لباس کار به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی و ابزار های حفاظت فردی شناخته میشود و معمولا میتواند به عنوان یک پوشش سراسری دست، پا و تنه فرد را در برابر خطرات و شرایط محیطی مختلف محافظت نماید، یک لباسکار حرفه ای ویژگی ها و مشخصات مخصوصی دارد که در این نوشته به آنها خواهیم پرداخت، در ادامه این نوشته با پاکان صنعت همراه باشید. 

 جنس این لباس ها با توجه به کاربردی که در آن قصد استفاده از لباس ایمنی را داشته باشیم تعیین میشود. میتوان پارچه این لباس ها را از جنس و الیاف طبیعی و یا مصنوعی انتخاب کرد اما نکنه حائز اهمیت توجه به کاربرد، برخورد فرد با مواد شیمایی و صنعتی و همینطور شرایط آب و هوایی محیط کار است. به عنوان مثال لباس افرادی که در محیط های سردخانه و.. مشغول به کار هستند باید حفاظت مناسبی در برابر سرما داشته باشد یا لباس آتش نشانان باید از پارچه های ضد حریق یا نسوز ساخته شده باشد. 

خصوصیات کلی لباس کار حرفه ای و ایمن پاکان صنعت

به طور کلی میتوان خصوصیات لباس های کار ایمن و حرفه ای را موراد زیر عنوان کرد:

1. مهمترین خصویت یک لباس مناسب، اندازه و تناسب آن با بدن فرد است.

2. لباس کارکنانی که در محیط هایی که با موراد خورنده و مضر در ارتباط هستند باید به نوعی باشد که به عنوان یک عایق مناسب در برابر آب، گاز، مواد شیمایی و .... عمل کند. 

3. لباس افرادی که با ماشین آلات صنعتی کار میکنند باید یک سره و  بدون پارگی باشد و همینطور استفاده از ساعت زنجیر و کلید در هنگام استفاده از ماشین های صنعتی توصیه نمیشود. 

4. آتش نشانان و افرادی که در شغل خود به نوعی با حرارت و آتش برخورد دارند باید از جنس ضد حریق بوده و همچنین شامل: کلاه، دستکس و کفش ایمنی باشد. 

5. افرادی که در محل هایی که گرد و غبار، مواد قابل اشتعال و انفجار در آنها به کار گرفته میشود مشغول به کار هستند نباید از لباس کار حاوی جیب، لبه و چین و چروک های زیاد استفاده کنند، زیرا ممکنن است این مواد سمی در جیب یا چین های لباس باقی بمانند و در نهایت موجب مسومیت فرد شوند. 

6. کارکنانی که با مواد اسیدی، شیمایی و رادیواکتیو سر و کار دارند ضروری است که از لباس هایی به صورت یکپارچه که دارای هیچ گونه منفذی نباشد به همراه کلاه، کفش و دستکش ایمنی با جنس غیر قابل نفوذ استفاده کنند. 

7. در صورتی که کار به نحوی باشد که کارکنان مدام مجبور به بالا دادن آستین های لباس خود باشند، ضروری است از لباس هایی استفاده شود که آستین کوتاهی داشته باشد. 

8. کارکنانی که در محیط هایی که احتمال انفجار در آنها بالا است کار میکنند نباید از لباس هایی استفاده کنند که امکان اشتعال بالایی داشته باشند همچنین نباید از عینک و... سلونوئیدی استفاده کنند. 

9. در مناطق سردسیر و یا فصل زمستان لباس ها باید دارای آستر پشمی باشد و در مکان های بارانی از لباسکارهای دارای کلاه سرخود استفاده شود. 

10. میتوان آرم لوگو یا نام شرکت مربوطه را بر روی لباس ها درج کرد. بهترین مکان برای  درج لوگو شرکت بالای جیب سمت راست لباس است.

لباسکار

 ضرورت استفاده از لباس کار

اکثر مجموعه ها از جمله: ادارات، موسسات، باشگاه های ورزشی، کارخانجات، مراکز آتش نشانی، حزب های مختلف، مجموعه های پزشکی درمانی، مدارس و ... نیاز به استفاده از لباسکار دارند.

اهمیت و ضرورت استفاده از لباسکار با توجه به فعالیت و کار افراد، متفاوت است اما از مهمترین دلایل استفاده از این لباس های میتوان به: رعایت مسائل بهداشتی، ایمنی، متمایز شدن پرسنل مختلف یک مجموعه، حفاظت کارکنان، نظم، شناسایی تخصص های مختلف و .... اشاره داشت. حتی جدا از این موراد میتوان به کاربردهای نمایشی، تبلیغاتی و... برای مجموعه اشاره داشت. 

انواع لباس کار

به طورکلی لباس های کار دارای انواع مختلفی هستند که میتواند از انواع کاپشن و شلوار، لباس های یکسره، به عنوان پوشش های سراسری برای تن، دست و پاها و... باشد، که از پارچه هایی از جنس های: ویسکوز، پلی استر، فیلامنت یا کتان تولید میشوند. از لباس هایی که از جنس الیاف طبیعی ساخته شده باشند برای مکان هایی که نیاز به تبادل حرارتی بالا در لباس های کارکنان باشد و از لباس هایی که دارای الیاف ضخیم تر هستند برای مکان هایی که نیاز به استفاده از لباس های عایق باشد استفاده میشود.

به عنوان مثال از لباس هایی از جنس پی وی سی میتوان برای مشاغلی که در ارتباط به مواد آتش زا هستند استفاده کرد و یا از لباس های با پوشش آلومینیوم میتوان برای کارگرانی که در محیط هایی که در آنها اشعه مادون قرمز وجود دارد استفاده کرد. 

برای کارکنانی که با دستگاه هایی از جمله: دستگاه جوشکاری، فرزکاری و.. سر و کار دارن بهترین لباس کار، لباس هایی با پارچه هایی با درصد نخ بالا هستند، میتوان از پارچه های لی، کتان و... که دارای تبادل حرارتی مناسب و مقاومت مناسبی هستند به این منظور استفاده کرد. در صورتی که قصد خرید لباس کار را دارید میتوانید با پاکان صنعت تماس بگیرید. 

چرا پاکان صنعت؟

تولیدی لباس کار پاکان صنعت سال ها در عرصه تولید لباس های ایمنی، تبلیغاتی و تجهیزات ایمنی فعالیت دارد این مجموعه با در اختیار داشتن کادر مجرب و تجهیزات مناسب و همچنین استفاده از بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه توانسته است اعتماد مشتریان را جلب کند.

برای اطلاع از موجودی و استعلام قیمت می‌توانید با شماره تماس های پاکان صنعت تماس بگیرید:

۶۶۴۰۰۱۰۳ 

 ۶۶۴۰۰۱۰۷

۶۶۴۷۹۸۹۳

۰۹۱۲۲۰۰۲۲۲۹

آدرس : جمهوری – بین فخر رازی و دانشگاه –پلاک ۹۹۷ – واحد ۳