دیدنی های شهر مکه برای گردشگری مذهبی در این شهر زیبا

دیدنی های شهر مکه برای گردشگری مذهبی در این شهر زیبا


منبع: آرگا

70

1399/8/8

21:07


دیدنی های مکه دارای ارزش مذهبی بسیار بالایی هستند همانطور که می دانید این شهر در کشور عربستان قرار گرفته است و مهد ظهور است از این حیث شهری بسیار با اهمیت هم از جهت تاریخی و هم از جهت مذهبی است که رویدادهای تاریخی و مذهبی بسیار مهمی در آن رخ داده است. آشنایی با جاذبه های دیدنی این شهر می تواند برای خیلی از گردشگران دارای جذابیت باشد.

دیدنی های شهر مکه برای گردشگری مذهبی در این شهر زیبا

شهر مکه از مقدس ترین شهرهای اسلامی است این شهر که زادگاه بسیاری از بزرگان اسلام است در طول تاریخ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است این شهر در شبه جزیره عربستان واقع شده است و یکی از مهم ترین شهرهای اسلامی در طول تاریخ بوده است و ارزش تاریخی بسیار زیادی داشته است. این شهر یکی از امکان مذهبی مهم در دنیا است و دارای جاذبه های مذهبی بسیار زیادی است یکی از مهم ترین جاذبه های مذهبی و دیدنی های مکه خانه کعبه است که سالانه زائران و ارادتمندان زیادی را به سوی خود جذب می کند بخش مهمی از سرمایه های این شهر از طریق جذب زائران برای زیارت خانه خدا تامین می شود و ان را به یکی از قطب های توریستی ثروتمند در دنیا تبدیل کرده است. آشنایی با این شهر مهم و بزرگ می تواند اطلاعات مهمی را در اختیار علاقه مندان قرار دهید خیلی از افراد و گردشگرانی که هر ساله به این منطقه سفر می کنند به قصد زیارت خانه خدا راهی سفر می شوند و از دیگر زیارتگاه های این شهر نیز دیدن می کنند. با توجه به آمار بالای گردشگران رد سال های اخیر این منطقه امکانات به روزتری را برای گردشگران خود تدارک دیده است وجود جاذبه های مدرنی همچون رستوران ها و هتل های لوکس و لاکچری نیز موجب شده است تا این منطقه یکی از مقاصد گردشگری مذهبی مهم در دنیا محسوب شود.

دیدنی های شهر مکه را بیشتر بشناسید:

مکه شهری با وجود جاذبه های مذهبی مختلف است این شهر محل نزول بسیاری از آیات الهی بر پیامبر است و بسیاری از مکان های مقدس و مهم اسلام در این شهر واقع شده اند که موجب می شود تا هر ساله کاروانیان زیادی از نقاط مختلف دنیا به ویژه ایران راهی سفر به این شهر مقدس شوند.

 

کوه و غار حرا:

از کوه حرا با نام های جبل القرآن، جبل النور و جبل الاسلام یاد می شود این کوه یکی از کوه های مقدس است و در طول تاریخ اسلام از آن به کرات یاد شده است اهمیت مذهبی این غار به حدی است که زائران کعبه روزی را به زیارت این غار اختصاص می دهند و آن را به یکی از مکان های مذهبی در مکه اختصاص داده اند. این غار در شمال شرقی مکه و در یکی از مسیرهای عرفات واقع شده است در این غار  تنها پنج نفر می توانند به زیارت بپردازند و دارای فضای کمی است به گقته اسلام این مکان محل عبادت های حضرت محمد بوده است و وحی های الهی نیز در این غار بر وی نازل می شده است. این غار در حال حاضر یکی از مکان های متبرکه و مقدس است که در میان زائران بسیار با اهمیت است و می تواند برای گردشگران شهر مکه دارای جذابیت باشد.

دیدنی های مکه

صفا و مروه:

یکی دیگر از دیدنی های مکه صفا و مروه است این دو کوه با ارتفاع کمی که دارند در ضلع شرقی مسجد الحرام واقع شده اند این منطقه نیز یکی از محل های برگزاری مناسک حج است طبق بسیاری از نقل های تاریخی این کوه ها از کوه های تاریخی با اهمیت در اسلام هستند این کوه یکی از اولین مناطق برای دعوت به اسلام بوده است از این رو بسیار مقدس است و دارای اهمیت می باشد نام های این کوه نیز در قرآن ذکر شده است به همین جهت است که برای زائران این منطقه دارای اهمیت می باشد.

جاذبه های مکه

 

کعبه:

یکی از مهم ترین و با ارزش ترین جاذبه های شهر و دیدنی های مکه بنای کعبه است خانه ای مقدس که در میان مسلمانان از ارزش بسیار زیادی برخوردار است و مشتاقان زیادی را به سمت خود می کشاند این خانه در مسجد الحرام بنا شده است و در کتاب های مذهبی همچون قرآن نام آن ذکر شده است این خانه توسط حضرت ابراهیم بنا شده است و حتما داستان های مهم و زیادی را درباره آن شنیده اید. اطراف این خانه مجسد الحرام قرار گرفته است که یکی دیگر از مکان های دیدنی در این شهر است این بنا برای همه مسلمانان اهمیت دارد و خیلی از افراد آروز دارند خانه خدا و کعبه را از نزدیک زیارت کنند و ببینند همانطور که می دانید برای زیارت کعبه آداب و مناسک ویژه ای وجود دارند که پیش از سفر به شما آموزش داده می شوند.

جاذبه مکه

شعب ابی طالب:

این دره که در میان کوه های ابوقبیس واقع شده است منطقه ای است که پیامبر به همراه یارانش در محاصره اقتصادی و اجتماعی به سر می بردند این بنا ارزش تاریخی بسیار زیادی و دیدن آن از نزدیک برای خیلی از گردشگران دارای اهمیت است. جالب است بدانید خانه پیامبر و همسرش خدیجه نیز در همین منطقه واقع شده است و فرزندان آن ها نیز در این خانه متولد شده اند. در حال حاضر تنها بخش هایی از این منطقه باقی مانده است و با این وجود دارای زیبایی و اهمیت است همچنین این منطقه محلی برای بازدید زائران است که بسیاری از کاروانیان در سفر خود از این ناحیه بازدید می کنند این منطقه یکی دیگر از دیدنی های مکه است

بنای تاریخی مکه

مسجد الجن:

از دیگر مکان های مذهبی می توان به این مسجد اشاره نمود این مسجد بسیار مشهور است و یکی از بناهای قدیمی و کهن است که در منطقه پایین کوه های حجون واقع شده است علت نامگذاری این مسجد به مسجد الجن نزول آیاتی در این باره و در این منطقه است که اهمیت این مسجد را در اسلام بالا برده است و هر ساله زائران زیادی را به سوی خود جذب می کند.

بنای مذهبی مکه

کعبه یکی از مکان های دیدنی عربستان است که باید آن را بهتر بشناسید این شهر با وجود مساجد اسلامی و مهم ترین بنای اسلامی که خانه کعبه است دارای اهمیت می باشد و مورد توجه گردشگران و علاقه مندان بسیار زیادی است این شهر در طول تاریخ حوادث مهمی را در خود جای داده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو