سخنگوی این ائتلاف امروز چهارشنبه نیروهای انصار الله حوثی یمن شش پهپاد «انتحاری» را به سمت عربستان سعودی فرستاده بودند که در آسمان این کشور رهگیری و منهدم شده است.

این ائتلاف بار دیگر مدعی شد که نیروهای یمن با این اقدامات به دنبال هدف قرار دادن غیرنظامیان در عربستان سعودی هستند و این مسئله بیانگر «ناامیدی» و «شکست‌های آن‌ها در میادین نبرد» است.

دولت نجات ملی و ارتش تحت امر این دولت تا این لحظه به این ادعا واکنشی نشان نداده است و احتمال می‌رود، پروپاگاندای ائتلاف سعودی برای توجیه حملات خود به یمن باشد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی دو هفته اخیر حملات موشکی و پهپادی خود به برخی از مراکز حساس نظامی عربستان سعودی در جنوب غرب این کشور را از سرگرفته و پایگاه‌ها و فرودگاه‌های ابها و جیزان را هدف قرار داده‌اند.

این عملیات بعد از آن آغاز شد که ائتلاف سعودی و نیروهای یمنی تحت امر این کشور حملات گسترده‌ای در شمال و شرق و غرب (الحدیده) برای تحت فشار قرار دادن ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آغاز کردند و ده‌ها حمله هوایی در شمال و شرق انجام دادند.

همزمان نیز سفارت آمریکا در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به شهروندان خود درباره احتمال حملات موشکی و پهپادی به این شهر هشدار داده است.