کرونا و کوتاهی قد کودکان چه رابطه ایی باهم دارند؟

76

1399/8/8

20:22


تغذیه نامناسب و رفتارهای اشتباه باعث اختلال در رشد کودکان می شود در دوران کروناهم به خاطر به هم ریختن الگوی زندگی دیر خوابیدن و خوردن وعده های غذایی اشتباه می تواند قد کودکان را کوتاه نگه دارد

کرونا و کوتاهی قد کودکان چه رابطه ایی باهم دارند؟

به گزارش بهداشت نیوز ،مطالعات علمی انجام شده نشان می‌دهد درصد قابل توجهی از بچه‌ها قد مناسبی ندارند در حالی که با رژیم غذایی و سبک زندگی متفاوت می توانند قد بلندتری داشته باشند. والدین عموما نمی‌دانند چطور به تغذیه کودک خود رسیدگی کنند و معمولا بعد از بلوغ فرزندشان نیز فکر می‌کنند که رشد متوقف شده است.
 
 کودکان تا چه سنی قد می کشند
در حالی که پسران از نظر علمی تا ۲۱ یا ۲۲ سالگی و دختران تا ۱۸ سالگی قد می‌کشند و حتی گاهی تا ۲۵ سالگی قد کشیدن با سرعت کمتری ادامه می یابد ،از این فرصت برای رشد و قد کشیدن باید استفاده کرد. با توجه به این که پسربچه‌ها اگر بالغ شوند به رشدشان لطمه‌ای وارد نمی‌شود اما دختر‌ها پس از بلوغ ۴ تا ۵ سال زمان دارند تا رشد متوقف شود به همین دلیل باید به گونه‌ای تغذیه شوند که به سرعت بالغ نشوند و از زمان قد کشیدن استفاده کنند.
 
 کرونا برروی قد چه تاثیری دارد
در شرایط جدید ناشی از دوران کرونا ، بچه‌ها اغلب خیلی دیر می‌خوابند در حالی که هورمون رشد در اوایل شب به حداکثر می‌رسد و زمانی باعث قد کشیدن می‌شود که بچه خواب باشد، اما در این شرایط هورمون رشد باعث می‌شود که به جای قد کشیدن چاق شوند. همچنین دیر بیدار شدن و خوردن وعده‌های غذایی اشتباه به جای صبحانه نیز از دلایل دیگر است. در ضمن به دلیل شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی، بسیاری از خانواده‌ها مصرف سبزیجات و میوه‌ها را کاهش داده‌اند و همین موضوع آسیب‌زننده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو