چگونه از منزل گوسفند زنده مناسب قربانی را خریداری کنیم ؟

منبع: دلگرم

119

1399/8/7

22:27


چگونه از منزل گوسفند زنده مناسب قربانی را خریداری کنیم ؟

ما ایرانیان از گذشته تا کنون رسم قربانی کردن را بر اساس دین مبین اسلام گرامی داشته و حفظ کرده‌ایم. خرید گوسفند زنده برای قربانی کردن دارای نکات حائز اهمیتی می‌باشد که گاه برخی از آن‌ها را می‌دانیم و گاهی نمی‌دانیم. اگر از مرکز یا فروشنده ‌ی معتبری مثل سایت دام کالا خرید خود را انجام دهیم، نداشتن اطلاعات کافی چندان اختلالی در خرید ما به وجود نمی‌آورد. در واقع با خرید از مراکز معتبر این اطمینان حاصل می‌شود که گوسفند خریداری شده از همه نظر سالم و سلامت است.

اما گاهی اوقات افراد با نداشتن اطلاعات کافی راجع به خرید گوسفند زنده، از افراد و مراکز نامعتبر خرید می‌کنند. در نتیجه ممکن است گوسفندی که خریداری کرده‌اند مبتلا به بیماری بوده یا اینکه گوسفند مورد نظر از لحاظ جسمانی وضعیت مناسبی نداشته باشد و دارای وزن کاذب بسیار بالایی باشد. در این حالت است که داشتن اطلاعات کافی در مورد خرید گوسفند و یا خرید از مراکز معتبر مثل سایت دام کالا، یاری رسان می‌باشند.

گوسفند خریداری شده باید از لحاظ جسمانی و فیزیولوژیک‌ در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد. اهمیت سلامت دام خریداری شده به قدری بالا است که ممکن است گوسفند خریداری شده برای پروار بندی ناقل بیماری بوده و کل گله را درگیر کند. همچنین بیماری‌های زئونوز یا مشترک میان انسان و دام در گوسفندان کم نیست و ممکن است در صورت ناسالم بودن گوسفند خریداری شده، مصرف کننده خسارات جبران ناپذیری را متحمل شود.

سلامت وضعیت جسمانی با یک بررسی کلی مشخص می.شود اما وضعیت فیزیولوژیک بدن به کمک دامپزشک تشخیص داده می‌شود. و معمولا به صورت تجربی نمی‌توان به این دانش دست یافت. چشم‌ها، گوش‌ها و بینی و دهان گوسفند مورد نظر نباید دارای ترشحات غیر معمول و بیش از حد باشد. همچنین با دست کشیدن روی مهره‌های پشت می‌توانیم از وضعیت جسمانی گوسفند اطلاع پیدا کنیم. در صورت لمس شدن ستون مهره‌‌ها حیوان لاغر محسوب می‌شود و باید از خرید آن اجتناب کرد. برآمده بودن شکم حیوان نشان از چاق بودن آن نیست و ممکن است بر اثر جمع شدن مایعات بدن در بیماری‌ها یا پر نوشی گوسفند این برآمدگی حاصل شده باشد.

چگونه از منزل گوسفند زنده مناسب قربانی را خریداری کنیم ؟

پرورش گوسفند بهتر است در محیط کاملاً ایزوله صورت گیرد.

معرفی فروشگاه اینترنتی دام کالا

همانطور که ذکر شد خرید حضوری گوسفند زنده نیازمند صرف وقت و هزینه می‌باشد که برای هر فردی امکان پذیر نیست. از این رو می‌توانیم با کمک اینترنت گوسفند زنده با مشخصات مورد نظر خود را به راحتی بیابیم و خریداری نماییم. سایت دام کالا یک فروشگاه اینترنتی معتبر در زمینه‌ی فروش گوسفند زنده می‌باشد که با اطمینان خاطر می‌توانیم از آن خرید خود را انجام دهیم.

بزرگترین مزیت این سایت دارا بودن یک دامپروری اختصاصی می‌باشد. با اطمینان می‌توان گفت سایتی این چنین را نمی‌یابیم که با عرضه‌ی کاملاً مستقیم از دامپروری اختصاصی گوسفند زنده را به دست خریدار برساند. این ویژگی این دامداری باعث می‌شود هیچ گونه واسطه‌‌ای میان خریدار و فروشنده قرار نگیرد. همچنین به علت اینکه سلامت تمام گله در دامپروری حائز اهمیت است، گوسفندان به طور اختصاصی تحت نظارت دامپزشک قرار می‌گیرند.

خریدار به راحتی می‌تواند نمودار رشد و واکسیناسیون همه‌ی گوسفندان فروشی را به طور اختصاصی بر اساس آمار و ارقام مشاهده کند و سپس اقدام به خرید گوسفند مورد نظر نماید. این ویژگی که تنها در سایت دامکالا مشاهده می‌شود این امکان را به خریدار می‌دهد تا با مطالعه‌ی تاریخچه‌ی دام بهترین انتخاب و خرید را داشته باشد. به هر حال گوسفند یک موجود زنده بوده کوچک ترین خطا یا عادت اشتباهی در روند پروار بندی و رشد ممکن است تأثیر زیادی بر نتیجه‌ی نهایی پرورش بگذارد.

سلامت گوسفندان را می‌توان از ویژگی‌های فیزیولوژیک آن‌ها متوجه شد.

خوراکی که در دام کالا برای گوسفندان مورد استفاده قرار می‌گیرد از کیفیت بالایی برخوردار است. در پرورش صنعتی و اصولی دام فرمولاسیون و جیره بندی خوراک باید توسط دامپزشک انجام شود. در دام کالا نیز این چنین است و خوراک گوسفندان از فرمولاسیون خاصی در دوره‌های مختلف رشد دام‌‌ها پیروی می‌کند. در نتیجه گوسفندان پرورش یافته بسیار وضعیت بدنی مناسب و قابل قبولی خواهند داشت. همچنین تغذیه‌ی مناسب باعث پیشگیری از بروز بیماری‌های متابولیک در دام‌ها می‌شود.

یکی از ابتکارهایی که برای خوراک گوسفندان در دام کالا صورت می‌گیرد، استفاده از مواد غذایی پروبیوتیک در جیره است که گوارش گوسفندان را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. این امر موجب می‌شود تا بخش زیادی از خوراک مصرف شده به کمک پروبیوتیک‌ها جذب شود و نتیجه‌ی پروار بندی گوسفندان فوق العاده از آب در می‌آید.

در دام کالا درمان با آنتی بیوتیک در گوسفندانی که قرار است به فروش برسند انجام نمی‌شوند. این گوسفندان به سرعت از دیگر گوسفندان جدا شده و از گله حذف می‌شوند. گوسفندانی که آنتی بیوتیک مصرف نمی‌کنند معمولا پس از ذبح گوشت لذیذ تر و با کیفیت تری دارند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو