بیوگرافی سحر دولتشاهی و همایون شجریان و آیا شایعه ازدواج آنها صحت دارد؟

بیوگرافی سحر دولتشاهی و همایون شجریان و آیا شایعه ازدواج آنها صحت دارد؟


منبع: مینویسم

559

1399/8/7

12:53


بیوگرافی سحر دولتشاهی و همایون شجریان و آیا شایعه ازدواج آنها صحت دارد؟

چندی پیش شایعاتی درباره ازدواج پنهانی همایون شجریان و سحر دولتشاهی در فضای مجازی گسترش یافت که این موضوع با سکوت هر دو روبرو شد و این شایعه به فراموشی سپرده شد. اما با درگذشت خسروی آواز ایران،استاد محمد رضا شجریان پدر همایون و حضور چشم گیر سحر دولتشاهی در مراسم خاکسپاری ایشان به شایعه ازدواج آن ها مجددا دامن زد. تاکنون هیچ یک از دو طرف خبر ازدواج پنهانی شان را تایید یا تکذیب نکرده اند و سکوت عجیب آن ها موجب گسترش خبر ازدواج آن ها شده است. در ادامه با بیوگرافی سحر دولتشاهی و همایون شجریان آشنا خواهید شد.

بیوگرافی محمدرضا شجریان،معرفی آثار و ماجرای ازدواج دومش ایشان 

بیوگرافی کامل سحر دولتشاهی بازیگر حرفه ای سینما و تلویزیون ایران

سحر دولتشاهی زاده ۱۶ مهر سال ۱۳۵۸ می باشد. او دارای لیسانس ادبیات نمایشی و همچنین لیسانس مترجمی زبان فرانسه دارد. مادر او نایب رئیس فدراسیون شنا می باشد و پدرش مهندس است و در تور‌های دوچرخه سواری در ایران و خارج از کشور فعالیت می کند. او یک خواهر (نسیم دولتشاهی) و برادری به نام روزبه دارد. سحر دولتشاهی گفته که از کودکی به همراه خانواده بیننده حرفه‌ای تئاتر بوده و کار هنری هم زمانی که دانشجو بود با تئاتر‌های دانشجویی آغاز کرده است. سحر دولتشاهی فعالیت تئاتر را به صورت هنری در سال ۹ آغاز کرده است.

بیوگرافی سحر دولتشاهی

زندگینامه سحر دولتشاهی

ازدواج سحر دولتشاهی با همایون شجریان

سحر دولتشاهی و رامبد جوان در تئاتر با هم آشنا شدند و آشنایی آنها به ازدواج ختم شد. آنها در تاریخ بیست و هفتم اسفند ماه ۱۳۸۷ با هم ازدواج کردند. اما این ازدواج تنها ۵ سال دوام داشت و شایعه طلاق آنها خیلی زود در فضای مجازی پخش شد. اما مشخض شد که خبر طلاق آن ها کاملا موثق است و آنها در سال ۱۳۹۳ در سکوت از هم جدا شدند. هیچ کدام از آن ها درباره ازدواج و دلایل طلاقشان صحبت نکردند و ماجرای زندگیشان را در رسانه ها پخش نکردند. اما زمان زیادی از طلاقشان نگذشته بود که خبر ازدواج رامبد جوان با نگار حواهریان گسترش یافت. و پپس از گذشت ۶ سال از طلاق آنها شایعه ازدواج سحر دولتشاهی با همایون شجریان بر سر زبان ها افتاد.

فعالیت های هنری سحر دولتشاهی

فعالیت های هنری سحر دولتشاهی

فعالیت های هنری سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی با بازی در سریال مسافران به کارگردانی رامبد جوان که در آن سال ها همسر وی بود بسیار مورد استقبال قرار گرفت و باعث شد تا سریع به شهرت برسد.

سحر دولتشاهی درباره حرفه اش می گوید که بازیگری از بچگی برایم جذاب بود، اما واقعیتش این است که من ادبیات نمایشی خوانده ام و هنوز هم بخشی از دغدغه ام نوشتن است. در دوران دانشجویی همان موقع که سر کلاس می‌نوشتم، از شاگردان خوب بودم یا وقتی ترجمه می‌کردم. خیلی غبطه می‌خورم اگر همچنان برای نوشتن وقت نگذارم. نوشتن همیشه پسِ ذهن من هست. نمی‌دانم باید زمانش برسد یا من زمانش را برسانم! هنوز هم فکر می‌کنم یکی از شغل‌های ایده آل من نویسندگی است. او در این سال‌ها موفق به ترجمه چند کتاب شده است.

دریافت سیمرع بلورین جشنواره فیلم فجر

دریافت سیمرع بلورین جشنواره فیلم فجر

سال ۹۳ برای سحر دولتشاهی نقطه عطفی در کارنامه بازیگری اش بود. سحر دولتشاهی مدت ها نقش مکمل را در فیلم های مختلف بازی کرد اما در فیلم “مستانه”سومین فیلم حسین فرحبخش نقش اول را بازی کرد. و همچنین با فیلم هایی خوب چون “شکاف” و “عصر یخبندان” به جشنواره سی و سوم راه یافت.

سحر دولتشاهی در فیلم عرق سرد

سحر دولتشاهی در فیلم سینمایی عرق سرد

در بین فیلم های راه یافته به جشنواره سی و سوم فجر فیلم “عصر یخبندان”  مورد توجه مخاطبان و همچنین داوران قرار گرفت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگری مکمل زن جشنواره به سحر دولتشاهی داده شد. همچنین او سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن را برای فیلم‌های «چهارراه استانبول» و «عرق سرد» گرفت. سحر دولتشاهی در فضای مجازی اینستاگرام با نام sahardolatshahi فعالیت دارد و در حال حاضر نزدیک به ۲٫۵ میلیون دنبال کننده دارد.

گالری عکس های سحر دولتشاهی در اینستاگرام

بیوگرافی کامل همایون شجربان

همایون شجریان زاده ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۵۴ می باشد. او در خانواده ی هنرمند و علاقه مند به موسیقی اصیل ایرانی به دنیا آمده است. همایون از کودکی به موسیقی و ریتم علاقه مند بود و با توجه به تشخیص پدرش نزد ناصر فرهنگ‌فر اساس موسیقی، تکنیک و شناخت ریتم را آموخت. و پس از آن نزد جمشید محبی آموزش دید. او به همراه خواهرانش از ۱۰ سالگی آواز خواندن را نزد پدرش آموزش دید و دوران بلوغ تکنیک آواز و صداسازی را روزانه تمرین می کرد. در هنرستان موسیقی درس خواند و ساز کمانچه را ساز تخصصی خود برگزید. او خارج ازهنرستان به ادامهٔ فراگیری و آموزش نزذ اردشیر کامکار ادامه داد و به آموزش تار و سنتور به صورت گوشی پرداخت.

کودکی همایون شچریان

زندگینامه کامل همایون شجربان پسر محمدرضا شجریان

فعالیت هنری همایون شجریان

همایون شجریان از سال ۱۳۷۰ به همراه پدرش محمدرضا شجریان و گروه آوا با نواختن تنبک در کنسرت های آمریکا، اروپا و ایران همراه بود و از ۱۳۷۸  در صحنهٔ کنسرت ها با پدرش به همخوانی پرداخت.

همایون شجریان با بزرگان موسیقی در اجرای کنسرت هایی به روی صحنه رفته است و همچنین آثار زیادی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده است که می توان به آلبوم کنسرت های «بی تو بسر نمی شود» و «فریاد» اشاره کرد که هردو اثر در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ نامزد دریافت جایزه گرمی شدند. البته نمی توان از تاثیر آهنگ پاییز اومده پی نامردی همایون شجریان در محبوبیت وی غافل شد این ترانه در فیلم سینمایی رگ خواب با هنرمندی لیلا حاتمی و کوروش تهامی پخش شد و نظر مخاطبان زیادی را به خود معطوف کرد.

بررسی فعالیت هنری همایون شجریان

بررسی فعالیت هنری همایون شجریان
  • آلبوم خداوندان اسرار همایون شجریان

هجدهمین آلبوم موسیقی همایون شجریان است. خواننده اصلی در آن همایون شجریان است «خداوندان اسرار» شامل دو بخش است. در بخش اول آن ساز و آوازی بداهه در مقام اصفهان با اشعاری از مولوی اجرا شده و بخش دوم شامل روایتی با نام «رهایی» در سه پرده «مهتاب، خداوندان اسرار، جانی و صد آه» روی اشعاری از خیام، مولوی و حافظ است.

  • آلبوم افسانه چشمهایت همایون شجریان

این آلبوم حاصل همکاری همایون شجریان و علیرضا قربانی و آهنگسازی مهیار علیزاده می‌باشد که در آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ با ۱۱ قطعه منتشر شد. در این آلبوم از اشعار شاعران معاصر همچون نیما یوشیج، محمدرضا شفیعی کدکنی، مهدی اخوان ثالث، سیمین بهبهانی، علیرضا کلیایی و احمد شاملو استفاده شده‌است.

حضور همایون شجریان همراه علیرضا قربانی در مرکز تجاری ایران مال جهت گرفتن چند عکس برای تبلیغات مربوط به آلبوم مشترکشان حواشی بسیاری بوجود آورد و انتقادهایی را به همراه داشت. منتقدان به شبهه‌ناک بودن منابع مالی ایران مال اشاره کردند و از همایون شجریان برای حضورش در ایران مال توضیح خواسته بودند.

همایون شجریان و علیرضا قربانی هرکدام در بیانیه‌هایی جدا به این واکنش‌ها اعتراض کردند و شبهه‌دار بودن منابع مالی برای ساخت این مجتمع عظیم تجاری را بی‌ارتباط با گرفتن چند عکس دانسته بودند. شجریان در بخشی از این بیانیه نوشت: «من فراتر از این مردم نیستم و هر جا آنان می‌توانند حضور داشته باشند چنانچه لازم باشد من هم خواهم بود.»

  • آلبوم ایران من از همایون شجریان

آلبوم ایران من  با صدای همایون شجریان و آهنگسازی سهراب پورناظری تهیه شده ‌است دارای ۱۲ قطعه آواز و تصنیف است. دل نیا آرام  این آلبوم  به عنوان خواننده سوپرانو در همکاری داشته‌است.

  • آلبوم رگ خواب همایون شجریان

این آلبوم با آهنگسازی سهراب پورناظری در سال ۱۳۹۵ منتشر شد. آلبوم رگ خواب در بخش های ۱-آلبوم موسيقى تلفیقی و تجربی برگزیده ( انتخاب مردمی) ۲- قطعه موسیقی معاصر و اصیل ایرانی برگزیده (ابر می بارد) ( انتخاب مردمی) ۳- موسیقی فیلم برگزیده( انتخاب کارشناسی) ۴- آهنگساز موسیقی معاصر و اصیل ایرانی برگزیده( انتخاب کارشناسی) چهار تندیس این جشن را از آن خود کرد. آهنگی از این آلبوم  برای فیلم رگ خواب با بازی لیلا حاتمی خوانده شده است.

همایون شجریان درباره علاقه اش به سینما چنین گفته است: من بعد از سینما، تئاتر را هم خیلی دوست دارم و هربار که فرصتی پیش بیاید، حتما به دیدن نمایش ها می روم. خودم به بازیگری علاقه دارم، اما هیچ وقت جراتش را پیدا نکرده ام. به نظرم آدم باید یا واقعا دست پر باشد یا اصلا وارد این حرفه نشود. من هم چون این توانایی را هیچ وقت در خود ندیده ام.

همابون در مصاحبه ای گفته است: اغلب سینماگران از دوستان نزدیک و صمیمی من هستند. پرویز پرستویی ، گلاب آدینه ، گوهر خیراندیش از این دسته هستند و نیکی کریمی ازجمله دوستان سینمایی من است که خود از علاقه مندان موسیقی کلاسیک به شمار می رود.در میان بچه های تئاتر سیامک صفری، بهناز جعفری و بسیاری دیگر. می دانم هر اسمی هم بیاورم باز عده ای از قلم می افتند و من شرمنده شان می شوم.

همایون شجریان

همایون شجریان و آلبوم مشترک با علیرضا قربانی عزیز به آهنگسازی مهیار علیزاده، با نام * افسانه چشمهایت *

ازدواج همایون شجریان با سحر دولتشاهی

همایون شجریان در سال ۱۳۷۴ با گیتا خوانساری ازدواج کرده است و دخترش یاسمن بعد از دوازده سال ازدواجشان به دنیا امده است. او اکنون ۱۰ سال دارد و گویا بعد از طلاق پدر و مادرش با مادرش زندگی می کند.

همایون شجریان و دخترش یاسمن

همایون شجریان و دخترش یاسمن

گیتا خوانساری خواهر کتایون خوانساری ،همسر دوم پدر همایون شجریان است یعنی پدر و پسر با هم باجناق هستند. همایون شجریان با ازدواج جنجالی پدرش و انتخاب خواهر همسر پدرش به عنوان همسر، سروصدای بسیاری در رسانه‌ها ایجاد کرده بود، اما حالا دوباره شایعاتی درباره ازدواجش با سحر دولتشاهی و حضور پررنگ او در مراسم خاکسپاری پدرش بسیار جنجالی شده است. همایون شجریان در اینستاگرام با نام homayounshajarian فعالیت دارد و در حال حاضر ۳ میلیون فالور و دنبال کننده دارد. در صورت علاقه مندی می توانید از بخش دانلود آهنگ های همایون شجریان که پیش از این سایت مینویسم برای شما گردآوری نموده بازدید نمایید.

عکس های اینستاگرام همایون شجریان

همکاری همایون شجریان و سحر دولتشاهی

آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» چند سال پیش با صدای همایون شجریان منتشر شد. آهنگ معروف «چرا رفتی» از این آلبوم که شعر آن از سیمین بهبهانی بود بسیار در میان مردم شهرت یافت و تا مدت ها ورد زبان ها بود. ابن آلبوم جزو آلبوم های رسمی او و طهمورث پورناظری بود که سال ۹۲ با تیراژ ۵۰هزار تایی منتشر شد.

قطعه ي

سحر دولتشاهی در قطعه ي “چرا رفتي” از آلبوم “نه فرشته ام نه شيطان” تهمورس پورناظري و همايون شجريان

این آلبوم زیبا در برکلی، لس‌آنجلس، استانبول و تهران ضبط شده است ، آهنگسازی کل قطعات این آلبوم از طهمورث پورناظری است، تنظیم آلبوم هم از طهمورث پورناظری، به همراه آهنگساز معروف آمریکایی دیوید گارنر است.

باران کوثری با ساخت کلیپی با همکاری هنرمندان و انتشار آن باعث شد این آهنگ مجدد بر سر زبان ها بیفتد.سحر دولتشاهی، باران کوثری، امیر جدیدی، مهرداد صدیقیان، سهراب پورناظری، نوید محمد زاده، ستاره پسیانی و … در این کلیپ حضور داشتند. این کلیپ جنجالی موجب شد تا هم موج دابسمش های آن زیاد شود و هم تعدادی آن ار مورد تمسخر قرار دهند. اما همکاری سحر دولتشاهی و همایون شجریان از این کلیپ آغاز شد.

این کلیپ تنها برای مراسم رونمایی آلبوم ساخته شده بود و قرار نبوده که در میان مردم پخش شود اما با توجه به انتقادهای صورت گرفته نسبت به این کلیپ انتشار آن موجب فراگیری بیشتر آلبوم در میان مردم و خصوصا حوانان بود.

ازجمله نقدهایی که نسبت به این کلیپ انجام شد در همان مراسم رونمایی از آلبوم بود که محمد رحمانیان گفت:  «از باران کوثری، سحر دولتشاهی و مهرداد صدیقیان تعجب می‌کنم. این‌همه اُور- اکت (بازی اغراق‌شده) را نمی‌فهمم. به خدا ما تئاتری‌ها هم مثل مردم معمولی موسیقی گوش می‌دهیم و احساساتی می‌شویم. این‌ همه سر تکان دادن‌ها و اداهای اضافه برای چیست؟»

نشست خبری کنسرت نمایش سی

نشست خبری کنسرت نمایش سی

اما همایون شجریان نسبت به این نقدها سکوت نکرد و در گفتگویی با روزنامه شرق گفت: «بسیار متعجب شدم وقتی فهمیدم کلیپ رونمایی همه‌ جا پخش شده است و شبکه‌های ماهواره‌ای آن را نشان می‌دهند. چون این کار به پیشنهاد طهمورث پورناظری تنها برای استفاده در مراسم رونمایی ساخته شد و من از پخش غیرمنتظره آن در شبکه‌های ماهواره‌ای کاملاً غافلگیر شدم.

هر چند پخش این کلیپ به دیده شدن و فراگیرشدن این اثر مخصوصاً در نزد جوان‌ترها بسیار کمک کرد.با وجود این تعدد نظرات، این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که در عصر امروز تصویر می‌تواند به فراگیر شدن اثر موسیقی کمک کند. ساخت کلیپ برای موسیقی اصیل، امری است که تا به حال به‌ندرت در داخل ایران اتفاق افتاده است و صد در صد حرکتی رو به کمال خواهد داشت.

هرگونه بازتابی در مورد کلیپ و آهنگ چرا رفتی برای من و خالقان اثر قابل توجه است و بعضاً برخی از این انتقادات می‌توانند سازنده باشند. حتی نگاه طنز به یک اثر یا کاریکاتوری از یک چهره می‌تواند دوست‌داشتنی باشد؛ به شرط آنکه حرمت‌ها را نگه داریم و در کلام و قلممان دوستی‌ها را حفظ کنیم.»

کنسرت نمایش سی

سحر دولتشاهی و همایون شجریان کنسرت نمایش سی

کنسرت نمایش سی پس از کلیپ چرا رفتی سروصدای بیشتری داشت. این کنسرت با همکاری تیم پورناظری و شجریان انجام شد. این کنسرت نمایش تاریخی به دفعات تکرار شد و شب های طولانی اجرا شد. این کنسرت در فضای باز کاخ سعدآباد اجرا شد و داستانی تاریخی از شاهنامه را به روایت نغمه ثمینی با صدای همایون شجریان و بازی سحر دولتشاهی و سایر هنرمندان توصیف می کرد .سحر دولتشاهی در این نمایش نقش کلیدی داشت که رودابه مادر رستم بود و او ۳۰ شبانه روز با تیم همایون شجریان برای برگزاری این نمایش همکاری داشت.

بازی سحر دولتشاهی در کنسرت نمایش سی

بازی سحر دولتشاهی در کنسرت نمایش سی

بعد از این ها شایعاتی درباره ازدواج سحر دولتشاهی و همایون شجریان پخش شد اما این خبر یا شایعه از سوی هیچ کدام تایید تا تکذیب نشده است.اما چرا این دو هنرمند در مقابل این شایعات سکوت کرده اند مشخص نیست اما آیا این گونه نیست که سکوت علامت رضایت است احتمال صحت این شایعات را بالا می برد و هرکدام از این دو هنرمند می توانند با شکستن سکوت خود ماجرای این شایعات را زودتر تمام کنند!

حضور سحر دولتشاهی در مراسم خاکسپاری محمد رضا شجریان

مدتی بود که شایعه ازدواج سحر دولتشاهی و همایون شجریان فروکش کرده بود که با درگذشت استاد شجریان و مراسم خاکسپاری ایشان این شایعه بیشتر از قبل برسر زبان ها افتاد. عکس ها و فیلم های زیادی از حضور و همراهی سحر دولتشاهی با همایون شجریان در برگزاری مراسم خاکسپاری پدرش منتشر شده است. او که هم در بهشت زهرای تهران کنار همایون شحریان بود در مراسم خاکسپاری در مشهد نیز حضور داشت.

حضور سحر دولتشاهی در ماشین همایون شجریان در مراسم خاکسپاری بیش از پیش به این شایعه دامن می زند. اما هنوز با تمام این ها هیچ کدام از این دو هنرمند رابطه و یا ازدواجشان را تایید یا تکذیب نکرده اند.

فیلم مراسم خاکسپاری استاد شجریان

عکس سحر دولتشاهی در ماشین همایون شجریان

عکس سحر دولتشاهی در ماشین همایون شجریان

مراسم خاکسپاری استاد محمد رضا شچریان

مراسم خاکسپاری استاد محمد رضا شچریان

عکس سحر دولتشاهی کنار همایون شجریان در مراسم خاکسپاری

عکس سحر دولتشاهی کنار همایون شجریان در مراسم خاکسپاری

گریه همایون در مراسم پدرش

گریه همایون در مراسم پدرش

مراسم خاکسپاری استاد محمد رضا شچریان

مراسم خاکسپاری استاد محمد رضا شجریان

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو