود روح و روانتان حسابی تازه شود.برای رسیدن به این آبشار باید مسیری 2 کیلومتری را در دل جنگل پیاده ‌روی کنید منتها برای بالا رفتن از دیواره آبشار نیاز به تجهیزات حرفه ‌ای کوهنوردی و تجربه بالای صخره ‌نوردی باید داشته باشید.

آبشار سیاه ‌تاش املش

آبشار سیاه ‌تاش کجاست ؟

مسیر شماره یک : از لاهیجان به سمت لنگرود حرکت کنید. سپس در شلمان به سمت املش تغییر مسیر دهید – از املش به سمت رحیم‌آباد حرکت کنید. در ادامه این مسیر باید از رحیم‌آباد به سمت کوشکوه حرکت کنید – از کوشکوه باید به سمت روستای سی سرا حرکت کنید، قبل از رسیدن به روستای سی سرا باید در کنار جاده خودروی خود را پارک کرده و مسیر 2 کیلومتری داخل جنگل را به سمت آبشار طی کنید.

مسیر شماره دو : از لاهیجان به سمت لنگرود حرکت کنید. – مسیر را ادامه داده و از رودسر و حسن سرا عبور کنید. به کلاچای که رسیدید، به سمت رحیم‌آباد حرکت کنید. از رحیم‌آباد به سمت روستای کوشکوه حرکت کنید و قبل از رسیدن به روستای سی سرا کنار جاده توقف کرده و به سمت آبشار سیاه تاش به‌صورت پیاده حرکت کنید. فاصله این آبشار طبق این مسیر از لاهیجان تا خط جاده کنار آبشار در حدود 50 کیلومتر می‌باشد.

متأسفانه مسیرهای روستایی در کنار این آبشار، در دل جنگل، ناهموار بوده و برای عبور با خودرو مناسب نمی‌باشد، استفاده از خودروهای آفرود و شاسی‌بلند نیز تقریباً ناممکن است. متأسفانه با توجه به زیبایی این آبشار، همچنان مسیر دسترسی آسفالته مستقیم به این آبشار وجود ندارد.



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو