روش درمان برص با عسل در منزل

روش درمان برص با عسل در منزل


منبع: آرگا

131

1399/8/8

12:52


بیماری برص یکی از انواع بیماری خودایمنی است که در این نوع بیماری ها بدن اشتباها به سیستم ایمنی خود حمله می کند. بیماری برص خطرناک نبوده و حیات فرد مبتلا را به خطر نمی اندازد. در ادامه این مطلب با انواع روش های درمانی و همچنینی با روش درمان برص با عسل آشنا خواهید شد، پس با ما همراه باشید.

روش درمان برص با عسل در منزل

بیماری برص عارضه ای پوستی است که در آن رنگدر پوست حمله می کند. دانه های پوستی یا ملانین پوست از بین رفته و رنگ آن سفید می شود و ممکن است شخص مبتلا به دلیل ظاهری که پیدا کرده دچار ناراحتی های روحی شود. در ادامه این مطلب با روش درمان بیماری پوستی برص یا همان پیسی با عسل آشنا خواهید شد.

بیماری خود ایمنی برص یا پیسی

ابتدا به شرح بیماری پیسی و سپس به معرفی روش درمان برص با عسل می پردازیم. بیماری برص نام های دیگری مثل پیسی، لک و پیس، بهق و ویتیلگو دارد. بیماری برص یا پیسی جزء بیماری های خود ایمنی به شمار می آید اما خوشبختانه مانند سایر بیماری های خود ایمنی حیات فرد مبتلا را به خطر نمی اندازد و فقط پوست وی را درگیر می کند. در اکثر موارد این بیماری قابل کنترل است و در تمام بخش های بدن (در صورت کنترل کردن این بیماری) پخش نمی شود. برخلاف باور عموم بیماری برص به مشکلات کبدی مربوط نمی شود.

روش های درمان برص با عسل

همان طور که گفتیم بیماری پیسی به سلول های رنگدانه ساز پوست حمله کرده و آن ها را از بین می برد. این بیماری معمولا در اطراف حفره های بدن مثل چشم ها، بینی، گوش ها، دهان و… همچنین بر روی برجستگی های استخوان ها مثل آرنج، زانو و… نمود پیدا می کند.

علت بروز بیماری برص و پیسی

شدت این بیماری در افراد مختلف متفاوت است و افرادی که پوست روشنی دارند در فصول گرم بخاطر تابش آفتاب بیشتر رنگدانه پوستی از دست می دهند و اختلاف رنگ بیشتری بین پوست سالم و بیمار ایجاد می شود البته افراد با پوست تیره نیز زودتر متوجه این بیماری می شوند.

روش درمان برص در طب نوین

در طب نوین برای درمان بیماری برص سه روش وجود دارد. استفاده از این روش ها برای ۷۰ درصد بیماران جواب می دهند و بیماری را درمان می کنند.

  • مصرف داروی کورتون
  • درمان تابشی با لیزر و اشعه ماوراء بنفش (تحریک سلول های رنگدانه ساز برای مهاجرت به محل لک و پیس)
  • سلول درمانی ( سلول های سالم رنگدانه ساز پوست را به محل لک و پیس انتقال می دهند.)

روش درمان برص و بهق در طب سنتی

روش درمان برص با عسل

استفاده از عسل طبیعی به صورت موضعی بر روی محل های لک و پیس یکی از روش های درمان بیماری برص در طب سنتی است. در مقالات گذشته با روش درمان لک صورت با عسل آشنا شدیم. برای بهبود بیماری برص ابتدا یک تکه پارچه پشمی را در آب بسیار داغ قرار دهید سپس محل برص را با آن ماساژ دهید. سپس مقداری عسل را با نشاسته مخلوط کنید و بعد از خشک شدن محل برص، آن را بر روی موضع بمالید. روزانه این عمل را تکرار کنید.

راه درمان خانگی برص با عسل

در طب سنتی بیماری برص یکی از بیماری های بلغم به شمار می آید و شخصی هم که گردش خون ضعیفی دارد ممکن است به این بیماری دچار شود. در این طب برای درمان بیماری پیسی علاوه بر تغییر در تغذیه، از انواع ضمادها نیز بر روی لکه های پوستی استفاده می شود. افراد مبتلا به پیسی بهتر است از مصرف غذاهای مانده و مواد غذایی با طبع سرد و تر مثل لبنیات، ماهی و… پرهیز کنند.

روش درمان برص و ویتیلگو در طب نوین

مصرف آش های آبغوره، زرشک، تمرهندی، آلو و مواد غذایی مثل آبلیموی تازه، آلو، زرشک، سماق، غازیاقی و همچنین بوییدن گل نرگس در کنترل و درمان این بیماری موثر هستند. گفتنی است که بادکش کردن ( حجامت گرم و خشک) در محل برص و پیس و همچنین اطراف آن منجر به افزایش جریان خون شده که این امر به سلول های رنگدانه ساز برای تولید رنگدانه کمک می کند.

درمان برص با دیگر روش های طبیعی

با کمک روش های طبیعی و خانگی می توانید بیماری پوستی برص را درمان کنید، در ادامه شما عزیزان را با چند راهکار مفید و موثر آشنا خواهیم کرد.

زردچوبه :

این ادویه پرکاربرد علاوه بر آشپزی در علم پزشکی نیز کاربرد فراوان دارد و به منظور رهایی از درمان پیسی گزینه بسیار مناسبی است، مقداری پودر زردچوبه را با چند قطره روغن خردل با هم ترکیب کنید سپس خمیر به دست آمده را به صورت روزانه یک بار در صبح و یک بار عصر بر روی منطقه آسیب دیده پوست تان اعمال کنید، از این روش تا زمانی که لکه های سفید کاملا از بین بروند به صورت مداوم استفاده کنید.

درمان خانگی بیماری برص

سرکه سیب :

خواص سرکه سیب بر سلامت بدن بسیار زیاد است و برای درمان مشکلات پوستی مانند برص بسیار موثر می باشد زیرا، دارای خاصیت اسیدی بالایی می باشد و کمک زیادی به کاهش لکه های پوستی می کند، می توانید سرکه رقیق شده را با آب مخلوط کرده سپس ترکیب حاصل را بر روی لکه های سفید پوست تان در طول روز بمالید.

زنجبیل :

به منظور درمان بیماری پوستی می توانید از زنجبیل کمک بگیرید زیرا، سبب بهبود گردش خون در قسمت های آسیب دیده بر اثر بیماری برص می شود و کمک شایانی به از بین بردن لکه های سفید می کند، یک تکه زنجبیل را دو نیم کرده سپس آب آن را بر روی لکه های سفید پوست تان بمالید همچنین، می توانید آب زنجبیل را با آب لیمو مخلوط کرده تا تاثیر گذاری بیشتر در رفع بیماری برص مشاهده کنید.

راهکارهای مفید جهت درمان برص

روغن ویتامین E :

استفاده از این روغن باعث بهبود سریع عفونت های پوستی مانند بیماری برص می شود و کمک زیادی به جلوگیری از بروز خارش و تحریکات لکه های سفید می کند، بنابراین در فاصله های زمانی منظم مقداری از روغن ویتامین E بر روی لکه های سفید پوست تان بمالید و بعد از زمان نیم ساعت با آب ولرم پوست تان را بشویید.

درمان برص با عسل و دیگر روش ها

 امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما عزیزان مفید و سودمند بوده باشد و با روش درمان برص با عسل و دیگر روش ها آشنا شده باشید، به منظور آشنایی بیشتر با درمان خانگی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو