چگونه لبهای زیبایی داشته باشیم؟

چگونه لبهای زیبایی داشته باشیم؟


منبع: زیبامون

169

1399/8/7

18:14


زیبایی لبها یکی از مواردی هست که تاثیر زیادی در افزایش زیبایی و چهره دارد. در این بخش از زیبامون با بهترین نکات برای افزایش زیبایی لبها آشنا شوید!

چگونه لبهای زیبایی داشته باشیم؟

درست مانند چشمها، لبها نیز تاثیر فوق العاده‌ای در افزایش زیبایی و جذابیت چهره دارند. آلودگی هوا و استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی باعث شده تا رنگ صورتی و زیبای لبها به رنگ تیره تغییر کنه و با گذشت زمان، زیبایی طبیعی لبها از بین بره و ما مجبور میشیم تا برای زیباتر نشان دادن لبها، بیشتر و بیشتر از محصولات آرایشی استفاده کنیم و این همان چیزی هست که باعث میشه تا به یاد داستان مرغ و تخم مرغ بیوفتید! زیرا این چرخه همیشه وجود داره و هیچ پایانی برای این موضوع نیست.

ما در این بخش از زیبامون دات کام، چندتا راهکار عالی و موثر برای متوقف کردن این چرخه اماده کردیم تا بتونید با استفاده از این روشها، زیبایی لبهای خود رو حفظ کنید و ظاهر نرم، شاداب و لبخند زیباتری برای لبهای خود به وجود بیارید.

 

1. از رژلب به مقدار خیلی کم استفاده کنید

رژ لب در اصل مخلوطی از موم، رنگدانه ها، عطر، روغن و الکل هست و زمانی که به مقدار زیاد و مدت زمان طولانی روی پوست نازک و حساس لب باشه، میتونه باعث ایجاد آسیب به پوست لب بشه. رژلب در واقع حاوی مواد شیمیایی نیز هست و این مواد شیمیایی به هیچ عنوان برای پوست لب مفید نیستند.

بهترین پیشنهاد این هست که هزینه مناسبی برای خرید رژلب باکیفیت در نظر بگیرید و رژلبهایی که حاوی شیا باتر، ویتامین E، روغن جوجوبا و سایر روغنهای طبیعی هستند، انتخاب نمایید تا خاصیت مرطوب کنندگی برای لب داشته باشند و از خشکی لب نیز جلوگیری کنند.

اگرعادت دارید هر روز و به طور منظم از رژلب استفاده کنید، بهترین پیشنهاد این هست که از بالم لب رنگی از برندهای معتبر مثل Nivea و Maybelline استفاده کنید.

 

رژلب

 

حتما بخوانید: آرایش مخصوص لبهای بسیار خشک + درمان

 

2. لبهای خود را هیدراته نگه دارید

50 تا 60 درصد از بدن ما تقریبا از آب تشکیل شده و لازم هست این میزان آب رو در بدن حفظ کنید تا همیشه بدن و پوست شما هیدارته بمونه. در غیر این صورت، اثرات مضر هیدراته نبودن بدن به راحتی بر روی پوست نمایان میشه و زیبایی چهره و پوست شما رو تحت تاثیر قرار میده. در این میان، پوست لب برای محافظت از خودش کمترین تجهیزات رو داره و اولین اثرات هیدراته نبودن بدن و پوست بر روی پوست لب دیده میشه.

برای حفظ رنگ طبیعی پوست لب، حفظ حالت هیدارته لبها و حفظ رطوبت طبیعی لب، لازم هست در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید. این موضوع در روزهای سرد پاییزی و زمستانی اهمیت بیشتری پیدا میکنه و لازمه تا برای حفظ سلامت و زیبایی لبها در این فصول سال، آب بیشتری بنوشید.

علاوه بر این میتونید با استفاده از میوه‌هایی مثل خیار، هندوانه، گریپ فروت و پرتقال نیز مقدار زیادی آب به رژیم غذایی خودتون اضافه کنید و از این طریق نیز آب مورد نیاز بدن برای هیدارته ماندن رو تامین کنید.

 

نوشیدن آب

 

حتما بخوانید: آموزش برجسته کردن لبها با خط لب

 

3. از خیس کردن لب با آب دهان خودداری کنید

اگر احساس خشکی در لب داشتید، به هیچ عنوان سعی نکنید با بزاق دهان و زبان، لبهاتون رو مرطوب کنید. زیرا بزاق دهان بیشتر از اینکه باعث مرطوب شدن لب بشه، خشکی لبها رو بیشتر میکنه و همین موضوع زمینه رو برای تیره شدن رنگ پوست لب فراهم میکنه. 

برای جلوگیری از این کار، بهتره همیشه یک بالم لب یا مرطوب کننده لب همراه خودتون داشته باشید و به طور مرتب مورد استفاده قرار بدید تا پوست لبهاتون خشک نشه و همیشه نرم و مرطوب بمونه. 

 

بالم لب

 

4. از محصولات آرایشی و بهداشتی مخصوص لب که دارای SPF هستند استفاده کنید

قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید هم میتونه عاملی برای تیره شدن رنگ لبها باشه و زیبایی لب رو تحت تاثیر قرار بده. بنابراین زمانی که قرار هست مدت زمان طولانی در بیرون از منزل و معرض تابش نور خورشید باشید، از محصولات آرایشی و بهداشتی لب که دارای SPF (ضد آفتاب) هستند استفاده کنید و از این طریق، محافظت خوبی از پوست لب در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید داشته باشید.

 

محصولات لب دارای ضد آفتاب

 

حتما بخوانید: ترفندهای مخصوص رژلب زدن؛ که هر خانمی باید بداند!

 

5. حداقل هفته‌ای یکبار از پوست لب لایه برداری کنید

سلولهای پوستی دارای یک فرآیند ثابت برای جایگزینی سلولهای مرده با یک لایه از سلولهای جدید و تازه هست و از این طریق، پوست رو نرم و لطیف نگه میداره. اما وقتی این لایه سلولهای مرده از روی پوست جدا نشن، ظاهری تیره، کِدر و کسل کننده برای لب به وجود میارن.

به همین دلیل توصیه میشه حداقل هفته‌ای یکبار از پوست لب لایه برداری کنید و سلولهای مرده و خشک پوست لب رو از بین ببرید و از این طریق زیبایی بیشتری برای لبهای خود به وجود بیارید.

ترکیبی از روغن زیتون و شکر یک اسکراب و لایه برداری عالی برای پوست لب هست و سلولهای مرده پوست لب رو به خوبی از بین میبره. بعد از این اسکراب حتما بر روی لب مرطوب کننده بزنید و از نتیجه‌ای که ایجاد کرده، لذت ببرید.

 

اسکراب شکر

 

6. از چروک شدن پوست اطراف لب خودداری کنید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن و افزایش سن باعث ایجاد چین و چروک در اطراف لب میشه. اگر سیگار می‌کشید بهترین راه حل این هست که سیگار کشیدن رو ترک کنید اما اگر چین و چروک اطراف لب به دلایل دیگه‌ای به وجود میاد بهتره برای پوست اطراف لب خود از کرم ضد پیری که حاوی رتینول هست استفاده کنید.

 

مراقبت از پوست لب

 

حتما بخوانید: راهنمای ضد پیری برای مراقب از لب ها

 

7. تبخال رو درمان کنید

تبخال نوعی زخم هست که تقریبا برای تمام افراد ایجاد میشه و اگر بیش از حد در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرید و یا دچار استرس و بیماری بشید، میتونه به سادگی رشد کنه و زیبایی چهره شما رو تحت تاثیر قرار بده.

بهترین کار این هست که از ایجاد تبخال جلوگیری کنید و استفاده از پماد و کرمهای مخصوص ضد تبخال که بر پایه لیمو ساخته شدن بهترین پیشنهاد برای جلوگیری از ایجاد تبخال و یا درمان این مشکل هستند.

 

تبخال

 

حتما بخوانید: درمان خانگی تب‌ خال

 

8. مرطوب نگه داشتن لبها

پیشنهاد میشه در طول روز، چندین و چند بار از مرطوب کننده مخصوص لب استفاده کنید تا رطوبت لبها به بهترین شکل ممکن حفظ بشه. اینکار نه تنها تاثیر خوبی در ایجاد نرمی و لطافت برای لبها داره بلکه کمک میکنه تا رنگ صورتی پوست لب حفظ بشه و لبهای زیباتر و جذابتری هم داشته باشید.

 

لبهای مرطوب و صورتی

 

حتما بخوانید: کدام رنگ رژلب، دندان ها را سفیدتر نشان می دهد؟

 

ترکیبات خانگی برای افزایش زیبایی لبها

داشتن لبهای صورتی ملایم خواسته‌ای هست که تمام افراد و به ویژه خانمها دارند. در زیر چند تا ترکیب ساده و خانگی برای افزایش زیبایی لبها در خانه رو بهتون معرفی کردیم:

 

  • کمی روغن بادام و عسل رو ترکیب کنید و روی لب ماساژ بدید و اجازه بدید شب تا صبح روی لب بمونه تا پوست فوق العاده نرم و مرطوب داشته باشید.

 

  • برای خلاص شدن از خشکی لب، روزانه 3 تا 4 بار پوست لب رو با ترکیب وازلین و روغن زیتون مرطوب کنید. بهتره اینکار رو شبها قبل از خواب انجام بدید تا این ترکیب مدت زمان بیشتری روی پوست لب بمونه و اثربخشی بهتری داشته باشه.

 

  • ترکیبی از آب لیمو + گلیسیرین رو هر شب روی لبها بمالید تا رنگ لبهاتون صورتی و روشن بشه.

 

حتما بخوانید: چگونه رژلب قرمز بزنیم؟ + آموزش تصویری

 

سخن آخر

حفظ سلامت و زیبایی پوست لب از جمله کارهای ضروری هست که باید هر روز به آن توجه داشته باشید تا بتونید به بهترین شکل ممکن از زیبایی و لطافت پوست لب محافظت کنید. زیرا هرچه لبهای شما نرم و لطیف باشه و رنگ صورتی و ملایمی داشته باشه، نشون دهنده سلامتی شما هست و زیبایی طبیعی چهره رو به بهترین شکل ممکن تکمیل خواهد کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو