به گزارش جروزالم پست، جمهوری چک در اقدامی خصمانه، نام حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی درج کرد.

طبق اعلام این پایگاه، پارلمان جمهوری چک تمامی شاخه‌های حزب الله لبنان را به عنوان «سازمانی تروریستی» درج کرد و از دولت این کشور خواست تا دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا را تشویق کند تا دست به اقدامی مشابه زنند.

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با تشکر از این اقدام پارلمان جمهوری چک، اعلام کرد: این تصمیم در پی تصمیم های مشابهی اتخاذ شد که کشورهای دیگر اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین در ماه های گذشته آن را اخذ کردند.

اشکنازی در ادامه سخنان خود مدعی شد این تصمیم، گامی دیکر از سوی وزارت خارجه اسرائیل برای توسعه فشارهای بین المللی بر حزب الله است. من از اتحادیه اروپا و دیگر کشورها می خواهم تا حزب الله را در تمامی شاخه هایش به عنوان سازمانی تروریستی به رسمیت بشناسند.

به نوشته جروزالم پست، جمهوری چک، نهمین کشوری در سال ۲۰۲۰ است که در اقدامی خصمانه حزب الله لبنان را به عنوان سازمانی تروریستی اعلام می کنند.

روز پنجشنبه نیز کشور استونی (کشوری در منطقه بالتیک در شمال اروپا) تحریم هایی را علیه حزب الله وضع کرد؛ همچنانکه در روز جمعه گواتمالا ( کشوری در آمریکای مرکزی) هشتمین کشوری شد در سال ۲۰۲۰ شد که نام حزب الله را به عنوان سازمانی تروریستی درج کرد.