طرز تهیه بونتی خوشمزه و نکاتی برای تهیه حرفه ای آن در منزل

طرز تهیه بونتی خوشمزه و نکاتی برای تهیه حرفه ای آن در منزل


منبع: آرگا

130

1399/8/7

18:03


در این مطلب طرز تهیه بونتی شکلات خوشمزه و خوش طعم را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع شکلات را بتوانید در منزل به راحتی تهیه نمایید.

طرز تهیه بونتی خوشمزه و نکاتی برای تهیه حرفه ای آن در منزل

شکلات بونتی از انواع شکلات های خوش طعم نارگیلی می باشد که قسمت داخلی این نوع شکلات نرم و خوشمزه می باشد به همین دلیل این نوع شکلات به یکی از پرطرفدارترین شکلات های دنیا تبدیل شده است. طرز تهیه بونتی در منزل به راحتی امکان پذیر می باشد و در دستور تهیه آن از پودر نارگیل و شیر عسل و چیپس شکلات یا شکلات تخته ای استفاده می شود.

شکلات تلخ و گاناش شکلاتی و بونتی از انواع شکلات ها با طعم بی نظیر می باشند و بهتر است شما برای تهیه این نوع شکلات ها خودتان دست به کار شوید تا بتوانید آن ها را به صورت بهداشتی تهیه نمایید.

دستور تهیه بونتی در منزل

مواد لازم

  • پودر نارگیل : دو پیمانه
  • شیر عسل : ۱/۲ قوطی
  • چیپس شکلاتی یا شکلات تخته ای : ۲۵۰ گرم

طرز تهیه بونتی در منزل با ساده ترین روش

برای تهیه بونتی ابتدا درون ظرفی بزرگ پودر نارگیل را بریزید سپس شیر عسل و شکر را به پودر نارگیل بیفزایید و مخلوط مواد را هم بزنید تا مواد به شکل خمیر درآیند سپس خمیر را به شکل گلوله هایی کوچک تبدیل نمایید و مخلوط نارگیل را به شکل استوانه در آورید و مواد را درون سینی قرار دهید و به کمک فشار دست مواد را به شکل مستطیل درآورید.

۲/۳ از چیپس شکلاتی را درون ظرفی مناسب بریزید سپس چیپس را به صورت بن ماری ذوب نمایید و بعد از اینکه شکلات ذوب شد باقی مانده شکلات ها را به آن بیفزایید تا به صورت کامل ذوب شوند.

روش تهیه بونتی در منزل

در این مرحله از دستور تهیه بونتی تکه های نارگیل را که درست کرده بودید درون شکلات ذوب شده فرو ببرید و مطمئن شوید که شکلات همه سطح تکه های نارگیل را پوشانده است.

شکلات بونتی را به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه درون یخچال قرار بدهید تا شکلات ها خودشان را بگیرند. شکلات های آماده شده را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید.

روش تهیه بونتی در منزل

نکات طلایی برای تهیه بونتی

۱. برای تهیه این نوع شکلات باید پودر نارگیل چرب و تازه باشد و در صورتی که نارگیل چرب نباشد در زمان گاز زدن، شکلات خرد می گردد.

۲. در صورت تمایل می توانید شکلات را درون ظرف مخصوص مایکروفر قرار دهید سپس ظرف را به مدت ۳۰ ثانیه درون مایکروفر با دمای متوسط قرار دهید.

۳. برای تهیه شکلات بونتی می توانید از شکلات شیری یا شکلات تلخ استفاده نمایید.

۴. اگر تمایل دارید شکلات شیرین تر باشد می توانید ۰.۵ پیمانه شکر دانه ریز در ابتدای کار به مخلوط شیر عسل و پودر نارگیل بیفزایید.

روش تهیه بونتی

در این مطلب با روش تهیه بونتی در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از تهیه این نوع شکلات در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو