چگونه با قطع ماینوکسیدیل ریزش مو نداشته باشیم؟

چگونه با قطع ماینوکسیدیل ریزش مو نداشته باشیم؟


منبع: آرگا

143

1399/8/7

23:03


ریزش مو عارضه ای شایع در بین افراد می باشد که در این شرایط برخی از افراد به ترغیب شما در رابطه با مصرف محلولات شیمیایی برای درمان این عارضه می کنند. ماینوکسیدیل از دیگر محلولات درمان کننده ریزش مو است که در ادامه این مطلب به عواقبی که برایتان در پس قطع ماینوکسیدیل وجود دارد، معرفی کنیم.

چگونه با قطع ماینوکسیدیل ریزش مو نداشته باشیم؟

در ابتدای معرفی این محصول بد نیست که با ماینوکسیدیل و تاثیری که بر عملکرد های مو خواهد گذاشت، آشنا شوید. قابل به ذکر می باشد که در گذشته از این محصول برای تنظیم فشار خون بدن استفاده می کردند که با گذشت زمان این چنین مشخص شد که برای مصرف کنندگان عارضه ای به صورت رویش مو پدید آمده است. همچنین در کنار مزایا احتمال می رود که پس از قطع ماینوکسیدیل برای مصرف کنندگان عواقبی وجود داشته باشد که در ادامه این مطلب به آن پرداخته ایم.

محققان با مشاهده این علائم از سوی ماینوکسیدیل دریافتند که با تولید قرص آن می توانند به درمان ریزش مو بپردازند.

معرفی محلول ماینوکسیدیل

قطع ماینوکسیدیل

قابل به ذکر می باشد که محلول موضعی این محصول را جهت رفع ریزش مو در بازار عرضه کردند تا افرادی که به این عارضه مبتلا هستند با این روش به درمان بپردازند. انتظار می رفت که مردم از ماینوکسیدیل به خوبی استقبال کنند، اما ظاهرا که این طور پیش نرفت؛ چرا که معایب و عوارض منحصر به خود را دارا بود. افرادی که از این محلول استفاده می کنند و یا قصد آن را دارند باید توجه داشته باشند که ایتدا تمام جنبه های استفاده اعم از عوارض و مزایا را در نظر بگیرند و سپس به اخذ تصمیمی بنا بر استفاده و یا عدم آن بپردازند. در این رابطه جای نگرانی نیست، چرا که روش های بسیاری برای درمان خانگی ریزش مو و موارد شیمیایی در عصر امروز تهیه و تولید شده است.

موهایی سالم

برای سلامتی مو باید به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه به معرفی و توضیح هر یک از آن ها پرداخته ایم.

  • دوره طبیعی رشد مو

در ابتدا قابل به ذکر می باشد که در هر یک از زمان ها چیزی در حدود ۱۰ درصد از موها به فاز استراحت قرار می گیرند. پس از ۲ الی ۳ ماه که در این مدت موهای درون فاز استراحت ریزش داشته اند، دوباره جایگزین می شوند و رویشی دوباره پیدا می کنند. در هر یک از این فاز ها، هر تار مو در حدود ۱ سانتی متر طویل تر می شود که این روند تا آخر عمر همچنان ادامه دارد.

با توجه به مطالب گفته شده باید دریافته باشید که ریزش هر تار مو در هر روز، قسمتی از سیکل طبیعی مو به شمار می رود. اما گاها این ریزش مو بیش از حد طیبعی رخ می دهد  که در آن صورت بایستی به دنبال روشی موثر برای درمان باشید. این عارضه به طور معمول برای خانم ها، اقایان و حتی کودکان رخ می دهد و محدوده سنی و جنسی خاصی قائل نمی باشد.

معرفی نشانه های ریزش مو

  • نشانه های ریزش مو

در حالت طبیعی هر فرد قادر به از دست دادن ۵۰ الی ۱۰۰ تار مو در طی روز می باشد. در صورتی که این مقدار از تعداد مشخص شده فراتر رود؛ به صورتی که بر روی لباس، شانه و یا داخل وان مشاهده شود باید گفت که شما نیز از دیگر قربانیان این عارضه هستید. از دیگر علائم ریزش مو می توان به کم پشت تر شدن قسمتی از مو ها که به موجب این امر نیز خط مویی تان تغییر پیدا کرده و تکه هایی از طاسی بر روی سر پدیدار شده است، اشاره کرد.

  • تشخیص این امر به چه صورت است؟

در ابتدای آشنایی با عوارض و قطع ماینوکسیدیل باید به خوبی از نشانه های ریزش مو و اینکه آیا در این زمینه به بیماری خاصی مبتلا هستید یا خیر، باید نکاتی را در نظر داشته باشید که از این رو به بیان خلاصه ای از هر یک آنان پرداخته ایم.

گفتنی است که برای تشخیص پزشک برای ابتلا به عارضه خاصی در موهایتان، ابتدا تاریخچه پزشکی شما، داروی هایی که مصرف می کنید، نحوه تغذیه، عادت های آرایشی و در آخر وضعیت جسمانی تان مورد بررسی قرار گرفته می شود. در این شرایط اگر پزشک مشکوک به وجود بیماری قارچی در سر شما شود، نمونه ای از آن را برمی دارد تا تحت آزمایش قرار دهد. همچنین در صورت وجود احتمال برای ابتلا به هر یک از بیماری های داخلی همانند بیماری لوپوس، عارضه های تیروئیدی، فقدان آهن، نوسانات هورمونی برایتان آزمایش خون تجویز می کند.

اشنایی با عواقب قطع ماینوکسیدیل

عوارضی که این محصول در پی دارد

  • بروز التهاب و خارش

همان طور که در ابتدا مطالعه کردید، در صورت استفاده از محلول این دارو؛ عوارض و معایبی برایتان در پی خواهد بود که یکی از شایع ترین آن ها بروز التهاب و خارش شدید است. گفتنی است ک اگر این التهاب و خارش ها در طی طولانی مدت برای فرد پدید گردند، بسیار آزار دهنده و غیر قابل تحمل هستند.

  • پوسته ریزی یا شوره سر

از دیگر مواردی که امکان دارد پس از قطع ماینوکسیدیل به آن مبتلا شوید، پوسته ریزی و بروز شوره بر سر می باشد. قابل به ذکر است که این عامل به خودی خود نیز می تواند مسبب بروز مشکلات دیگری همانند خارش شود.

برای درمان این عارضه می توانید از شامپو های گران قیمت تر که از مکانیسم های موثر و مناسب تری برخوردار می باشند، استفاده کنید که در این صورت هزینه های درمان بسیار افزایش می یابد.

  • بروز حساسیت های پوستی

از دیگر معایب استفاده از این محلول می توان به پیشگیری از ریزش مو اشاره کرد. چرا که این عامل در بروز آلرژی های پوستی بسیار تاثیر گذار است که توصیه می شود این دسته از افراد، هیچ گاه به سراغ این محلول نروند.

نشانههای ابتلا به حساسیت های پوستی سر

  • هزینه های کلان

دیگر عیبی که این محلول دارا است، استفاده طولانی مدت از آن می باشد. افزایش هزینه به علت قطع ریزش مو که راه حلی موقت است، چندان عقلانی به نظر نمی آید و می تواند فرد را از نظر اقتصادی در شرایط بدی قرار دهد.

  • ابتلا به ریزش مو پس از قطع ماینوکسیدیل

همچینن قابل به ذکر می باشد که پس از قطع مصرف این دارو، ریزش مو باری دیگر به سراغ شما خواهد آمد و در این صورت قابل شتخیص نمی باشد که شدید تر و یا کمتر از گذشته است. افرادی که از این دارو مصرف می کنند؛ هیچ گاه نمی توانند آن را قطع کنند چرا که در صورت عدم مصرف باری دیگر ریزش مو به سراغ شان خواهد آمد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو