فواید استفاده از ضد تعریق ها

فواید استفاده از ضد تعریق ها


منبع: زیبامون

104

1399/8/8

13:50


ضد تعریق ها یکی از انواع محصولات بهداشتی بسیار پر مصرف هستند که مانع از ترشح عرق به سطح پوست می شوند. در این بخش اززیبامون با فواید استفاده از ضد تعریق ها آشنا خواهید شد.

فواید استفاده از ضد تعریق ها

ضد تعریق ها یکی از انواع محصولات بهداشتی بسیار پر مصرف هستند که مانع از ترشح عرق به سطح پوست می شوند. فروشگاه آنلاین ایرانوس، انواع متنوعی از ضد تعریق ها را از برندهای مطرح دنیا در این فروشگاه موجود است. اسپری نیوا که در انواع زنانه و مردانه تولید می شود می تواند یک گزینه ی خوب برای هر نوع سلیقه ای باشد.

تعریق یا عرق کردن فرآیندی طبیعی در پوست انسان است که در توسط غدد عرقی که در عمق پوست قرار دارند انجام می شود. این غدد با ترشحی مایعی سرشار از آب و الکترولیت ها به سطح پوست از طریق مجاری عرقی، سبب خنک شدن فرد و جلوگیری از افزایش بیش از حد دمای بدن او می شود.

به علاوه، بخشی از سمومی که در پلاسمای خون در گردش هستند، از طریق عرق کردن، به سطح پوست دفع می شوند. البته درون عرق لیپیدها و پروتئین هایی نیز دارند. بنابراین، عرق خوراک بسیار خوبی برای باکتری هایی است که در سطح پوست کلنی سازی می کنند. یکی دیگر از مزایای عرق کردن این است که پوست را نرم و مرطوب نگه می دارد و مانع از خشک شدن آن می شود. 

 

اسپری نیوا

 

استفاده از ضد تعریق ها از نظر بهداشتی

جوامعی عظیم از باکتری ها در سطح پوست انسان زندگی می کنند. هر بخشی از پوست انسان باکتری های خاص خودش را دارد. این باکتری ها عرق را متابولیزه کرده و مواد دفعی بد بویی به سطح پوست ترشح می کنند که دلیل اصلی بوی بد عرق هستند. نسبت ترکیبات موجود در عرق زیر بغل با سایر بخش های پوست متفاوت است و مواد مغذی بیشتری برای باکتری ها دارد. به علاوه، باکتری هایی که در زیر بغل زندگی می کنند، بدبوترین ترکیبات را دفع می کنند و به این دلایل، از ضد تعریق ها معمولا صرفا در زیر بغل استفاده می شود. 
نحوه کار ضد تعریق ها به این شکل است که حاوی نمک های آلی آلومینیوم هستند.

این نمک ها با عرق واکنش داده و لایه ای روی سطح پوست ایجاد می کنند که مانع از رسیدن عرق تولید شده توسط غدد عرقی به سطح پوست می شود. در نتیجه مواد غذایی کافی در اختیار باکتری ها قرار نمی گیرد و بنابراین، بوی نامطبوع زیر بغل کاهش می یابد. البته از دئودورانت ها نیز که ضد تعریق نیستند برای پوشاندن بوی عرق استفاده می شود. این محصولات رایحه هایی قوی دارند و می توانند بوی عرق را بپوشانند.

فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانوس، برندهای مطرح دئودورانت ها را به فروش می رساند.  در بسیاری از انواع ضد تعریق ها مقدار کمی رایحه وجود دارد. ضد تعریق های زنانه دارای رایحه های زنانه و ضد تعریق های مردانه مثل ضد تعریق الد اسپایس، دارای رایحه مردانه قوی هستند.

 

اسپری مردانه نیوا

 

عرق کردن در روزهای سرد 

عرق کردن در روزهای گرم تابستان سبب ایجاد حس خیسی نامطلوبی در زیر بغل و نیز ایجاد لکه های عرق روی لباس در بخش زیر بغل می شود که اصلا ظاهر زیبایی ندارد و خیلی ها از آن خجالت زده می شوند. ضد تعریق ها نه تنها جلوی ایجاد بوی بد عرق را می گیرند، بلکه از خیس شدن زیر بغل و لباس شما جلوگیری می کنند.

البته عرق کردن فقط در هوای گرم رخ نمی دهد و بعضی افراد به طور ذاتی و به صورت بیمارگونه خیلی عرق می کنند و این مسئله روی راحتی و اعتماد به نفس آن ها اثری منفی می گذارد حتی با پوشیدن لباس های گرم در فصل زمستان این اتفاق ناخوشایند رخ می دهد. این افراد باید از محصولات ضد تعریق آرایشی-بهداشتی یا طبی استفاده نمایند.

همچنین، گاهی اوقات اشخاص زمانی که در موقعیت های استرس زا، مثل یک مصاحبه شغلی قرار می گیرند، دچار تعریق زیاد می شوند که می تواند اعتماد به نفس آن ها را در هم بکوبد و مانع رسیدن به شغل شود. بنابراین یک ضد تعریق خوب می تواند اعتماد به نفس شما را در روابط اجتماعیتان بالا ببرد.

 

اپسری زنانه نیوا

 

با خیال راحت از ضد تعریق ها استفاده کنید

شایعاتی مبنی بر اثرات نامطلوب نمک های آلومیونیوم موجود در ضد تعریق ها در جامعه منتشر شده است که هیج اساس علمی ندارند. مثلا شایعه شده است که این ترکیبات با سرطان پستان و آلزایمر ارتباط دارند ولی مطالعات علمی نشان داده اند که چنین اداعاهایی به کلی نادرست هستند. با این حال، نمک های آلومیونیوم موجود در ضد تعریق های قوی مثل ضد تعریق الد اسپایس می توانند سبب التهاب پوست های حساس شوند، بنابراین بهتر است از این محصولات با احتیاط استفاده کنید و پیش از استفاده زیاد، حتما تست حساسیت پوست را انجام دهید.

در صورتی که پوست شما با نمک های آلومینیوم سازگار نیست، بهتر است که از دئودورانت ها استفاده کنید. البته دئودورانت ها نمی توانند مانع از حس بد خیس بودن زیر بغل و لکه عرق لباس در هوای گرم شوند ولی حداقل بوی عرق را می پوشانند. 

مشکل دیگری که نمک های آلومینیوم دارند این است که بعضی از آن ها سبب ایجاد لکه های زرد یا سفید روی لباس می شوند. البته انواعی از ضد تعریق ها وجود دارند که هیچ اثری از خود به جای نمی گذارند. برای مثال ضد تعریق الد اسپایس حتی با وجود جامد بودن و فرمولاسیون استیک، هیچ لکه ای روی لباس ایجاد نمی کند.

در وبسایت ایرانوس می توانید انواع مختلفی از ضد تعریق های Invisible (ضد تعریق هایی که سبب لکه شدن لباس نمی شوند) را پیدا کرده و بخرید. یکی از بهترین ضد تعریق های Invisible، ضد تعریق Black & White رکسونا است. 

یکی از خوبی های ضد تعریق ها این است که در سه فرمولاسیون مختلف مام رول، استیک و اسپری تولید می شوند و بنابراین شما می توانید آن فرمولاسیونی را که دوست دارید و با آن راحت تر هستید، انتخاب کنید. استفاده از مام رول ها کمی سبب حس خیس بودن در زیر بغل می شود که مطلوب همه نیست. استیک ها جامد هستند و بنابراین سبب ایجاد حس خیسی نمی شود ولی اکثر بعضی از استیک های ضد تعریق، ممکن است سبب ایجاد لکه های سفید زشتی روی لباس یا زیر بغل شوند.

البته ضد تعریق الد اسپایس چنین مشکلی ندارد و کاملا نامرئی است. فرمولاسیون اسپری، بهترین فرمولاسیون ضد تعریق است زیرا نه تنها سبب حس خیس شدن در زیر بغل نمی شود، بلکه برخلاف مام رول ها و استیک ها، حتی در صورت شیو نبودن زیر بغل نیز به خوبی عمل می کند.  

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو