سردرد بیماران کرونایی چگونه است؟

40

1399/8/8

19:21


سردرد یکی از چند علامت‌ بیماری کووید ۱۹ است که در بین ۳۶ تا ۴۰ درصد بیماران کرونایی مشاهده می شود و ظرف مدت پنج تا هفت روز از شروع دیگر علایم کرونا خود را نشان می دهد.

سردرد بیماران کرونایی چگونه است؟

به گزارش بهداشت نیوز ، بعد از گذشت بیش از هشت ماه از شیوع کووید 19 حالا این بیماری علایم مختلفی از جمله علایم عصبی مانند سردرد، سرگیجه، گیجی، منگی و اختلال شناختی و درگیری اعصاب مرکزی و محیطی و عضلات از خود نشان می‌دهد.سردرد یکی از چند علامت‌ بیماری کووید ۱۹ است که در ۴۰ درصد بیماران کرونایی دیده شده است.
 
سردرد می‌تواند ظرف مدت پنج تا هفت روز از شروع دیگر علایم کرونا از جمله تب و سرفه و سایر علایم عفونت حاد خودش را نشان دهد.متخصصان می‌گویند بیماری عصبی شدید، معمولا در افراد مبتلا به کرونایی که دارای بیماری زمینه‌ای چاقی، دیابت یا فشار خون بالا هستند بیشتر رخ می‌دهد ولی سردرد در بیمارانی که به صورت خفیف مبتلا به کرونا شده‌اند هم مشاهده می‌شود.
 
طبق گفته متخصصان، سردرد شدید به عنوان علامتی که می‌تواند زنگ خطر ابتلا به کرونا یا عوارض مهم کرونا باشد به شمار می‌آید. در صورتی که یک شخص، تغییری در الگوی سردرد یا شدت سردرد خود مشاهده کرد یا این که مبتلا به یک سردرد جدید شد باید ضمن خودداری از مصرف مسکن برای بررسی علت سردرد به سرعت به پزشک متخصص مراجعه کند.
 
بسیاری از افراد با مشاهده هر سردردی به صورت خودسرانه اقدام به مصرف مسکن می‌کنند که می‌تواند آسیب جدی به نواحی مختلف بدن از جمله کلیه وارد کند و همچنین باعث سرکوب علایم مهم بیماری مثل درد و تب شود که تشخیص دیررس بیماری زمینه‌ای و عوارض جبران ناپذیر را در پی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو