افتتاح جمعه بازار تمبر و فیلاتلیک ایران در موزه پست

منبع: همگردی

39

1399/8/8

18:00


خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افتتاح جمعه بازار تمبر و فیلاتلیک ایران در موزه پست صورت گرفت.

داستان چیست؟

جمعه بازار تمبر و فیلاتلیک ایران با حضور رمضانعلی سبحانی فر، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست، سعید شاهمیر معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 12 و برخی مقامات سازمان میراث فرهنگی در محل موزه ارتباطات واقع در خیابان امام خمینی، کوچه پست افتتاح شد.

سبحانی فر طی سخنانی گفت: از سالهای بسیار دور در ایران روزهای جمعه در خیابان امام خمینی، مبادله تمبر انجام می شود که صورت خوش و امکانات مناسبی هم نداشت. از سوی دیگر بیش از 37 سال است که موزه پست بسته بوده و امسال به کمک و همت شهرداری منطقه 12 در جنوبی موزه باز شد.

به گفته مدیرعامل شرکت پست، با بازگشایی موزه به منظور ساماندهی این گروه و رفاه حال آنها محلی، در داخل ساختمان طراحی شد که در اختیار انجمن تمبر ایران قرار گرفت تا بتوانند روزهای جمعه مبادلات را در فضای بهتری انجام دهند.

وی ضمن قدردانی از شهرداری منطقه 12 که تلاش و همکاری خوبی در این زمینه داشته، ابراز امیدواری کرد: این مکان محلی خوبی برای علاقمندان این صنعت و بازدید مردم باشد.

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه 12 طی سخنانی در کلیپ ارائه شده در صفحه اینستاگرام خود یک روز قبل از افتتاحیه با اشاره به اینکه این منطقه سرشار از ابعاد تاریخی است، در این باره گفت: موضوع صنعت ارتباطات و مسأله پست و ارسال مرسولات در سراسر کشور سابقه طولانی دارد که ریشه های آن را در مرکز و غرب تهران شاهد هستیم.

او اضافه کرد: مسأله تمبر و همکاری تنگاتنگی که در سال اخیر میان شهرداری منطقه 12 و مجموعه پست و ارتباطات برقرار شده، نویدبخش اقدامات جدید و نوآوری هایی در این حوزه است و ان شالله، اولین جمعه بازار تمبر ایران، با همکاری شرکت پست و شهرداری منطقه 12 در مجموعه موزه ملی پست در خیابان امام خمینی افتتاح خواهد شد.

شهردار منطقه 12 گفت: امیدواریم این محل شاهد حضور شهروندان و علاقمندان به موضوعات فرهنگی باشد و بتواند فتح بابی برای اقدامات نوآورانه بعدی باشد.

سعید شاهمیر معاون اجتماعی شهرداری منطقه 12 با بیان اینکه گذر مقابل موزه ارتباطات فضایی بی دفاع شهری بشمار می رفت و متأسفانه شاهد حضور جمعی از معتادان متجاهر و افراد آسیب دیده در این بافت تاریخی بودیم، گفت: ورودی موزه ارتباطات پس از 37 سال، هم زمان با روز جهانی پست در ماه گذشته بازگشایی شد و از آنجا که این محل می تواند مکان مناسبی برای نمایش انواع تمبرها در پایتخت باشد، برای ایجاد جمعه بازار تمبر و ساماندهی فروشندگان در آن برنامه ریزی شد.

موزه ارتباطات یا پست متشکل از 7 سالن، 2 نگارخانه و حیاط مرکزی و راهروهایی مملو از عکس تاریخی است. این موزه در خیابان باغ ملی تهران واقع شده که به همت این اقدام مشترک جایگاهی برای مبادلات تاریخی پست نیز خواهد بود. فیلاتلیک هر چیزی را که به پست و تلگراف مربوط می شود، شامل می شود. از این پس تمبرهای ایرانی و خارجی که سالهای سال روزهای جمعه در خیابان پشت موزه پست، کنار خیابان خرید و فروش می شدند، به صورت رسمی در داخل موزه پست ایران مبادله خواهند شد.

افتتاح جمعه بازار تمبر و فیلاتلیک ایران در موزه پست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو