بیوگرافی رویا جاویدنیا و آشنایی بیشتر با زندگی هنری و شخصی اش

بیوگرافی رویا جاویدنیا و آشنایی بیشتر با زندگی هنری و شخصی اش


منبع: آرگا

221

1399/8/7

11:03


در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی رویا جاویدنیا بازیگر جوان و با استعداد تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی همراه با تصاویر جدید و دوست داشتنی وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

بیوگرافی رویا جاویدنیا و آشنایی بیشتر با زندگی هنری و شخصی اش

رویا جاویدنیا هنرپیشه موفق و با استعداد تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. این هنرمند توانا فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۸۴ با فیلم سینمایی ” به آهستگی” در سن ۴۰ سالگی شروع کرد ولی در این فیلم تمامی سکانس هایش حذف شد و بلاخره در همان سال با فیلم ” عصر جمعه” کاری از مونا زندی حقیقی در کنار رویا نهالی، رامین راستاد و هانیه توسلی به سینما رفت. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی رویا جاویدنیا همراه با کارنامه هنری و تصاویر اینستاگرامی وی آشنا شوید.

بیوگرافی رویا جاویدنیا بازیگر محبوب و موفق ایرانی

رویا جاویدنیا بازیگر مشهور و دوست داشتنی تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی متولد ۱۰ مرداد ماه سال ۱۳۴۴ که هم اکنون وی ۵۵ سال سن دارد و در شهر تهران چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل مدرک لیسانس رشته هنرهای تجمسی شاخه سفال گری می باشد.

شرح حال خواندنی رویا جاویدنیا

این هنرمند فعال سال های زیادی درگیر کار سرامیک و سفال بود به همین خاطر روحیه خاکی و خودمانی که دارد بیان نموده که از همین خاک و رشته سرچشمه می گیرد. از همین کار سفال گری با کارگردانان و بازیگران بسیاری رابطه داشت و از همین واسطه با آقای ایرج کریمی از او برای بازی در فیلم “باغ های کندلوس” در سال ۸۳ دعوت به کار کرد، اما بنابر مشکلات و مسائلی این همکاری صورت نگرفت. او بعد از آن در سال ۸۴ با پیشنهاد مازیار میری در فیلم سینمایی ” به آهستگی” بازی کرد ولی همه سکانس ‌هایی که او در آن ‌ها حضور داشت سانسور شد و از فیلم کنار رفت. تا اینکه در سال ۱۳۸۴ با بازی در فیلم «عصر جمعه» به کارگردانی مونا زندحقیقی پایش به سینما باز شد که این فیلم در جشنواره رم ۲۰۱۳ جایزه بهترین مجموعه بازیگران را دریافت کرد و این جایزه در فستیوال رم به خانم جاویدنیا داده شد. بعد از یک بازی موفق در فیلم سینمایی «عصر جمعه»، در سال ۱۳۸۵در فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش» به کارگردانی امیرشهاب رضویان بازی کرد و پس از آن هم در سال ۸۷ در فیلم «بیداری» کاری از فرزاد موتمن و «شبانه‌ روز» کاری از امید بنکدار نقش آفرینی کرد.

بیوگرافی رویا جاویدنیا خواندنی و کامل

بیوگرافی خواندنی و کامل رویا جاویدنیا

عکس جدید رویا جاویدنیا

عکس جدید + زندگینامه رویا جاویدنیا

در ادامه بیوگرافی رویا جاویدنیا آمده که وی در سال ۹۱ فیلم سینمایی «گس» به کارگردانی کیارش اسدی زاده را به ایفای نقش پرداخت که در این فیلم چهره اش شناخته شد. این فیلم در جشنواره رم ۲۰۱۳ جایزه بهترین مجموعه بازیگران را دریافت کرد. از بازیگران این فیلم می توان به صابر ابر، پانته آ پناهی، احسان امانی، شبنم مقدمی، مهسا علافر، محمدرضا غفاری، نوال شریفی، صدف احمدی، ماهانا نور محمدی، سیما مبارک شاهی، بهاران بنی احمدی، سیامک صفری، مانی گندمکار، آرشام طالبی و .. اشاره نمود. خوب است بدانید که همگی آنها جایزه را کسب کردند. در نهایت این جایزه در فستیوال رم به خانم جاویدنیا نیز داده شد.

رویا جاویدنیا در کنار لیلا ارجمند

زندگینامه کامل رویا جاویدنیا

شرح حال رویا جاویدنیا

در سال ۱۳۹۱ در سن ۴۷ سالگی برای نخستین بار با سریال ” حیرانی وارد قاب تلویزیون شد. هرچند که قبل از آن در سریال «وضعیت سفید» کاری از حمید نعمت‌الله نقش‌ آفرینی کرده بود. سپس وی در سال ۹۳ دومین تجربه اش را با مینی سریال راه شیری (خط روی خط) بدست آورد.

شهرت اصلی او با سریال «سایه بان» ساخته جمشید و نوید محمودی در سال ۹۶ بود که از شبکه دو پخش شد. او در این سریال نقش مهشید مادر آرمان (محمدرضا غفاری) را بازی می کند که با همسرش مهران (امین تارخ) رابطه خوبی ندارد و همیشه درگیر بدهی های همسر خود که از چک های او استفاده کرده می باشد. آرمان هم اول عاشق و دلداده دختر دایی اش مژده بود اما به دلیل اختلاف مادر آرمان با مادر مژده این ازدواج سر نمی گیرد.

شرح حال خواندنی رویا جاویدنیا

بیوگرافی رویا جاویدنیا + گالری

عکس و بیوگرافی رویا جاویدنیا

زندگینامه جامع رویا جاویدنیا

رویا جاوید نیا درباره سریال سایه بان بیان نموده

« احتمال می ‌دهم پیش از من گزینه ‌های دیگری هم برای ایفای این نقش بوده‌ اند، اما ممکن است به دلایلی این همکاری میسر نشده باشد و درنهایت طبق فاکتورهایی که داشتند من را انتخاب کردند. وقتی پیشنهاد مطرح شد، از این نقش خوشم آمد و تلقی‌ام از شخصیت مهشید این بود که او کسی است که نمی‌خواهد ادای آدم ‌های خوب را دربیاورد و در عین حال آدم بدی هم نیست. با توجه به شرایط اجتماعی، وجود چنین شخصیت‌هایی در جامعه برایم کاملا واقع‌بینانه است.»

زندگینامه جالب رویا جاویدنیا

در سال ۱۳۹۸ وی در سریال ” دلدار” کاری از برادران محمودی حضور داشت. او در این سریال در کنار بازیگرانی همچون محمدرضا غفاری، الناز حبیبی، سوگل خلیق، پیمان مقدمی، بهزاد فراهانی، همایون ارشادی، علی اوسیوند، کمند امیرسلیمانی، صحرا اسدالهی و … همبازی بود.

بیوگرافی رویا جاویدنیا + تصاویر شخصی

جاویدنیا درباره کار در تلویزیون می فرماید

« واقعیت این است که کار در تلویزیون از بسیاری جهات سخت‌تر است. از جمله مدت زمان طولانی ضبط و حجم و فشار کاری. یک اثر مثل همین «سایه‌بان» باید به دلم بنشیند تا انتخابش کنم. در انتخاب به عواملی مثل کستینگ، کارگردان و قصه توجه می‌کنم. در این بین قصه خوب و کارگردان برایم اهمیت زیادی دارد.»

زندگینامه جالب و زیبا رویا جاویدنیا

دوری از فعالیت مجازی به زبان خودش

در حال حاضر در ایران شبکه های اجتماعی به جا استفاده نمی شود و گاهی مسمومیتی دارد که من ترجیح می دهم وارد نشوم و آرامش ام را از دست ندهم.

بیوگرافی رویا جاویدنیا + تصاویر

بیوگرافی رویا جاوید نیا + کارنامه هنری وی

فیلم های سینمایی خانم جاویدنیا 

  • سوم آذر شهر (۱۳۹۷)
  • هفت و نیم (۱۳۹۷)
  • گیتی همسر علیرضا (۱۳۹۶)
  • خیابان دیوار (۱۳۹۶)
  • بنفشه آفریقایی (۱۳۹۶)
  • وارنیش (۱۳۹۶)
  • در وجه حامل (۱۳۹۵)
  • وارونگی (۱۳۹۴)
  • به دنیا آمدن (۱۳۹۳)
  • چند روز بیشتر (۱۳۹۲)
  • گس (۱۳۹۱)
  • شبانه روز (۱۳۸۷)
  • بیداری (۱۳۸۷)
  • شیرین (۱۳۸۷)
  • مینای شهر خاموش (۱۳۸۵)
  • عصر جمعه (۱۳۸۴)
  • به آهستگی (۱۳۸۴)

سریال های تلویزیونی رویا جاویدنیا

  • دلدار (۱۳۹۷)
  • سایه بان (۱۳۹۶)
  • راه شیری (۱۳۹۳)
  •  حیرانی (۱۳۹۱)
  • وضعیت سفید (۱۳۸۷)

بیوگرافی رویا جاویدنیا + عکس

امیدواریم از خواندن بیوگرافی رویا جاویدنیا بازیگر محبوب ایرانی و از تماشای تصاویذر شخصی و اینستاگرامی وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو