به گزارشالمسیره سرتیپ عبدالخالق العجری سخنگوی وزارت کشور یمن افزود: جنایتکاران به دنبال فرار و خروج از ذمار بودند اما ناکام بودند و در جریان عملیات تعقیب از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، آنها به سوی نیروهای امنیتی آتش گشودند.

وی افزود: یکی از عاملان جنایت ترور حسن زید به نام یاسر احمد سعد جابر محمد در جریان درگیری با نیروهای امنیتی زخمی شد و به علت شدت جراحات وارده به وی ناشی از درگیری با ماموران امنیتی و اطلاعاتی به هلاکت رسید و  عامل دیگر به نام ابراهیم صالح عبدالله الجباء هم در جریان درگیری با نیروهای امنیتی در دم به هلاکت رسید.

گفتنی است که قبلا «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در جریان دیدار با خانواده حسن زید وزیر ورزش و جوانان دولت انصارالله یمن که روز گذشته ترور شد اعلام کرده بود:  این ترور یک جنایت سیاسی بود که به لیست جنایات ائتلاف سعودی اضافه شد.

وی مسئولیت این ترور را متوجه آمریکا و کشورهای متجاوز دانسته و بیان کرده بود: آنچه که برای حسن زید رخ داد بیانگر تجاوز آشکار و نقشه برنامه ریزی شده از سوی آمریکا و عربستان است. با کمک خداوند عاملان این جنایت و مزدوران دشمن که این نقشه را عملی کردند بازداشت خواهند شد و به مجازات خود خواهند رسید.حسن زید یک شخصیت مدنی داشت و همه او را می شناختند. چنین جنایاتی باعث نمی شود عزم و اراده ما سست شود.

روز گذشته اعلام شد که «حسن زید» که از رهبران جنبش أنصارالله به شمار می‌رفت در شهر صنعاء هدف ترور قرار گرفت.

وی وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن بود. زید همچنین دبیرکل حزب الحق یمن بود.