آیا رابطه بدون دخول امکان بارداری هست؟

منبع: نی نی بان

163

1399/8/7

23:37


اصولا فرآیند حاملگی پیچیده است و بسیاری از زوجین گاهی تا چندین سال موفق به داشتن فرزند نمی ‌شوند. اما در این میان مواردی از بارداری بدون دخول نیز مشاهده شده است که باید این مساله مورد توجه دختران باکره و زوجینی که در سلامت کامل هستند و قصد داشتن فرزند دیگری را ندارند؛ قرار گیرد.
بنابراین بهتر از قبل از شروع روابط جنسی خود با شریک زندگیتان با متخصصان مربوطه مشورت کنید تا بتوانید اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید. 

در چه صورت بارداری رخ می ‌دهد؟
معمولا پس از انزال مردان، حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون اسپرم از طریق مایع منی آزاد می ‌شود. برای وقوع حاملگی باید بخش زیادی از این مایع به عمق دستگاه تناسلی زن وارد شود. در واقع اسپرم ها به دلیل داشتن تاژک که یک اندام حرکتی سلولی است، می ‌توانند از مسیر دهانه رحم وارد رحم و سپس لوله فالوپ شوند و با تخمک آزاد شده در زمان تخمک ‌گذاری (معمولا ۶ تا ۷ روز بعد از پایان پریودی) لقاح پیدا کنند. بنابراین برای بالا بردن احتمال وقوع بارداری، حتما باید چندین‌بار مقاربت در روزهای قبل، حین و بعد از تخمک‌گذاری صورت بگیرد. از طرفی طبق بررسی ‌ها اسپرم ‌ها می توانند ۴۸ تا ۷۲ ساعت در بدن زن زنده بمانند که این مساله خود احتمال بارداری را بالا می ‌برد.

واقعا احتمال بارداری دختر باکره چقدر است؟
طبق بررسی‌های انجام شده توسط محققان، احتمال بارداری بدون دخول بسیار کم است و شاید کمتر از ده درصد باشد. اما باید به این نکته توجه کرد که در هر صورت احتمال آن وجود دارد. بنابراین باید اصول مشخصی را در این زمینه رعایت کرد تا بتوان درصد احتمال وقوع آن را به صفر رساند. در ادامه به این نکات توجه کنید:
در صورت باکره بودن و عدم امکان دخول در حین رابطه جنسی، سعی کنید از تماس مایع منی با محیط اطراف پرده بکارت جلوگیری کنید. چراکه در صورت انزال در نزدیکی پرده و یا تماس دست یا دستمال آغشته به مایع منی با آن، به دلیل متحرک بودن اسپرم‌ ها، امکان ورود آن ‌ها از طریق منافذ پرده بکارت وجود دارد.
حتی در صورت برقراری رابطه آنال (مقعدی) به دلیل نزدیک بودن مقعد به پرده بکارت، احتمال ورود مایع منی در اثر انزال در نواحی اطراف مقعد وجود دارد.
اگر چه اسپرم فقط مدت کوتاهی در خارج از بدن زندگی می‌کند، اما اگر در همین مدت کوتاه بتواند از پرده بکارت عبور کند و دقیقا مقارن با زمان تخمک ‌گذاری زن باشد، احتمال بارداری وجود دارد. اما اگر خارج از زمان تخمک ‌گذاری باشد، طبق اصول پزشکی امکان بارداری بسیار بسیار کم است.
قبل از انزال مردان، مایعی شفافی به نام پیشاب (پیش از مایع منی) از آلت تناسلی خارج می ‌شود که ترشح آن قابل کنترل نیست. این مایع حاوی تعدادی اسپرم است که در صورت تماس آن با محیط اطراف پرده بکارت نیز امکان بارداری وجود دارد.
در صورت برقراری یک رابطه جنسی مشکوک با توجه به نکات ذکر شده، توصیه می‌کنیم که از قرص‌ های اورژانسی پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو