با شماری از برترین جاذبه های گردشگری اردبیل آشنا شویم

با شماری از برترین جاذبه های گردشگری اردبیل آشنا شویم


منبع: همگردی

102

1399/8/7

10:01


اردبیل دارای مکانهای دیدنی، فضای سبز و طبیعت بسیار زیبا و همچنین خوراکی و غذاهای خاص خود است. با ما در مقاله بهترین جاذبه های دیدنی اردبیل همراه شوید تا شما را با تعدادی از دیدنی های معروف اردبیل آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با برترین جاذبه های گردشگری اردبیل برایتان جذاب خواهد بود.

دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل که تنها دریاچه درون شهری در ایران بوده، بین مردم بسیار پرطرفدار هست. در گذشته، آب این دریاچه خاصیت درمانی داشته که به سبب گل و لای کف دریاچه بوده است. بعد از گذشت زمان و افزودن آب شیرین به آن، خاصیت درمانیش نیز کم شد. در اطراف این مورد از دیدنی های معروف اردبیل، امکانات تفریحی بسیاری مانند پیست دوچرخه سواری، باغ وحش، هتل، رستوران وجود دارند.

بیشتر بخوانیددیدنی های دریاچه شورابیل، دریاچه ای شگفت انگیز و زیبا

دریاچه شورابیل

رودخانه بالیقو چای

این رودخانه از چشمه و برفهای کوه سبلان و دامنه رشته کوه های بزغوش سرچشمه می گیرد، از میان شهر می گذرد و به غره سو می ریزد. نام دیگر این رودخانه، ماهی دار است. بسیاری از افراد در این رودخانه مشغول ماهیگیری هستند.

رودخانه بالیقو چای

پل هفت چشمه

بر روی رودخانه بالیقو چای، پلی ساخته شده که مربوط به دوران صفویه است. این پل نامهای مختلفی دارد: هفت چشمه، ججین، یدی گوزلی، کورپی قرمزی و داشکستن (سنگ بر). وقتی به دیدن رودخانه بالیقو چای می روید، حتما پل هفت چشمه را نیز ببینید.

پل هفت چشمه

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی مجموعه ای زیبا از کاشیکاری، خوشنویسی و گچبری بوده و دارای فضای روحانی بسیار خاصی هست. این آرامگاه جز 10 اثر ارزشمند و تاریخی ایران بوده است. در این آرامگاه، مقبره بزرگان و پادشاهان نیز وجود دارد و در اطرافش فروشگاه هایی جهت خرید صنایع دستی و حلوای سیاه دیده می شوند.

بیشتر بخوانیدبقعه شیخ صفی الدین اردبیلی | شکوه و عظمت تاریخ در اردبیل

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

خانه رضازاده

خانه رضازاده مربوط به زمان قاجار بوده و از آثار ملی هست. این خانه دو طبقه بوده و پلانش به شکل نعل است. سردر ورودی این خانه از جمله زیباترین سردرها بوده و به محوطه حیاط وصل شد. خانه رضازاده از جمله دیدنی های معروف اردبیل بوده که باید حتما آن را دید.

خانه رضازاده

بازار اردبیل

در بازار اردبیل می توان مواد خوراکی مختص اردبیل مانند حلوای سیاه، عسل، شیرینی های محلی را یافت. این بازار نیز مانند بسیاری از بازارهای دیگر سراهایی مختص پیشه های خاص دارد. از جمله این سراها می توان به سرای زرگران، چاقو سازان، کفاشان، پارچه فروشان اشاره کرد. معماری زیبای این بازار بسیاری از افراد را به خود جذب می کند و طاق های جناغی، گنبدها و روزنه ها بسیار جذاب هستند.

بازار اردبیل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو