راهنمای استرداد بلیط قطار و آگاهی از میزان جریمه آن در شرایط مختلف

راهنمای استرداد بلیط قطار و آگاهی از میزان جریمه آن در شرایط مختلف


منبع: آرگا

101

1399/8/8

00:06


مسافرت با بلیط از شرایط منحصری برخوردار می باشد که در صورت بروز مشکل کاری و یا شخصی برای لغو بلیط آن، ملزوم به انجام برخی مراحل هستید. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا مراحل استرداد بلیط قطار را به شما آموزش دهیم.

راهنمای استرداد بلیط قطار و آگاهی از میزان جریمه آن در شرایط مختلف

اگر شما نیز مانند برخی از افراد علاقه بسیاری به خرید اینترنتی بلیط دارید، باید توجه داشته باشید که در این مورد به مشکلی بر نخورید. با گذشت زمان و پیشرفته تر شدن سیستم ها، بسیاری از شرکت های حمل و نقل سایت هایی را برای خرید آنلاین بلیط ترتیب داده اند که این امر سبب افزایش رقابت بین شرکت ها و در نتیجه بهبود عملکرد ها شده است. اما در این شرایط باید توجه داشته باشید که آیا شرکت ها شرایط استرداد بلیط قطار و یا هوایپما را دارند یا خیر.

همان طور که در بخش های دیگری از مجله آرگا با نکات تنها سفر کردن و نحوه مسافرت با حیوان خانگی به شما آموزش داده ایم، از این رو در ادامه این مطلب به شرایط استرداد بلیط قطار برای آگاهی بیشتر شما عزیزان از شرایط آن پرداخته ایم.

آشنایی با شرایط استرداد بلیط قطار

استرداد بلیط قطار

با کمال تاسف باید این چنین گفت که در حال حاظر شرکت هایی هستند که با مشکل استرداد و یا در اصطلاحی دیگر کنسلی بلیط به صورت آنلاین مواجه هستند.

گفتنی است که تفاوت چندانی در خرید بلیط به صورت حضوری و یا آنلاین وجود ندارد؛ چرا که در هر دو صورت باید شرایط خوبی برای استرداد بلیط شما در نظر گرفته شده باشد. طبق آمار به دست آمده از شرکت ها این چنین مشخص شد که حدود ۲۰ الی ۱۵ درصد از خریداران بلیط آن را جایگزین و یا کنسل می کنند. اگر شما نیز تجربه یک بار استرداد بلیط را داشته باشید، حتما متوجه هستید که این امر به صورت حضوری از چه مراحل سخت و طاقت فرسایی برخوردار می باشد که گاها با بروز مشکل نیز برایتان بی نتیجه خواهد بود. این فرایند زمانی سخت تر می شود که بنا بر دلایل کاری مجبور به جایگزینی بلیط خود باشید و اما دراین زمینه نتیجه خوبی حاصل نکنید.

  • شرایط لغو بلیط

برای پی بردن به عمق این شرایط سخت می توانید تصور کنید که برای صرفه جویی در وقت خود به خرید بلیط اینترنتی پرداخته اید که حالا با توجه به دلایل کاری و یا شخصی، مجبور به جایگزینی آن هستید. این فرایند زمانی سخت می شود که باید از بلیط خود پرینت گرفته و سپس به نزدیک ترین آژانس حضوری مراجعه کنید و امیدوار باشید که از شانس خوبتان عمل استرداد بلیط به راحتی انجام گیرد. در این زمینه قابل به ذکر می باشد که برای برگشت و یا جایگزینی بلیط ملزوم به پرداخت هزینه و جریمه هستید که با مراجعه به چارت می توانید از تمام هزینه های لغو و تغییر آن آگاه شوید.

همچنین پس از ثبت درخواست شما مبنی بر استرداد آنلاین بلیط؛ هزینه پس از ۷۲ ساعت به حساب شما باز گردانده خواهد شد و خسارت آن نیز در نظر گرفته خواهد شد.

استرداد بلیط به چه معناست؟

  • شرایط پرداخت جریمه

قابل به ذکر می باشد که به هنگام لغو بلیط قطار خود، ملزوم به پرداخت جریمه نقدی هستید که از شرایطی به شرح فوق برخوردار می باشد.

بلیط را تا ۱ ساعت بعد از دریافت، به شرط آن که قطار تا به کنون به راه نیفتاده باشد. مراکز فروشگاهی نیز باز بوده باشند، می توانید با مراجعه به مراکز صادر کننده بلیط و اخذ بهای نقدی بلیط به باطل کردن آن بپردازید.

همچنین بلیط های قطار مسافربری را در تمامی مراکز فروش و ساعت های کاری شرکت در فروش بلیط، ایستگاه راه آهن با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر به مانند اصل کارت ملی و شناسنامه بر طبق مقررات گفته شده در ادامه مطلب می توانید ابطال کنید.

  1. تا ساعت ۱۲ روز قبل حرکت قطار می توانید تا ۹۰ درصد از بهای بلیط پرداخت شده را دریافت نمایید.
  2. از ساعت ۱۲ تا ۳ ساعت مانده به حرکت قطار می توانید ۷۰ درصد از بهای پرداخت شده بلیط خود را باز پس بگیرید.
  3. از ۳ ساعت باقی مانده تا به لحظه حرکت قطار نیز می توانید چیزی در حدود ۵۰ درصد از بهاری بلیط خود را اخذ نمایید.
  4. گفتنی می باشد که استرداد بلیط قطار در پس حرکت آن امکان پذیر نمی باشد و هزینه پرداخت شده نیز غیر قابل برگشت است.

راهنمای لغو بلیط قطار به صورت آنلاین

توجه داشته باشید تا ۲۴ ساعت قبل از حرکت، بایستی که درخواست خود را برای لغو بلیط خریداری شده به مراکز اعلام کنید. همچنین گفتنی می باشد که شرایط لغو بلیط برای هر شرکت با توجه به قوانین وضع شده، متفاوت می باشد که برای تمامی آن ها نمی توان از قواعد یکسانی پیروی کرد. اگر به طور کلی مراحل لغو را به صورت خلاصه بیان کنیم، می توان این چنین گفت که از شما مشخصاتی درخواست می شود که به شرح؛

راهنمایی استرداد بلیط قطار

  1. نام مسافر
  2. شماره بلیط
  3. شماره کارت

می باشد. پس از آن درخواست شما ثبت و پیگیری می شود که پس از کسر هزینه، باقی مانده پول بلیط به شما باز گردانده خواهد شد. در صورت درخواست هزینه به صورت آنلاین، گفتنی است که چیزی در حدود ۲۴ الی ۷۲ ساعت زمان می برد، تا هزینه بلیط کنسل شده به حساب شما باز گردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو